Öroninflammation OCKSÅ! :-o

Nej det finns ingen hejd på orättvisorna!

Först månader av magbesvär, sen trilla och få hjärnskakning, sen magsjuka och nu förkyld, extra ont av de långvariga magbesvären och vad händer?

Ungen får ÖRONINFLAMMATION!

Ja det är faktiskt sant :-(

Han var så himla slö och trött nu på sen eftermiddag att jag blev riktigt orolig. Väckte honom där han sov för att kolla hur han mådde och han var helt borta och stekhet. Så jag gav honom Alvedon och ringde sedan 1177 för att be om råd.

Vi fick en tid på jourcentralen här i Skene 45 minuter senare. Då hade lyckligtvis Alvedonet börjat verka och Alvin var piggare än han varit på hela dagen. Nytt CRP visade 15 (motför 8 i förmiddags) han hade 38.0 i feber 1 timme efter han fått Alvedon, magen svullen och spänd (gasig) men inget akut för magen var mjuk och han kunde ju gå omkring obekymrat. Hade det varit något akut med magen hade inte Alvedonet tagit så bra.

Läkaren kontaterade att han HAR haft magsjuka här i veckan men inte längre, magbesvären nu hör till de långvariga besvär han har och har haft. Däremot är han förkyld och det är ju Elmer också med snuva och känns varm. Alvin har lite hosta, hög feber och börjar bli aningens snuvig.

Jag säger sen att han klagat över ont i öronen så det är lika bra att kolla eftersom han haft öi två gånger förrut. Jag har lixom tolkat hans ont i örat som något som hade med fallet att göra. Han ramlade ju på örat så det blev rött och idag har han sagt att han har ont i örat och sagt att han ramlat så antagligen tror han själv att öronsmärtorna beror på fallet.

Hur som helst så kollade hon öronen och fann en ilsket röd inflammation på precis det örat ja!

Så nu går han på Penicillin - KALASBRA för hans redan trasiga mage...

Vi får hoppas att magen håller för detta och att helgen blir lugn, sen får vi se hur lång tid det tar för barnmottagningen att skicka en kallelse för att utreda hans långvariga magbesvär.

Lille älskade Alvinkillen :-( min stora lilla bebis

Kommentarer
Postat av: thile

Klemmer om dere alle tre <3<3<3

Hvordan har DU det, vennen? Mange tanker fra meg.

2010-04-01 @ 22:32:35
Postat av: Anonym

Stackars din lilla kille! Och stackars ditt mammahjärta som det gör så ont i när han är sjuk:(

Hoppas att han kryar på sig fort!!

Påsk kramar från oss<3

2010-04-01 @ 22:50:03
Postat av: matilda

nemen stackars lilla plutten :( inte ska man behöva må dåligt så länge. Jag hoppas att ni får de hjälp av sjukvården som ni behöver och inte behöver kämpa för att få hjälp. det är jobbigt nog att kämpa på med sjuka barn. Kram

2010-04-01 @ 22:58:31
Postat av: Förvirrade Morsan

stackarn=( hoppas han kan få slippa alla besvär snart! Krya på dig Alvin!

2010-04-01 @ 23:43:54
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Emma

detta är hennes ip-nummer: 94.214.112.30

2010-04-01 @ 23:47:01
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/index.html
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen ♥

Svar:

Haha..sorry för krångliga frågan :)



Det här så här att du hade inte behövt berätta vart era barn blev till utan bara motveringen till varför just du skulle få vinna :P haha..



det står längst ner på inlägget att du behöver bara skriva motveringen till varför just du skulle vinna :P :)

2010-04-01 @ 23:51:52
URL: http://mammah.bloggplatsen.se/
Postat av: Anna-I kampen mot min 6årings cancer

Fy vad jobbigt, så mycket på en gång också.

2010-04-01 @ 23:59:26
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"Barbro" som skrev hos mig har 62.141.58.13

2010-04-02 @ 00:10:20
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Annelie

Stackars liten!! Hoppas verkligen han blir frisk snart!

Hoppas ni få en bra påsk trotts allt!!



Kram

2010-04-02 @ 00:12:51
URL: http://lallisbrallis.blogspot.com
Postat av: anna ssk

Gör ett lökomslag istället för att ta enicillin, vilket är lika bra fast skonsammare.

2010-04-02 @ 00:26:25
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Anna "ssk" med tanke på att du tidigare menat att man ska ge alvedon trots att man inte vet varför barnet har ont eller var och att du sitter och delar ut diagnoser över nätet - min vilja att lyssna på dina såkallade råd är lika med noll faktiskt.



Lökomslag! Bah!



Hoppas det är ett skämt att du är sjuksköterska.

2010-04-02 @ 00:29:50
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Mia

Nu är inte jag ssk och det jag kommer skriva nu kanske bör kollas upp vidare...men jag har iaf en knasmage+laktosintollerans och äter nu penicillin å såg framför mig 10 dagars rejäl magpest..men jag köpte såna små Gfilus MAX..dyra som guld men har funkat för både mig och sonen som också knaprar penicillin.

Just det att de är laktosfria kan ju vara bra precis efter en magsjuka också..samt att man tillför goda bakterier till magen.

Jag vet dock inte om de är lämpade för småbarn..men borde ju gå att kolla upp på något sätt.

Å kan heller inte garantera att det funkar så se det bara som ett tips!

2010-04-02 @ 03:12:57
Postat av: Linda

vilken otur han har =( Men på Inez brukar de inte vilja ge pencillin då hon är över två år... något med nya råd o rön från nån högre makt. Det kan visst göra henne immun i framtiden mot pencilliner så öronen inte läker....

Öi läker ofta ut själv efter ett par dagar... är det inte bättre för magen att låta bli pencillinet för öronen och bara köra på alvedon som han ändå verkar kunna ta...?

Men pencillinet gör ju besvären sååå mkt mildare, själv får vi tjata en hel del för att få recept utskrivet.... olika beroende på var man bor kanske...?

2010-04-02 @ 08:28:21
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Angelica

Silicol Gel, som man köper på hälsokosten är bland det bästa som finns. Lägger sig som bomull i magen. Speciellt bra vid penicillinkurer. KÖP!!



http://www.naturligt.se/website1/Halsokost/Produkt/silicol-gel-500ml-baltex.php

2010-04-02 @ 09:03:37
Postat av: carin

lökomslag??!!!



JAg pluggar till förlossnings bm och det där har jag absolut INTE hört.. :-o

Sådana huskurer hoppas jag verkligen att du håller för dig sj anna, inget illa ment. Men det kan göra mer skada än nytta sådana knas råd.



Jag tycker riktigt synd om din lille alvin,

Jag tänkte på pencillinet, mina killar tål inte pencillin, deras magar tål inte det (ränneskita o annat otrevligt händer då).

Du vet väl att du har rätt till att få annat utskrivet som hjälper lika bra mot tex öroninflammation? Säg bara till läkaren, och de bör ju ta extra hänsyn just med tanke att killen har problem med sin lille mage.



massa kramar Carin!!

2010-04-02 @ 09:41:46
Postat av: Therese

Lökomslag funkar lika bra, så prova det!

2010-04-02 @ 11:38:33
Postat av: anna ssk

carin: du som pluggat till ssk borde veta att lökomslag är bästa mot öi om man är känslig mot pencillin. många läkare rekomenderar det.

2010-04-02 @ 15:50:57
Postat av: Johanna

Näe, det finns då ingen hejd på orättvisorna för stackars lilla Alvin. Krya på sig!

2010-04-02 @ 19:28:58
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: heidi

DU som kan allt .. har du ng tänk på "förskylning mage" ??

2010-04-02 @ 23:17:44


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback