Hur är bloggare i verkligheten?

När man läser bloggar så får man ju en bild i huvudet av hur man tror att bloggaren är i verkligheten. Den här bilden är olika hos olika läsare såklart men det finns ju ändå en ganska gemensam bild på något vis. Jag vet ju hur den generella bilden av mig är till exempel, men det är ju inte riktigt samma person som man träffar IRL. jag tar för givet att det är så även med andra.

Bilden man får av mig är att jag är kaxig, måste ha sista ordet, TYCKER hela tiden (om allt) och aldrig håller käft, aldrig låter någon annan få en syl i vädret. Egocentrisk och uppkäftig. Bland annat.

Den här delen av mig finns absolut IRL också men verkligen inte hela tiden eller ens ofta. Jag kan nämligen lika gärna vara väldigt tyst och tillbakadragen till och med nervös, blyg och generad.

Jag älskar att diskutera och i diskussioner om heta ämnen är jag helt klart den där kaxiga som man också möter på nätet när jag diskuterar. Då är jag nog väldigt mycket internet-Beckah men inte annars. Jag är rätt övertygad om att mina vänner upplever mig som hyfsat normal :-P

Nog om mig, nju tänkte jag prata om andra bloggare, några storbloggare. Ni som läser storbloggarna, blir ni förvånade sen när ni tex ser personen på TV? För mig är det både och. Jag tittade på Katrin Zytomierska och Foki hos Aschberg på TV8 häromdagen och blev faktiskt förvånad. Inte över Katrin, hon är samma härliga framåt och öppna människa även på TV som i sin blogg (Min favoritblogg bland storbloggarna)

...men FOKI! oh my god! Visst är hon mild,. ljuv och sockersöt i bloggen men jösses. Människan måste vara den mest blyga och tillbakadragna ever! Hon fick inte fram ett ord, fick tunghäfta och hade inga åsikter om någonting. fattar inte ens vad hon hade där att göra? Fattar inte ens hur hon kan få ihop sina blogginlägg för hon verkar ju inte ha en gåva för att få fram ord om man säger så. Visserligen består väl hennes blogg mest av bilder på söta saker och sånt men ändå!

Ja, det var förvånande faktiskt.

En annan bloggare som jag tror är heeeelt annorlunda är Kissie. Jag tror att hon är extremt blyg, osäker, har dåligt självförtroende, får tunghäfta, blir generad, tillbakadragen osv. Alltså den riktiga Alexandra. Däremot tror jag att hon nog kan plocka fram Kissie-personligheten även IRL så att hon klarar av att spela den där tuffa tjejen som bara trampar på alla andra.



Vad har ni för tankar eller erfarenheter kring det här?



  
Bilder från Push24.com

Kommentarer
Postat av: Himmelohelvete

Jag är mig själv helt i min blogg. Tror de jag träffat från nätet upplever mig sån också=) Tjötig som fan oftast o framåt! =)



Men visst hundan jag har träffat folk från nätet som inte vart detsamma IRL. Många som är på nätet tror jag är ensamna människor och väldigt blyga. Det är ju lätt att ha en blogg o få skriva av sig o visa sin icke blyga sida då=)



ha d gött!

2010-04-15 @ 18:12:59
URL: http://himmelohelvete.se
Postat av: L

foki skrev i sin blogg att hon inte var insatt i nåt av ämnena som togs upp. det var väl antagligen därför hon inte hade nåt att säga. man kan ju undra varför man tackar ja till att vara med i ett tv-program där det ska pratas om sånt man inte kan nåt om...

2010-04-15 @ 18:52:06
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Jag håller med L, jag fick mail ifrån "Förkväll" om att deltaga i ett program om en sak som jag var så jävla okunnig om som man kan bli, jag tackade nej såklart, ville inte sitta i TV och skämma ut mig då jag inte kunde något om ämnet eller inte ens var intresserad av att "lära" mig mer. ;)



Angånde mig själv, jag är feg på bloggen, jag är rädd att få elaka kommentarer som man sett andra få när de skriver vissa saker, vet inte varför jag är rädd igentligen det är ju lixom bara en kommentar? Rädd för att bli ledsen och sårad kanske. Jag försöker iallafall bli bättre på att våga, våga säga ifrån tex om jag känner att jag blir felbehandlar m.m. på bloggen/bloggar. Därimot IRL bland människor jag känner så "hugger" jag direkt. ;)

2010-04-15 @ 19:06:46
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tycker nog att du är en riktig Bitch i verkligheten också ;)



Haha, nej du är nog rätt normal ändå :)



Jag är nog feg både i bloggen och i verkligheten, finns inget jag hatar mer än att bli trampad på, därför säger jag ingenting istället :P

2010-04-16 @ 09:26:35
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

hahaha :-P

2010-04-16 @ 09:30:42
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Tonismat.se

Jag är inne på din linje vad gäller storbloggarna. Mycket av deras bloggimage stämmer nog väldigt lite överrens med verkligheten, det är nästan som att dem använder sina bloggar för att leva ut en person som dem inte är, som en fantasi. Det som dock är tragiskt är att många som läser dessa bloggar inte fattar skillnaden mellan en image och den man är IRL, dessa går ut och beter sig så korkat som Kissie & Co gör, Zytomierska är ju bara en parodi på sig själv. Hon är så korkad så hon tror att det hon säger bär någon som helst substans i verkligheten, vilket är löjligt och på gränsen till tragiskt.

2010-04-16 @ 19:06:50
URL: http://tonismat.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback