Gravida blir inte våldtagna

När jag är gravid blir jag otroligt svag och känner mig sårbar och utelämnad. Jag kan inte röra mig, inte försvara mig och känner mig som ett lätt offer. Jag hatar den känslan!

Så känner jag absolut inte annars. Då har jag lixom inga hämningar eller spärrar. Känner mig orädd och säker. Känner att jag kan försvara mig själv och bara tanken på att någon skulle ge sig på mig får mig att vilja skratta samtidigt som jag blir arg bara av att tänka på det. "Mig RÖR ingen". Naturligtvis hjälper det säkert inte speciellt långt om man blir överfallen en mörk natt när man är ute och går men att KÄNNA så är iallafall rätt skönt.

Men som sagt, undantaget är när jag är gravid och blir den mest sårbara varelsen man kan tänka sig. Helt försvarslös som ett litet barn. Jag vågar inte käfta emot och sådant som jag absolut inte har några hämningar för annars. Men under graviditeten törs jag inte för jag kan inte försvara mig om det skulle bli några konsekvenser.

Min tröst har varit att det ändå är lugnt - HALLÅ! Med en stor gravidmage som putar ut är det ju ingen som ger sig på en. Det är medfött i människan att ömt och aktsamt skydda den gravida kvinnan och inte ens galningar ger sig på en gravid. Den gravida kvinnan är fredad.

När jag var ute i mörkret tänkte jag alltid det när jag blev rädd att OM en våldtäktsman skulle komma och kasta sig över mig så är det bara att skrika "jag är gravid, snälla akta min bebis" eller något så skulle han sluta och springa därifrån för självklart är inte ens galna våldtäktsmän SÅ galna att de våldtar gravida kvinnor.

WRONG!

Tyvärr är det inte så. Tyvärr knackade en våldtäktsman på hos en höggravid ung tjej som var ensam hemma, trängde sig in i lägenheten när hon öppnade dörren, brottade ner henne på hallgolvet och våldtog henne.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6154294.ab


Vad säger man? Förrutom fy fan och jävla gris? Så fruktansvärt! Jag hoppas verkligen barnet mår bra, att mamman fysiskt sätt klarade sig bra, att hon vågar föda barn (om hon har samma inställning till vaginal förlossning vs snitt som jag och faktiskt ville föda barn) och att hon får enormt mycket stöd och hjälp nu.




*

Innan du skriver att jag är blåst; JA jag visste sen innan att detta förekommer och ja, mina tankar om att jag var fredad under graviditeten var bara något jag intalade mig själv för att känna mig mindre rädd. Jag vet att såväl barn som gravida kvinnor och bebisar våldtas i vår sjuka värld men att läsa om det så här blir ändå obehagligt. När man får sin trygghetsfantasi sönderslagen.

Kommentarer
Postat av: Madde

Usch sånt där är så vidrigt att det inte finns ord för det :-( . När jag var gravid var till tillskillnad från dig mer rädd för våldtäckt osv just för jag inte kände att jag kunde försvara mig. Egentligen skrämmer mig våldtäckt hela tiden, sen att våldtäckt ofta endast betyder våld genom att någon slår en är också hemskt, själv ser jag våldtäckt även om en kvinna/man blir det när den däckat eller blivit drogad tycker aldrig sånt är OK. Våldtäckt i alla former (mot barn, vuxna samt djur) är enligt mig dom värsta brotten. Jag såg en annan hemsk sak en när min son var nyfödd. Var en kvinna som var ute och gick med sin 2 veckor gamla bebis då en man hoppar ut från buskarna sliter tag i henne och våldtar henne. Hon gick på en väg ovanför en backe och vagnen åkte ner för backen med bebis i. Vagnen välte i ett dike och mamman fick alltså gå igenom flera stora traumatiska saker 1 våldtäckten, 2 paniken i fall barnet klarat sig osv. Det där gjorde mig skit rädd. :-(

2009-11-20 @ 11:47:19
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Lupin84

fy det är en vidrig värld vi lever i... man blir så ledsen och arg!

2009-11-20 @ 12:13:29
Postat av: Sassa & Seb

Fyf*n, rent ut sagt! Det är en mycket rå värld vi lever i!!

2009-11-20 @ 12:21:04
URL: http://ourson.blogg.se/
Postat av: klara

så fruktansvärt! får mig att tänka på det där paret för nåt år sen som skulle gå och hyra film och blev överfallna och misshandlade. tjejen försökte skydda sig genom att ropa att hon var gravid, varpå dom sparkade rätt i magen... minns inte hur det gick för dom? vissa människor är bara så sjuka i huvudet så man vill hugga av det...

2009-11-20 @ 12:43:04
Postat av: thile

Hmrf:/// En rå verden vi lever i...

2009-11-20 @ 13:19:40
Postat av: Malin - brandteknologen

Usch vilken hemsk historia, hoppas verkligen att det gick bra med barnet och att mamman får bra hjälp.



Jag blir nyfiken på dina åsikter om vaginal födsel vs. snitt, har du skrivit om det tidigare (och vill hänvisa mig till inlägget) eller skulle du kunna tänka dig att utveckla?

2009-11-20 @ 15:06:55
URL: http://detbrinner.blogg.se/
Postat av: Fröken glas

Men fy fan =( =(

Stackars tjej!

Jag hoppas verkligen att hon får allt stöd hon behöver!

2009-11-20 @ 16:31:26
URL: http://frokenglastankar.blogg.se/
Postat av: Pauline

Ja,något måste göra...hade det varit mig och om jag hade något stort och tungt i min närvaro hade den jävla idioten varit någon helt annan stans än på detta jordeliv...Ingen ger sig på någon och ingen tar ifrån någon...Det säger jag bara..Jag tänker på alla barn vars föräldrar har noll vett i huvudet och misshandlar och drogar och våldtar sina små liv till barn...Barn är det finaste man har..men vill man skaffa fler barn till denna sjuka värld...???..Fy säger jag bara....

2009-11-20 @ 18:40:43
Postat av: BeckaHBitcH.se

Malin; jag menar mest bara attg jag själv personligen tycker att föda barn är det absolut häftifgaste som finn s och jag skulle dö av sorg om jag gick miste om den upplevelsen.



Sen är det såklart även så att kejsarsnitt är bättre för både mamma och barn om det inte finns någon medicinsk indikation för snitt såklart.

2009-11-20 @ 20:48:11
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: K

Ni sitter här å gnäller, samtidigt är det tjejer som är mest positiva till innvandringen.Alla undersökningar som gjorts i Europa visar på att invandrare är kraftigt överrepresentaterade när det gäller överfallsvåldtäkter.Rösta på SD lr skyll er själva.

2009-11-21 @ 06:30:44
Postat av: BeckaHBitcH.se

K - så om man inte röstar på SD så förtjänar man att bli våldtagen? JAHAAAA okej. I övrigt orkar jag inte sänka mig så lågt ner att jag diskuterar med sådana som dig så vi lämnar det som det är.

2009-11-21 @ 08:56:56
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback