Kaffesugen och babbel

Veckans tristaste dag (avskyr söndagar) börjar närma sig sitt slut. Men jag sitter och är kaffesugen och funderar allvarligt på att sätta på en kopp :-)


Igår vad jag iväg till syrran på kalas för systersonen Samuel som blir 8 år. Jag gillar kalas och det blir måånga sådana i vår familj :-) 4 systrar och 5 syskonbarn (som bor här, annars har jag ännu fler) och sen mina egna 3 barn, jag och Mathias, Mathias föräldrar, syskon, systerson och snart ett syskonbarn till.

Kalas jämt ;-)

Träffade en till liten bebis på kalaset igår. Min syster Kickis sambos dotter har fått en liten Timmy som är 3,5 vecka yngre än Elmer. Kicki är alltså plast-mormor ;-)

Efter kalaset tänkte vi vara bekväma och äta på restaurang. Puerto Rico i Skene. snacka om B hahaha. Nästan kul. jag och M tog en varsin rätt från helgmenyn. Det hette "Lövstek" och visade sig vara EXAKT som en snabburgare (sånna frysburgare som inte får kallas hamburgafre pga innehållet) till detta kokta, kalla frysgrönsaker (broccoli, blomkål, morötter) och stekt potatis.

I menyn stod det att det ingick salladsbuffé. Gick bort tillsalladsvagnen där det brukar finnas sallad på vardagar under lunchen och kikade ner. Eh? mitt i den tomma vagnen stod en liten skål PIZZASALLAD! Buffé??! :-o Efter maten ingick kaffe (som stått på plattan så länge att det typ dunstat och förvandlats till kaffepulver igen ;-)

Nej det var ingen höjdare så vi bara kastade i oss lite snabbt och åkte vidare hem till M's föräldrar för att titta på nya valpen och ta lite kort på den :-)

Idag fick min syster Angi, hem sin son Tiger som varit hos sin pappa en vecka. Hon har jobbat hårt på att få till den långhåriga frisyr som Tiger hade innan han åkte. han kommer hem KLIPPT! pappans sambo har tagit sig friheten och klippt av luggen med kökssaxen så Tiger snarare liknade bröderna lejonhjärta än en liten 2009-modekille. Gissa om syrran var glad eller galen?

Ringde helt förstörd så jag fick gå dit och klippa Tiger. jag är absolut inte någon frisör eller ens bra men har iaf klippt Victor hela hans liv och har hunnit klippa Alvin några gånger också och ALLT var bättre än så som Tiger såg ut nu.

Resultatet blev att han nu ser ut som Alvin. Dock är det väldigt ledsamt för han hade så lååångt hår och så häftig frisyr och nu har han världens tråkigaste kortklippta frisyr :-(

FAAN vad FÖRBANNAD jag hade varit om jag skickade iväg min son till pappan och pappans tjej gjorde en sån grej. Det värsta är att exakt detta hände för ett år sedan också men tydligen fattade bruden inte att hon ska låta bli pojkens hår.

Imorgon kommer en tredje syster, Susanne, hit. Ska hjälpa henne med CV och sånt. Uppdatera den och så där.

På eftermiddagen bär det av ner till BVC för att vaccinera Alvin och antagligen mig själv, om inte BVC-sköterskan ändrat sig.

På onsdag ska vi till Borås, jag och Elmer för att träffa hans läkare, ta nya blodprover och så. Han verkar dock pigg och frisk. Väldigt sällsynt att det kommer prickar nu och de som kommer brukar inte vara så stora. Hoppas blodproverna ser bra ut också men det tror jag nog. Känns så.

Något mer är inte bestämt i veckan vad jag kommer på förrutom att jag måste till Expert i Kinna någon dag.

Kaffe var det ja :-) ska fixa det nu. tur att jag inte påverkas av kaffe så jag inte kan sova och sånt.

Några bilder från helgen kommer här.
Många fler finns i bilddagboken: http://beckah82.bilddagboken.se


Tååårrrta :-)


Elmer träffar timmy


WIMSA! Elmers och Alvins farmors nyaste vovve.

Kommentarer
Postat av: Madde

Fy kan inte ens föreställa mig hur förbannad jag blivit i din systers läge. NÅTT man ger fan i är hår. Man undrar ju om den där sambon uppskattat om nån satte saxen i hennes? Fy fan så lågt gjort eller lågt för milt ord. FÖR JÄVLIGT gjort rent ut sagt.

2009-11-15 @ 23:53:09
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Pelikan

Det påminner mig om den franska drottningen Clotilde som på 500-talet föredrog att hennes sonsöner dödades än blev kortklippta. Men så långt ska vi väl inte gå?

2009-11-16 @ 10:06:41
Postat av: Hannah Lundborg

Jag hade blivit så förbannad och ledsen om någon annan än jag hade rört mina barns hår utan att fråga.

Det borde vara straffbart.

2009-11-16 @ 11:18:43
Postat av: Lisa

Hej!

Ursakta mig nu efterom jag ar helt okunning inom amnet, bonusfamiljer. Men det kn val ha varit pappan som bett sin sambo klippa barnet? Eller ar klippning nagot man maste vara overens om? Gick da pappan med pa att Beckah skulle klippa barnet igen?

Hur funkar regler kring detta?

2009-11-16 @ 19:48:25
Postat av: BeckaHBitcH.se

Klippning är något som barnets vårdnadshavare ska bestämma om. I Tigers fall = min syster, inte pappan ;-)

2009-11-16 @ 19:59:05
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback