Första dagen hemma

Vi kom hem igår eftermiddag. Syster Angi var här och passade Alvin undertiden Mathias åkte och hämtade mig och Elmer. När jag kom hem sov Alvin middag och Elmer sov också som en stock. Victor hade inte kommit hem från skolan.

Sååå tyst och lugnt! hahaha ville ju att Alleballe skulle vakna eftersom jag saknat honom så mycket.

Sen kom syster Kicki också för att träffa Ellebelle men han fortsatte att snarka vidare. Däremot vaknade Alvin och ville ha tutte. Han reagerade inte alls på att mjölken skulle vara annorlunda eller rikligare och det gjorde han inte i söndags på BB heller.

Säger bara en sak; alla borde ha en ammande tvååring de första jobbiga dagarna av svullnad och överproduktion! Väldigt praktiskt. Det är fortfarande svullet och ont men man slipper att det blir överfullt och extra spänt med onödigt ont.

Sen satte det igång. Spring och hopp och pip och gnäll. Det var vääldigt jobbigt för Alvin igår och väääldigt påfrestande för oss föräldrar! man måste ju anstränga sig extra mycket också samtidigt som man egentligen har mindre ork men det lugnar säkert ner sig när Alvin landat i det här. han har kissat ner sig tusen gånger om dagen sen jag åkte in förra veckan men igår efter jag kom hem var han torr hela dagen och idag har det också gått bra.

Victor kom hem sent igår efter att ha varit ute med kompisar. han hjälpte till en del med Alvin och underhöll honom en stund igårkväll när Mathias åkte iväg för att handla och jag satt och ammade. Han tar det mycket bättre den här gången än när Alvin kom hem men det är ju stor skillnad också för nu visste han vad som väntade.

Det går okej för Alvin att dela med sig av mamma men det har varit lite värre att dela med sig av pappa. Det börjar lossna lite det också och nu i skrivande stund ligger Mathias i sängen med Elmer och Alvin är med och klättrar omkring och tycker att det är ganska mysigt med en bebis <3

Nu börjar lilleprutten fäkta med armarna ser jag så snart är det dags för mat :-)

Kommentarer
Postat av: jess

Prickar eller ej, han är så fin.

2009-09-09 @ 11:19:08
Postat av: Julia

Vad skönt att vara hemma, det tar nån vecka innan alla kommit in i det. Det är ju lite konstigt för Alvin som varit minstingen.



Men du har fördelen att fortfarande amma honom, det gör det hela lättare för honom.



Jag ammade tvåan när trean kom och det gjorde det hela mycket enklare för honom att få ett syskon.



Det var lättare att få igång amningen med Simon också, tidigare hade jag haft problem i början men inte denna gång.



Lite jobbigare blev det ändå för mig eftersom tvåan ville amma så mycket mer, när jag ammade på natten så verkade han ha en inbyggd väckarklocka för han vaknade genast och tog för sig :D



Jag orkar tyvärr inte läsa länkarna här nedanför, jag håller på att återhämta mig från magsjuka och ser nästan dubbelt :)



2009-09-09 @ 15:12:18
URL: http://grabbligansmamma.com/
Postat av: Carro

så mysigt att äntligen få vara hemma. Han är så otroligt söt er lilla Elmer :)

2009-09-09 @ 15:56:40
URL: http://comse.blogg.se/vip
Postat av: thaikalle

Hej!



Jag blev tipsad om din blogg av en tjej från Hölö.



Har läst lite och tycker att den verkar intressant ska fördjupa mig mer i din blogg.



jag har några söta apor som du kan visa dina barn.



Ha en bra dag...



2009-09-09 @ 20:13:34
URL: http://thaikalle.blogg.se/
Postat av: JinxLinda

Har suttit o läst ikapp på bloggen nu, och vad fin han är eller äh,ä ni allesammans är jättefina <3

2009-09-10 @ 09:16:41


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback