Jävla SKIT-Telia!

Så jävla ruttet företag egentligen! Har ni sett Alvedon-reklamen? "är man stor måste man vara snäll" men detta gäller inte telia. Fast telia är kanske inte så stort som man kan tro? Bara ett litet töntföretag som utklassas av de andra aktörerna på marknaden! Kan inte fatta att jag bytte Com Hem till den här skiten!

Idiotiskt att de inte kan vara det minsta flexibla! Jag har haft Telias mobila bredband sen i augusti förra året och har varit missnöjd från start!

För det första blev jag lurad i butiken och blev lovad fritt internet. Någon kvot nämndes aldrig, det var en trevlig överaskning som jag upptäckte några dagar senare då mitt internet blev helt segt som sirap och jag ringde Telia och frågade vad som hänt.

Då fick jag veta att jag hade en gräns på ynka 5 GB. Fuck, lixom? men det var ju bara att svälja eftersom jag tagit en dator med i priset som då var använd redan. men 5 gör jag slut på direkt så massor av månader har jag fått köpa till extra 2 GB för 80 spänn per gång!

Sen har det varit KRÅNGEL hela jävla tiden med detta Telia!

Störningar och skit. En hel långhelg fick jag sitta och surfa på GPRS/EDGE och bli nerkopplad hela tiden bara för att de skulle fixa sitt 3G här i området. innan dess har det varit en massa annat krångel.

Jag har fått byta modemet en gång och sim-kortet en gång. jag har fått uppdaterat programvaran sjuttioelva gånger. Fan viljen jävla skit!

Nu hörde jag talas om att de har abonnemang med mycket mer datamängd än mitt ynka 5 GB så jag ringde och frågade men ooo nej dessa abonnemangsformer tillkom först senare på hösten så det var därför jag missade dem och nu får jag inte byta till dessa.

Jag betalar 249 kr för mina 5 GB. Idag kan kan skaffa ett abbonnemang med 10 GB för 229 kr!!! men jag får INTE byta eller uppgradera och det finns inga kompromisser!

Det enda som går att göra är att uppgradera till det dyraste abonnemanget som är 20 GB för 319 kr.

Grisigt! Något borde man ju få som kompensation för allt jävla krångel som varit. jag kan till och med behålla min månadsavgift på 249 kr ist för 229 bara jag får 10 GB istället för 5 men nääää. USELT!

...och puckot jag pratade med var så jäkla otrevlig hela tiden och sen slängde han luren i örat!

BAJS-TELIA! Förlåt, FELIA






Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej vännen. Som sagt de kallas ju inte Felia för inget liksom. Vi har upp till 8 mb ADSL via dom funkar bra. Antar att de är de mobila du har problem med. Kram

2010-04-23 @ 13:52:52
Postat av: Lina

Telia är ju inte direkt kända för att vara varken trevliga eller tillmötes gående, trist för företaget som förlorar kunder på det.

2010-04-23 @ 14:11:21
URL: http://pupplina.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nä precis Lina, de tror att de är så stora att de inte behöver vara trevliga :-) de har glömt att monopolet är borta sedan måååånga år. Typ sen början av 90-talet!

2010-04-23 @ 14:14:37
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: linjes

Telia suger thats it

2010-04-23 @ 14:28:53
URL: http://jeslan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har de bästa erfarenheterna av telia som internetleverantör så jag tror det kan vara lite hur det faller sig.



Men EHHHH mobilt bredband? Det är där du har pudelns kärna. Mobilt fungerar inte lika bra som vanligt bredband. Byt vetja, om du kan. Köp ett vanligt internetabonnemang. --- Tyvärr lockar många butiker med mobilt då det är ett enkelt sätt att köpa dator+bredband utan att behöva lägga upp vad en ny dator kostar. Börjar man räkna ser man att det är dyrt.

2010-04-23 @ 14:48:42
Postat av: MansonDust

Och vi som är missnöjda med Glocalnets mobila fast det inte ens är störningar, haha. 189:- i mån för 5 GB, vill man ha mer kostar 5 GB till 100:-, så helt klart bättre än Telia. MEN vi har aldrig betalat extra.. känns så värdelöst liksom. Så man får verkligen tänka på vad man gör på nätet. Inga videos, inga tunga spel eller bilder.. bla bla.. ingen musik. Ska byta till Telenors obegränsade för 10:- mer i månaden i Juni, för ni har vi sagt upp denna skit ! :) Dock 3 mån uppsägningstid. Snark..

2010-04-23 @ 14:49:58
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: jessa

Antar att datorn är "bunden" till telia oxå? Annars hade jag betalat de där j-a pengarna till Telia, men köpt comviqs kontantkorts-bredband bara för att slippa blir irriterad och slösa energi på dem. Dagen jag blev telia-fri var nog den bästa i mitt Internet-liv. Nu har vi Ownit 100Gb, snabbt som tusan och har ALDRIG felat. 110 kr i månaden.

2010-04-23 @ 14:50:18
URL: http://jessa.blogg.se/
Postat av: jeklos

Själv har jag telenor 199 kr i månaden med fri surf.

Mycket bättre. Fast det klar, nu arbetar jag ju på telenor så det är kanske anledningen.

2010-04-23 @ 14:51:31
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja jag har mobilt bredband och är bunden i 100 år eftersom jag köpte med dator.



Jag är medveten om att man då betalar massor mer för datorn än kontaktpris men har man inga pengar att lägga så får man göra så :-/



kanske ska starta företag av bloggen och dra av sådana här skitkostnader på företaget...

2010-04-23 @ 14:53:52
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Emma

Vi har haft tlia mobilt bredband från förre jul tills förra fredagen. Vi köpte 8 och fick betala 124kr i månanden. Störade att det stryper när man använt det flitigt.

Nu har vi äntligen fått internet via kabeltven.



Du får skylla på Johan ham jobbar på ericsson och det är dom som gjort telias mobila bredband och Johan har varit med och gjort de. Han håller fortfarande på att göra det. Han tycker också det är rena skiten.

2010-04-23 @ 15:36:55
URL: http://www.metrobloggen.se/emma198
Postat av: Linda

Men på Tele2 betalar man inget xtra. Jag betalar 149 kr. Betalade tidigare 169 kr för 5. När de användts sänker de bara hastigheten för en. Men det fungerar bra iallafall. Det är mobilt bredband.

2010-04-23 @ 16:17:33
Postat av: Johanna

När vi flyttade 2006 så kopplades aldrig telefon och bredband på. Ringde och svaret var såklart "det kommer om två veckor". Inget hände, ringde igen. Då fick vi "nej ni har valt att haft det vilande till 2011". Öh? Vem väljer att ha ett abonnemang vilande så länge? Har hört om andra som velat haft det vilande, men det har bara gått i en månad då.

2010-04-23 @ 16:19:45
URL: http://theomylove.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag har bytt från Telia till Com Hem. Ringde Com Hems kundtjänst i ca 45 min i tisdags med ett enkelt fel. Blev: Bortkopplad (gång 1), feltolkad och sedan bortkopplad gång 2, feltolkad gång 3. Fjärde gången fick jag kanonbra hjälp! Svor över att jag bytt bort Telia, he he.

2010-04-23 @ 16:36:16
URL: http://darlingexpress.wordpress.com
Postat av: Petra

Klart att du skall starta företag - MEN, tyvärr hjälper inte det ;-) kostnaden är högre för företag, du blir lika irriterad när det inte funkar, bredbandet blir inte bättre, samma skrutt osv osv osv osv - och dessutom får du ett irritationsmoment till - Skatteverket ;-) Klart blodtryckshöjande!

2010-04-23 @ 16:39:29
URL: http://www.willvin.se/blog
Postat av: Bodil

Oj, ännu en som haft problem med Telia. I höstas hade jag problem med dem. Drar det lite kort, har skrivit mer i min gamla blogg. Hojta om du vill ha länken.



Jag har haft Telias bredband, bredbands-tv och fasta telefon. I somras flyttade vi, till en lgh där kabel-tv ingick. Använde knappt den fasta telefonen, så vi kom fram till att det var smartast att byta till 3's mobila bredband och säga upp allt hos Telia. Ringde i juni/juli till Telia och frågade om jag hade kvar bindningstid på något av mina abbonnemang, hade inte så stor koll på det. Jag hade enligt kundtjänst INGEN bindningstid kvar, sa upp abbonnemangen och skule således betala för ytterligare TRE månader (uppsägningstid), sedan skulle det vara slut på det.



Räkningarna kom iallafall, ringde och hörde mig för och fick prata med en annan på deras kundtjänst. Denne informerar mig om att jag har bindningstid på bredbands-tv till OKTOBER 2010, alltså 14 månader längre än vad jag blev informerad om i första samtalet. Då hade jag redan sagt upp avtalet samt ingått avtal med 3, alltså kunde jag inte ändra mig i det läget.



För att kunna använda bredbands-tv'n är jag tvungen att ha Telias bredband. För att kunna ha Telias bredband är jag tvungen att deras fasta telefoni. Hade alltså INGEN nytta alls av bredbands-tv'n.



Fick betala drygt 3000 kronor (GRYMT mycket pengar för en ensamstående småbarnsmamma...), för något jag inte kunde använda mig av. Hade jag i det första samtalet fått berättat för mig att jag hade bindningstid kvar hade jag INTE sagt upp abonnemangen.



Har skickats många mail, både mellan mig och Hans G Larsson (informationschef på Telia) samt deras informationsavdelning. Har bölat över eländet många kvällar. Jag kan absolut hålla med om att jag borde ha haft bättre koll på avtalet, det hade jag inte utan ringde istället dem för att fråga. Fick ett svar som jag trodde att jag kunde lita på, det kunde jag alltså inte alls.



Inte EN ENDA ursäkt har jag fått. Det har inte varit tal om minsta lilla kompensation för det jag drabbats av.



Hmm, blev visst rätt långt iallafall...

2010-04-23 @ 17:40:08
URL: http://enmynta.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

men SHIT Bodil :-o vilkn skräckhistoria!!!

2010-04-23 @ 17:50:51
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: iidaa

Nu har jag bara erfarenhet av hemtelefoni och mobil, men det funkar ypperligt, dock är dom väl inte direkt det billigaste eller så.. Men jag tycker dom är helt okej och trevliga när man ringer..

Sjukt hur de kan skilja..

2010-04-23 @ 18:01:03
URL: http://hobbyflatan.blogg.se/
Postat av: sandra

Hej!

Jag har också haft problem med Telia fast då gällande fast bredaband, har fått prata med en massa vrånga säljare och vi har flera gånger trott att internet var på väg hem till oss för att sedan få veta att vi inte har beställt, inte kan få den hastigheten bla bla bla. Men sen fick jag prata med en säljare som inte var vrång och vips hade allt löst sej. Testa och ring igen vetja :)

Och medans allt detta krånglet har varit fixade ytterligare en shysst säljare ett internet abonemang till min mobil som gör att jag kan surfa obegränsat för 199:-/mån med mobilen som "modem" i datorn.

Hoppas du hittar en hjälpsam säljare som är villig att fixa problemet, det går om DOM bara vill.

2010-04-23 @ 21:56:45
Postat av: Ida, Ludvigs mamma

Jag har aldrig haft problem med Telia, däremot Comhem. Vilka ruttna människor som jobbar på det företaget!!!

2010-04-24 @ 12:01:49
Postat av: donna

3 is da shit =P

2010-04-25 @ 19:31:55
Postat av: Lollo mamma till Vilda & Gravid igen <3

Haft exakt samma problem som du! Jag gick också på den att binda mej i 3 hela år, mobiltbredband och dator.. Bara det att bredbandet hette ju fri surf eller nått sånt så jag tänkte inte så mycket mer på det! Förens en dag då det sega som fan rent ut sagt! trodde ju att det var fel på datorn, men efter mycket krångel så läste jag i det finstilta att det bara var 5gb som ingick.. Vi har stridit med Telia om detta och just det att det hette Fri Surf, känner mej ju totalt grundlurad. Det ända dom kunde göra var att sänka månadskostnaden med 100kr. Visst det är ju lite bra men allt jäkla krångel som har vart, vi har bytt detta modem 2 ggr på mindre än 10 månader! Uppgradera mm..suck.. Fattar inte att det ska vara så svårt att få byta eller säga upp. Speciellt om man känner sej lurad, men dom verkar inte tänka på sitt rykte precis.

Ojj nu blev detta långt menmen ;)

ha de bra kram//Lollo

2010-04-25 @ 22:08:25
URL: http://ettoettblirtre.blogspot.com
Postat av: Stefan

Fungerar bredbanadet med Felia bätre nu?



Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback