Vardag igen

Känns som om vardagen sakta börjar lägga sig på plats. En liten pusselbit i taget. Fattar inte riktigt hur jag ska få ihop det när Mathias börjar jobba dock men det ordnar väl sig.

Alvin började dagis igen igår. Han tyckte det var skitkul att komma dit och så fick han behålla sina vanliga tider den här veckan. Alltså 9-15 och det har varit guld värt de här två dagarna. Inte för att jag gjort något särskilt förrutom att vila men ändå, det behövs ju det också.

Imorgon är det första BVC-kontrollen, hembesöket :-) ska bli kul att se om lillen vuxit något. Jag tycker han ser mindre ut hela han ju! Fast minsta storleken blöjor funkar inte så bra längre så han borde blivit större. Nåja, det visar väl sig imorgon. Det är då 6 dagar sen senaste vägningen så han måste minst ha gått upp 150 gram för att jag ska känna mig nöjd.

Alvin gick upp jättesakta. Föddes stor och halkade genast ner flera steg på kurvan och sen låg han där och ligger fortfarande där på sin kurva. Elmer gör säkert likadant.

Han har varit jättevaken idag!!! Supermysigt. Han har haft två långa vakenstunder på nästan 2 timmar åt gången! Bjudit på en massa leenden har han gjort med :-)

Magen verkar bättre. Nu är blöjorna fyllda med grynigt med slem istället för bara slem så jag kände att jag lugnt kunde hoppa över att åka till Neo idag iallafall.

Nej nu ska jag städa bort på diskbänken efter middagen. Mathias lagade Kalops idag så nu är man extyra mätt och nöjd :-) så GOTT!

Kommentarer


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback