Skatt på bloggpresenter gäller inte mig!

Jag bor verkligen i Sverige, det är så extremt tydligt. Inte bara för att bloggarna nu utsätts för en sjuk hetsjakt av Skatteverket utan framförallt för alla människor som genast snappar upp detta och ska "tipsa" om dessa nyheter. Komma och "berätta i all välmening" att man minsann måste skatta för sina gåvor. Jag har utan överdrift haft minst 15 pers som kommit och berättat dessa "nyheter" i all välmening för att de gottar sig så otroligt mycket av bara tanken på att någon skulle kunna straffas för att de råkat FÅ något som de själva lyser gröna av avund för att de inte fått.

Jag hade inte tänkt skriva om det här alls men eftersom vissa läsare envisas med att posta en massa kommentarer om det som jag inte godkänner så får jag väl skriva några rader.

FÖRSTÅ att det skillnad på blogg och blogg. Stor skillnad. Detta finns väldigt enkelt förklarat i den här artikeln.

Klippt och klistrat:
"Allt är lugnt, så länge man bara skriver om sin vardag. Men börjar det komma gåvor på posten, mailen eller hängandes på dörren, det är då man ska se upp.
- Får man gåvor för mindre än 18 000 kronor, då är det okej. Men börjar det bli mer än så ska man skriva en lista på alla grejer och skaffa sig en F-skattesedel, säger Karin Andersson."


Vad jag tycker om själva hetsjakten har jag skrivit om i veckans krönika inne på Föräldratidningen Bara Blogg.

I den här artikeln kan man läsa vad några storbloggare tycker.

Kommentarer
Postat av: Ajdins mamma

Hej, hej.

En av dina söta läsare har nominerat dig som VeckansBlogg på min blogg. Enligt henne är din blogg värd att vinna. Du är en av finalisterna nu. Nu gäller det att ragga röster och bli veckansblogg. Du kommer synas i min blogg i en hel vecka samtidigt får du möjlighet att gästblogga på min blogg :)



Lycka till nu :)

2010-04-10 @ 11:39:09
URL: http://chicmommy.blogg.se/
Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Får jag länka och skriva om detta?

2010-04-10 @ 12:21:52
URL: http://salkert.se
Postat av: Blog Search

many thanks for your dedications to this world

2011-01-22 @ 22:01:01
URL: http://blog-search.blogimagine.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback