Saker jag aldrig trodde att jag skulle säga!

Nu vet jag bättre, men INNAN jag fick barn hade jag aldrig drömma om att jag skulle få användning för meningar som dessa:

-Säg till när du bajsat färdigt, för jag vill torka.
-Nej sluta stoppa foten i min mun.
-Idag vill jag få duscha ensam.
-Kan du visa mig var på golvet du kissat?
-Varför ligger det en mössa i videon?
-Jag ska gå på toa, ska du följa med?
-Ja, jag har bajsat, jaja titta då!
-Nej det är inte dina, det är MINA tuttar.
-Stoppa tillbaka snoppen i kalsongerna.
-Gå ner från fönsterbrädan!
-Här, fräs i mammas hand, jag har glömt ta med papper.
-Sluta tugga på mitt hår, tack.
-Lek inte med min menskopp.
-Blä, sluta slicka på golvet!
-Usch! Man äter inte saker man hittar på marken!
-Har du bajsat färdigt? Får jag titta?
-Nej man får inte måla med ketchup.
-Här, spotta ut den i min hand.
-Hahaha vilken gullig liten bajskorv.


Bara för att nämna några ;-)

Har du några fraser du aldrig trodde att du skulle säga ...innan du fick barn?



-TITTA mamma! Mååånga mackor! :-)

Kommentarer
Postat av: donna

pga sessans "tömningsproblem" så blev man ju hypernöjd när det väl funkade av sig själv! Aldrig har vi någonsin blivit så glada av bajs, formen på bajs, storleken, konsistens, "tömningstid" osv



Svaret är ju helt enkelt; alla dessa bajs-fraser!

2010-04-22 @ 23:00:43
Postat av: Lina

Hahaha. Oja. För att nämna några;



- Nej man får inte sitta på lillebrors huvud!

- Hej då bajset! (spolar i toaletten)

- Du kan inte bada mer, för det ligger bajs i vattnet. (återkommande ämne det här med bajs märker jag)

- Pottan ska inte vara på huvudet.



och så vidare.



2010-04-22 @ 23:13:09
Postat av: Bessie - 19år snart 2barnsmor

Jag använder mig ofta av frasen "jag ska sälja dig på blocket"

2010-04-22 @ 23:16:06
Postat av: Johanna

HAHA!

Eller "Var är snoppen?" Det får man ju hoppas att man aldrig ska behöva säga till en vuxen man ;)

2010-04-22 @ 23:17:30
Postat av: Linda W

Vem trodde att man skulle bli så glad över bajs i toaletten! Nä, trodde aldrig jag skulle vara glad över att få torka nån i rumpan ;-)

2010-04-22 @ 23:19:01
Postat av: Sara

Hahaha. riktigt kul att läsa! Här kommer mina fraser:

"Sluta tejpa trosskydden på väggen!"

" Sluta fis i mitt knä!"

"Ja, mamma har hår på snippan!"

" Nej, mamma har ingen bebis i magen, bara mat..." (Har blivit så tjock att barnen tror jag är gravid).

2010-04-22 @ 23:54:15
Postat av: Milla

Med en kräkbebis har det blivit mycket: "Nämen, titta där kom det lite kräks igen. Det gör inget jag torkar upp det."

"Jaha, nu blev det kräks på precis hela dej, då byter vi kläder."

Eller: " Vad duktig du är som har bajsat i toaletten!"

2010-04-23 @ 00:08:55
Postat av: Petra

Hahahahahahaha - de platsar ju i Willvinska spelen ;-) Får jag skicka några till Tecknar-Anders för att göra en toalett-serie-strip till din ära??? ;-)



Kram

2010-04-23 @ 05:25:45
Postat av: Heidi

hahaha underbart inlägg!! Ja man säger ofta väldigt "märkliga" saker.



-man ska sitta på barnvagnen inte lägga sig i varukorgen. (både Meja och Milo har en tendens att krypa in där det är mest trångt eller gå där man knappt får plats.)



-Nej man ska inte äta Milos snor! Hämta papper! (uäääk)



-Oj snor igen, äh torka på min tröja den e redan snorig.

-Men du, man ska inte kissa och bajsa i skålen!



Har sagt flera av dina fraser jag med ett antal gånger!

2010-04-23 @ 08:25:36
Postat av: ida

Hahahaaa....

- Nyp mig försiktigt då.

säger jag ofta till min dotter 2½ år som tycker om att nypas och liksom pilla med skinnet på min underarm när hon är på myshumör.

2010-04-23 @ 08:45:57
Postat av: sofie

neeej elin spotta INTE din bror i munnen

Om du sitter still får du ostbågar

Snälla låt mamma bajsa ifred.

2010-04-23 @ 10:46:39
Postat av: Josefin

Haha klockrent!!



2010-04-23 @ 23:00:14
Postat av: Lena

Asgarvar :D



Använder dagligen:

Stoppa honom innan han äter upp toaborsten!

Det går inte att att äta upp toastolen, den är för stor.



Nyblivne storebror på 3-år konstaterade ofta nöjt:

Han låter när man trycker på magen!

2010-04-24 @ 21:10:01
URL: http://darlingexpress.wordpress.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback