Borde åkt igår...

Fortfarande friska barn än sålänge...

Inga spyor, diarréer eller feber så långt ögat kan nå vare sig hos Alvin eller Elmer och i morse kunde jag lämna dem på dagis som vanligt. TUR det för jag har haft nationellt prov i engelska B (reading/listening-delen) nu på morgonen (hade dock en back-up i form av syster Suss OM barnen hade blivit sjuka <3). Jag har till och med varit så duktig att jag ringt dagis och frågat nu när jag satte igång telefonen igen och nej, de är inte sjuka. Risken att de blir sjuka är stor för flera andra barn är hemma magsjuka.

Mitt prov gick helt okej. Reading-delen var lätt men listening...? Oh my God! Hahaha ska bli kul att se hur många rätt det blev där.

Nu är det helg igen, min barnlediga helg, eller ja, det blir barnledigt ikväll iaf efter M hämtat gossarna. Victor ska nog också iväg i helgen. Själv ska jag PLUGGA! vanligt prov i engelska B och även i spanska på tisdag. Samma dag skall veckans uppgift i Svenska C vara klart också.

Det är en hel del med skolan nu sista veckorna, pust!

Kommentarer
Postat av: Tina

Följer ert dagis inte "48-timmarsregeln"? Eller ja, snarare du? ;)

På vårt dagis ska man ha dem hemma 48 timmar efter de kräkts oavsett om det var en gång eller tio.

Intressant att veta hur de är på andra dagis.

2010-12-03 @ 15:06:08
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jo, även på vårt dagis är det 48-timmarsregeln efter de kräks och är sjuka. Men inte när de satt frukt i halsen och kräkts av den anledningen.



JÄVLIGT stor skillnad.



Att sätta i halsen smittar inte, om du trodde det...

2010-12-03 @ 15:07:50
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI - som är isolerad på sjukhus just nu ♥ ♥ ♥

Ja, listening-delen är den som eleverna brukar tycka är svårast. Att dom pratar för fort eller använder konstiga dialekter. Hoppas att det gick bra i allafall!



//Lärare i engelska

2010-12-03 @ 17:25:49
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Själva lyssnandet gick utmärkt. Jag hörde och förstod men det var svårt att koppla ihop med frågorna i häftet för det kändes ibland som att de skrivit fyra felalternativ typ :-P hahaha krävdes väldigt mycket tänkande och analyserade för att få fram ett svar.

2010-12-03 @ 17:30:59
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback