Dagen idag

TRÖTT, illamående, känner mig helt risig. Men ska INTE bli sjuk för det har jag inte tid med.

Alla tre språk är avklarade för terminen nu :-D jag har alltså haft Engelska B, Svenska C och Spanska idag/kväll. Spanskan får jag inget betyg i för kursen fortsätter i vår men vi fick tillbaka proven idag och jag fick godkänt! Nära VG till och med så det blev G+ :-) Det hade jag verkligen inte räknat med.

Svenska C är helt avklarad nu och det blir ett MVG :-D men det var jag ju ganska säker på sen innan. Engelska B däremot har det varit lite så där lurigt med, idag var sista delprovet på nationella - speaking.

Läraren började med att berätta för mig att jag gjorde ett lysande prov förra veckan (det sista av de vanliga proven i kursen, inte nationella) och fick MVG på det, med god marginal *wiiiie* jag var dessutom ensam om att få MVG :-D :-D

Sen dags för själva speaking-provet och det gick jättebra tycker jag själv och direkt när vi var klara sa han "Jag kan säga redan nu att du får ditt MVG för det är du värd" Woooohooo!!!

Så nu är tre betyg klara; Engelska B, Svenska C och Datakunskap. Lustigt nog MVG i alla tre. Men man ska inte låta sig luras av det för förrutom spanskan så har jag tre kurser till; Naturkunskap och Biologi där jag antagligen får två G eller möjligtvis ett G och ett VG och så den FÖRBANNADE Matte B där det avgörs imorgon på nationella provet - antingen IG eller G. Men får jag IG behöver jag bara göra ett nytt nationellt prov någon gång under våren, resten som man måste göra i kursen är klart.

Eftersom jag inte hinner/orkar göra ett extra inlägg om insamlingen idag (ska göra det imorgon) så får jag nämna det här: WOOOOHOOOO på 10 dagar har vi passerat 11.000 kronor!!! Jag har nu höjt målet till 50.000!

Jag har själv satt in 500 kr idag för jag fick faktiskt min Babybjörn-sele såld! :-) :-)

http://www.barncancerfonden.se/8047


Måste berätta också att nu när jag kom hem från spanskan här på kvällen så kom jag hem till nystädat! Victor har plockat i ordning, dammsugit och skurat golv. Hur många har en sån 12-årig son?? :-D helt oombedd! *stolt mamma*.


Nej nu ska jag duscha och gå och lägga mig tror jag. Lite TV eller sova direkt, får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: thile

Hvilken tjej du er! Gratulerer med dine superfine karakterer, du er toppen ♥

Så duktig Victor er, hjelper sin mamma:-D



Klem♥

2010-12-14 @ 21:13:19
Postat av: thile

Krya på deg, vennen, klem.

2010-12-14 @ 21:14:00
Postat av: Fia

Duktiga du!!! Fasen vilken duktig son med wow inte många i den åldern som gör det nej haha :))

2010-12-14 @ 21:30:50
Postat av: 2 16åriga mammor

lycka till med att hålla dig frisk! :)

//sandra, 16 år & mamma till Hampus

2010-12-14 @ 22:19:32
URL: http://ungamodrar.blogg.se/
Postat av: Marie

GRATTIS till dina MVG! Du är ju helt fantastisk. Du kommer att klara din barnmorskeutbildning med samma bravur, det bara rasslar till och sen är du färdigutbildad till att plocka ut livets mirakel på löpande band.

Lycka till med allt och ta hand om dig på bästa sätt! Kram!

2010-12-14 @ 22:22:24
Postat av: Martina -Tävla hos mig!

Men men vilken go ung man!

Han kör ett sista "snäll"-race inför tomtens ankomst kanske ;-)

2010-12-14 @ 22:53:47
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Mia

Åh vad roligt att skolan går bra =)

Kan du tala om hur du gjort för att få Victor att vara så hjälpsam=) Här e det bara tjat om Allt!

Kram

2010-12-15 @ 02:34:52
Postat av: Elin

Kul att det går bra för dig i skolan!

Och städar ens 12årige son, ja då kan man ju på nåt vis se det som att man har lyckats! Hoppas han fortsätter med det :-)

:-)

2010-12-15 @ 09:25:10
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

vad kul att de går bra med insamlingen, hoppas fler lägger i lite nu! kram

2010-12-15 @ 13:23:54
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: M i z c a

Grattis till dina fina betyg!



Bara för att jag bryr mig - http://rodeback.blogg.se/2010/december/nar-man-sjalv-moter-det-far-man-andra-tankar.html

Kolla gärna menyn också!

2010-12-15 @ 16:53:27
URL: http://www.mizca.se
Postat av: M i z c a

Det var så lite så .. ville som sagt hjälpa!

Önskar jag kunde bidra med mer ekonomiskt, men som sagt .. jag hjälper genom att sprida budskapet.

Skall så även göra på facebook nu!

2010-12-15 @ 17:02:54
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Nathalie

Har du verkligen så bra betyg, eller ljuger du. Känns som om du är en dramaqueen liksom.

2010-12-17 @ 00:01:41
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Bra?! Visst, tre betyg är bra men de andra är ju riktigt dåliga så varför skulle jag ljuga om det?



Dumt att ljuga så här öppet också då tex lärare kan läsa och läser ;-)



Men svaret på din fråga är ja, jag fick MVG i Svenska C, Engelska B och Datakunskap A.



Jag är jättemissnöjd med den här terminen. Första terminen på Komvux, hösten 2005 så fick jag 9 MVG, då var jag nöjd.

2010-12-17 @ 00:25:41
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback