Hur går det med operationen och allt?

Jag skulle ju ringa i början av veckan till Öronmottagningen och nu har jag gjort det. Kanonbra sköterska fick jag prata med. Väldigt trevlig och förstående. Hon hade väntat på mitt samtal också.

Tyvärr hade hon då inga besked eftersom nyckeln i detta är narkosläkaren som Elmers barnläkare ska prata med och jag vet inte om hon fått tag i denna ännu (eftersom hon inte meddelat mig, vilket hon skulle göra när hon fått tag i denna).

Sköterskan frågade även vilka prover som ska tas om jag visste det men jag vet ju lixom ingenting. Det börjar kännas mer och mer krångligt att samordna CT och öronoperationen. Känns som om allt tar en väldig massa tid enbart för att det ska samordnas. Jag börjar undra om det kanske inte kan vara värt att köra två sövningar och strunta i samordnandet trots allt bara för att det ska gå att planera någon gång.

Jag frågade hur lång tid det tar att få en operationstid normalt sätt och hon sa att det ligger på mellan 4 veckor och 3 månader och det handlar om prioritering, just Elmer ligger på 4 veckor och det kändes bra att veta. Jag berättade även att han nu hör betydligt sämre när han är sjuk och det var inte alls bra förstås och det gör att det känns än mer angeläget att få till en tid snarast.

Det vore bra att först och främst snarast få svar på om narkosläkaren vågar ta Elmer över huvudtaget, annars måste han till Göteborg så det vill jag få veta.

Jag hoppas på att få svar på något IDAG men det är nog att hoppas på för mycket. Sköterskan på öron ville iallafall att jag ska ringa dit så fort jag får reda på något över huvudtaget.

Känner mig stressad nu när han inte hör något alls! Jo det gör han väl förstås men jag upplever det som att han extremt dåligt faktiskt och det måste ju vara jobbigt för honom.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

är det öron i skene? Jag har gått där sedan jag var spädbarn i stort sett och ändå upp till min 18 års dag. Är det ngt med mina öron idag är det fortfarande dit jag går. Dem har varit underbara i alla år. Jag föddes med ett "trasigt" öra kan man säga. Jag opererades först vid 10 år ålder. Jag har aldrig haft 100 procent hörsel på det örat, men efter operationen som var rätt stor så kan jag idag höra 99% på det örat. Finns en ton jag inte höra på det örat och den saknar jag inte. Det jobbiga med mina öron är tyvärr att jag inte känner av öroninflammationer o.s.v så när jag väl går till läkaren så har jag i stort sett även åkt på bihåle inflammation. Ibland kan jag upptäcka det genom att det rinner från örat. Men det jag vill säga att dem tar emot mig bara jag ringer trots att jag är utskriven, SÅ dem är lika snälla och vänliga idag som för 21 år sedan :) Läkaren kan vara svår att förstå i bland, men även hon är snäll. Lycka till! Jag har följt hela Elmers resa. Du är stark Beckah!!!

2010-12-21 @ 14:16:28
URL: http://bampi.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Skönt med bra bemötande Pernilla <3 Nej, Elmer går i Borås på öron där.



Tack och kram

2010-12-21 @ 14:36:13
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback