Elmer ska börja dagis + annat babbel

Gomorron :-)

Har ni sett att min blogg finns med på barnnet?

 

Fick mail om det häromdagen, det va lite kul.

Idag har vi fulväder men jag mår iallafall en aning bättre så jag funderar på att röja lite lite hemma och sen fortsätta på söndag när Mathias har Alvin. Victor är borta i helgen så det är bara jag och småkillarna hemma. Plötsligt känner jag mig till och med ännu mer isolerad än vanligt :-/

Grabbarna var ju hos sin pappa igår igen och verkade ha haft det mysigt. Elmer var en solstråle när han kom hem och så visade han upp en ny färdighet: han vinkade åt pappa när han skulle gå sen. Första gången han vinkar, vi har aldrig ens försökt lära honom så det är väl därför det inte kom förrän nu, eller ja, jag minns inte när de brukar börja vinka.

Jag och Mathias pratade om hösten också. Det är ju tänkt att jag ska börja skolan och det är ju några veckor före Elmer fyller år så det krockar ju litegrann tyvärr. Vi skulle löst det med pappaledighet men vi kom överens igår om att det inte skulle funka i praktiken av många olika skäl så jag ska försöka få dispens så Elmer kan börja ett par veckor före ettårsdagen. Hoppas det funkar. Han är ju framåt motoriskt sett och så har han ju Alvin osv så jag är inte det minsta bekymrad att han inte skulle klara av det eller kännas för mycket som en bebis men frågan är ju om man får det beviljat.

Fördelen med att jag kommer gå i skolan är att jag har jättenära till dagis + att det aldrig blir speciellt långa dagar. Nåja vi får väl se om det går att få till.

Har ni tröttnat på tjatet om röstning än? ;-)

Efter det här inlägget så lovar jag att inte tjata hela tiden :-P kanske bara ett par gånger till innan slutdatumet sista maj. Men här kommer informationen igen:

De har gjort så att man bara kan rösta EN gång per IP-nummer på ett barn (men däremot kan man lägga rösten på flera olika barn). Rösta gärna både på hemmadatorn, jobbdatorn poch tipsa vänner (ye ye jag vet att det är väldigt mycket begärt hehe)

Här är länken: http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=28557
Tänk på att det bara är TVÅ klick bort. Ett klick för att öppna sidan och ett klick för att rösta. När Elmers stjärna blir grön har du röstat. TACK på förhand.

De fem med flest röster får åka och fotas och vara med i ett repotage och då börjar en ny röstomgång mellan dessa fem där man ska utse vinnaren som får åka och göra den riktiga fotograferingen i augusti för att vara på omslaget i september. JAG VIIIIIILLLLLL!!!!! :-) Det blir lagom till Elmers ettårsdag! Tänk så sött med en liten Ellebelle med röda lockar och Dorsin-leende hahaha :-D





...och det vore omåttligt underbart om vi blev finalister och detta tillsammans med Elmers bästis Alex! Så när ni ändå röstar får ni sååå himla gärna rösta på Alexander också. Tänk om Elmer och Alex fick vara i final tillsammans <3 och även om inte Elmer kommer till final så skulle det vara mysigt om Alex gjorde det för jag som känner honom kan intyga att han är en av de mest charmiga och fotogeniska barn som finns ;-)

Här är Alex länk: http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=28513






Kolla så söta tillsammans:



:-D älsklingar

Kommentarer
Postat av: Johanna

Va du är snäll gumman! Dom är verkligen sötast våra pojkar :) <3. Nu får jag göra detsamma för dig. Min blogg är ju inte stor direkt, men du kanske kan få nån röst i alla fall :).

Kram

2010-04-23 @ 10:42:49
Postat av: Johanna

Haha, ja det vore ju verkligen skitkul att få¨åka ihop och vinner ingen av oss får vi ju lite att shoppa för i alla fall :).

2010-04-23 @ 10:50:28
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Kul de med barnet. jag kollade men såg inte hur man la till sin blogg, såg att det stod frågan om man ville vara med men hmm nee hittade inte. :)



Jag röstade på den rödhårig grabben innan du ens visade han här i bloggen. :) Jättesöt pojke. :)

2010-04-23 @ 10:51:34
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Haha va kul att du redan röstatpå Alex geshiia :-D



Jag vet inte hur man lägger till för det var barnNet som mailade mig och sa att de hade lagt till mig, utan att jag bett om det.



Men det kanske går att maila dem om tips?

2010-04-23 @ 10:54:09
Postat av: Kicki (storasyster)

Borde inte vara nåt problem med dagis... Om du kommer ihåg fick Samuel börja 1 månad innan eftersom han kunde gå bra själv. Vilket jag tror att Elmer oxå kommer göra, de har ju höjt åldern från 9 mån till 1 år enbart för att minska på "bärbarn" och spara personalens ryggar. =)=)

2010-04-23 @ 11:11:29
Postat av: Linda L2K

Du är utmanad hos mig =)

2010-04-23 @ 11:33:19
Postat av: Ann

på de kommunala förskolorna så räcker de väl me att barnen är 6 mån för att få få börja?

2010-04-23 @ 12:06:01
Postat av: Ann

i Borås kommun får barnen iaf börja när dom är 6 månader..

2010-04-23 @ 12:15:17
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

En liten fråga.. varför kan man inte klicka sig vidare från folks bloggadresser här i kommentarsfältet hos dig? man kan ju inte se de? Jag vill ju kunna klicka mig vidare om man ser att någon verkar intressant. :(

2010-04-23 @ 12:32:45
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hm.... det har jag inte ens mäkt förrut. tack för att du sa till. Ska genast kolla vad som hänt.

2010-04-23 @ 12:37:02
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Testar IGEN då...

2010-04-23 @ 13:01:58
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Wilma

Har redan innan varit inne och röstat på den söta rödhåriga gossen! Söta killar :))

2010-04-23 @ 13:02:42
Postat av: Veronica - mamma till Theo

Här ska barnen vara 1 år innan dem börjar förskolan... men hoppas du får igenom dispens

2010-04-23 @ 13:14:56
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com/
Postat av: ida

Alla mina tre har börjat på dagis då dom var 10 månader... aldrig hört att man inte får börja innan man blir 1 år .. mamma dagarna räcker ju inte ens ett helt år om man tar ut 7 dagar .

2010-04-23 @ 13:18:12
Postat av: Sofia

Hej Beckah, en fråga.....i och med Elmers sjukdom du visade ju en bild på FL när han föddes med sina prickar - gör det att han är torr i huden?

2010-04-23 @ 13:52:40
URL: http://badromancehappymarriage.blogg.se/
Postat av: sofie

hoppas det ordnar sig

2010-04-23 @ 13:57:26
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: ida

Vilka sötnosar! :-)

2010-04-23 @ 14:15:56
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

mailade de innan du sa något så nu är jag med me + att de tag tag i att skriva ihop om ur man går tillväga. ;)



Det var dagens goda gärning. ;)

2010-04-23 @ 16:51:25
URL: http://geshiia.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback