Team Hailey och Babykungen.se



Igår åkte jag till Drottning Silvias Barnsjukhus för ett besök på avdelningen ingen vill hamna på, Barncanceravdelningen.

Underbart att få träffa tjejerna igen och den här gången hade jag ingen tid att passa så jag var kvar hela dagen och det känns så himla bra! Jag kunde inte ha spenderat min barnlediga dag på ett bättre sätt! Fick gosa massor med lilla prinsessan Haileyoch surra om allt mellan himmel och jord med mamma Rachel. Hailey är verkligen en fighter och det är en ära att få känna den här lilla tjejen! <3

En present hade jag med mig också :-) Ni minns att jag skrev att jag gjort en beställning? Japp det var till Rachel :-)

Jag kontaktade Babykungen om ett specialuppdrag för ett par veckor sedan. Jag har beställt från dem massor av gånger förr eftersom jag bara älskar deras kläder :-) Ja, ni känner säkert till mitt hjärt-tryck med namn som blivit oerhört poppis och säljer som smör hos Babykungen ;-)

Babykungen säljer egentligen bara barnkläder men jag skickade en förfrågan om de ville ställa upp på en specialbeställning. UNDERBARA Babykungen ville självklart ställa upp för Haileys skull! *LYCKA*

Så jag beställde ett gäng T-shirts i vuxenstorlek, till Haileys syskon och en body till Hailey :-) När paketet kom hem här i veckan blev jag så nöjd och lycklig över resutatet att jag blev tårögd! Det kändes fantastiskt kul att få överlämna dessa till tjejerna i Göteborg igår.


STORT TACK till Babykungen.se <3 <3 <3












****

Hailey har Familjär Hemofagocyterande Lymfohistiocytos (FHL).
Hon är mycket sjuk och väntar på en matchande donator för att genomgå en benmärgstransplantation. Överlevnadschansen för den här sjukdomen är 50%

Du hittar Haileys Facebook-grupp HÄR

Kommentarer
Postat av: Linda L2K

Åhhh vilken underbar present!!!! Jättefina kläder!!!!

2010-08-14 @ 13:46:08
URL: http://l2kw.blogspot.com/
Postat av: thile

Puss o kram på deg, du varme, goe medmenneske <3<3<3

2010-08-14 @ 14:31:58
Postat av: madelaine hansson

halkade in på din blogg genom facebook och måste bara upplysa dig om att du verkar vara en underbar människa, om du inte redan visste det:-) Alla borde ha en vän som dig! Ditt engagemang för lilla Hailey gör en tårögd och fick mig att genast gå in och "anmäla" mig på tobiasregistret!

2010-08-14 @ 14:33:42
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

<3 <3 <3

2010-08-14 @ 15:20:07
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Trulsa

Alltså jag blir knäpp på dig, det går inte en gång som du skriver om Hailey utan att jag börjar gråta! Nu får hon minsann bli frisk lilla sessan för jag skulle bli förkrossad om hon dog och det utan att veta särskilt mycket om henne eller känna henne eller någonting... Go Hailey!!

2010-08-14 @ 19:30:09
URL: http://trulsamin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken underbar grej Beckah!

2010-08-14 @ 22:09:07
Postat av: Tina

Snälla ni som kan, lämna blod och anmäl er till Tobiasregistret.

Tyvärr så sätter något så simpelt som ekonomi käppar i hjulet för mig. Jag är 37 år och måste då själv betala alla undersökningar för att se om jag blir godkänd och hamnar i Tobiasregistret.



Därför ber jag er yngre: Anmäl er till Tobiasregistret.



Det som är konstigt är att man får donera ända tills man är 60 eller kanske det var 65 år. SÅ det är med andra ord inget fel på själva produkten man donerar.



Fy vad ledsen kag blir över sånt här. Tänk om just JAG skulle kunna rädda någon till livet. Att vi matchar varandra jättebra. Men det får vi inte veta för jag har inte ekonomi till det. Tyvärr.

2010-08-14 @ 22:28:55
Postat av: Anne Moijé

Nämen åh... Vad himla rart av dig. Du är en fin människa.



KRAM

2010-08-14 @ 22:38:45
Postat av: Charlotte

Fint gjort! Sådant hjälper mer än man tror. Vi fick en nalle med Ansgars namn tryckt på av några vänner - gissa om man sov med den tryckt emot sig under många tuffa nätter.

2010-08-14 @ 23:22:04
URL: http://ansgarssyskon.se
Postat av: Susanne

Vilket fantastiskt engagemang du har Rebecka! Såg ditt namn i en Facebookgrup (tror jag). Vi träffades senast när Viktor var liten (på Ankaret). Härligt att det går bra för dig. Kram

2010-08-14 @ 23:28:30
Postat av: Linnea

Jag halkade in på din blogg genom en annan blogg.

Och jag vart så rörd av allt du berättat/skrivit om Hailey så jag tänkte att självklart ska jag gå in på tobiasregistret och anmäla mig, men då får man inte göra det när man har fått barn inom ett år :(

Så nu sitter jag här istället och tänker på henne och hoppas att någon annan som kan anmäla sig gör det och att det matchar så att hon får chansen att bli gammal.

Kämpa på Hailey!



Så var jag tvungen att gå o kolla in babykungen.se och det slutade med att man handlade lite, bla bodyn som är känt från din blogg :)

Den är så fin så :)

2010-08-15 @ 20:31:49
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Tack Linnea <3

2010-08-15 @ 20:34:52
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Johanna M

Vilken underbar gest, så betydelsefullt för Haileys kämpande mamma. Att ha riktiga omtänksamma vänner är guld värt i en sådan här situation. Jag blir rörd när jag läser detta.



Angående Tobiasregistret är jag för gammal men hoppas annars att ni unga tar chansen! För det är ju verkligen en chans att hjälpa någon.

2010-08-16 @ 08:13:26
URL: http://anotherplaceincyberspace.blogg.se/
Postat av: melissam

Usch gör så ont i mitt hjärta av att läsa om detta.. Men jag knäppte mig snabbt in på tobiasregistrets hemsida och har nu beställt hem en hälsodeklaration=)

2010-08-17 @ 19:58:50
URL: http://melissabelin.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback