Lördagen snart slut

Lillskrutten sover nu :-) han var vaken ända till 21:30 idag. KAN möjligtvis ha varit så att mamman gjorde så med flit i hopp om en liten sovmorgon imorgon nu när Alvin inte är hemma? Vi får väl se om det funkar :-)

När vi varit och handlat godis gick jag förbi syster S för att se vad hon gjorde. Hon och syster A höll på och sminka sig poch greja inför lite partaj så jag och Elmer blev kvar en bra stund - tills han blev FÖR trött så jag fick gå hem och tvätta honom, ta på blöja och pyjamas, borsta tänder, amma och natta.

Vet ni förresten att amning skyddar mot karies? Jag tror jag nämnde det i mitt inlägg om amning i kategorin "Råd, hjälp & information" men annars kan ni se det här:
Bröstmjölk skyddar mot karies - rapport | svt.se

Anyway...

Nu sitter jag och slösurfar men funderar på att flytta mig mot sängen och TVn istället snart men ska nog hoppa in i duschen först.

GÖTT det känns att köksröjningen  har kommit lite framåt :-) jag mår genast mycket bättre! :-)

Natti :-)

Kommentarer
Postat av: thile

Så bra du ammer da, vennen :)

Glad du er fornøyd med kjøkken-ryddingen din! Alltid bra for selvfortroende <3

attinatt, fine mamma <3

2010-04-24 @ 22:35:23
Postat av: Maria

Håller tummarna för sovmorgon!!

2010-04-24 @ 22:56:23
URL: http://mariamaroskas.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

tack Maria och Thile <3 :-D



tack även till Linda (opublicerad kommentar) :-) jag har inte förlåtit henne, jag valde att gå vidare, vara den "större personen" osv ;-) trasiga människor kan göra de mest märkliga saker, jag har förståelse för detta.

2010-04-24 @ 23:00:22
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Johanna

Det är märkligt hur lite städning faktiskt kan göra sån nytta för humöret :)



Jag har nog ingen tur med sovmorgon här, Alex somnade 19.30 och han brukar vara vaken till 21-22. Man kan ju alltid hoppas ändå :)

Sov gott vännen. kram

2010-04-24 @ 23:03:27
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: Lycka till i tävlingen och glöm inte att hålla utkik :) Ha det bra, kram!

2010-04-24 @ 23:21:16
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: Egomamma-en vanlig mamma med en ovanlig bakgrund

Du är duktig som röjer, det är så attans tråkigt, men ACK så skönt det är när det väl är klart, eller hur?

Jag har gjort detsamma de senaste dagarna, mest för att sysselsätta mig när Peter är på övning. Men det blir faktiskt roligt när man ser att det är skillnad. Åtminstone funkar JAG så.



Hoppas du får din sovmorgon imorgon. Själv ryckte jag upp Tim igår natt när jag inte kunde sova, och det funkade, den stunden han var uppe gjorde att jag slapp vakna klockan sju. (Ok, det händer sällan att något av mina barn vaknar så dags, men när man sovit dåligt är det ju nästan garanti på att de vaknar übertidigt, hehe)

Godnatt!

2010-04-24 @ 23:53:19
URL: http://egomamma.se
Postat av: Anonym

Har du hängt upp ett påslakan i bakgrunden på din bild? Smart men ser lite billigt ut.

2010-04-25 @ 07:32:37
Postat av: FLOOSAN

hoppas det blev sovmorgon =)

2010-04-25 @ 08:34:12
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Anonym

hm det där med tänderna kan vara tvärtom med min tandläkare sa att det för att jag ammade så länge (lite mer än 1 år) att det var därför lillens framtänder fått bruna fläckar, att bröst mjölken fräter så att det då kan bli hål.

2010-04-25 @ 11:19:35
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nä det kan inte vara tvärt om också! Däremot gillar tandläkare att skylla allt på amningen tyvärr!



Om du son hade bruna fläckar på tänderna hade det andra orsaker. Det berodde INTE på amningen.



Möjliga orsaker:

Dålig saliv

Småätande

Välling efter tandborstning

Sötsaker

Inga regelbundna måltider

Många mellanmål

Läsk

Söta drycker i pipmugg eller nappflaska (nyponsoppa, saft, juice osv)

Söta drycker som måltidsdryck (tex saft, juice)

För dålig tandborstning



osv, men Amningen berodde det inte på!

2010-04-25 @ 11:29:48
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback