Elmer, hur mår han?

Han är fin på halsen och det är måndag!!! :-)

Kanske det inte blir en topp nu här om ett par dagar, fantastiskt i så fall! Strecket på rumpan ser inte värre ut heller utan ser ut som när jag visade bild sist ungefär.

Han har mycket problem med sina röda fläckar som ser ut som nässelutslag - det som började där för en dryg vecka sen efter ett bad. Han har ljusa (väldigt bleka) röda fläckar hela tiden och i kontakt med vatten blossar de upp och blir verkligen ILLRÖDA för att sedan lugna ner sig igen när han torkat. Skitkonstigt.

Det ser lite ut som torreksem och han är lite torr i huden men det är inte alls som Alvins torrfläckar han brukar ha. Alvins torrfläckar är verkligen TORRA, fnasiga typ och de reagerar inte på vatten, så jag vette sjutton. Antagligen kopplat till hans Mastocytos. Han hade ju en sån här konstig grej vid ett tillfälle i våras. Hela huvudet blev rött + en stor fläck på benet. Det kom när han badade och försvann när han steg ur badet. Det har inte hänt fler gånger men det här han hållt på med nu i en dryg vecka påminner väldigt mycket om det.

På huvudet har han fortfarande sin lilla sårskorpa (hallå, ska den inte försvinna någon gång?) men är fin i övrigt.

Så över lag känns allt ganska lugnt just nu :-)

Han har varit förkyld men är nu inte så snorig längre, och har ingen feber, däremot har han fått hosta. Inatt vaknade han för att han blev så störd av sin egen hosta. Jag gav av min hostmedicin (ajabaja) stod 5 ml för barn från 2 år så jag gav 2 ,5 ml. Så får man inte göra - hålla på ge mediciner hur som helst, MEN det funkade och en halvtimmes, gråt, gnäll, vatten, välling och hosta slutade med att han lugnt kunde somna och sova resten av natten och det var det värt. Men visst är jag lite nojig med Ellebellen eftersom jag aldrig vet om saker kommer ge honom en allergisk reaktion som leder till en allergichock. Men jag har ganska bra koll på honom och vet vad jag ska göra i så fall.

Nu ska bellen till dagis och jag till skolan. I eftermiddag möte med Victors skola sen PLUGGA en jäkla massa inför proven i engelska och spanska imorgon.

Kommentarer


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback