Blöjfri dag nr 7

Igår den 6 maj var blöjfri dag nummer 7.

Det gick sådär. jag testade att inte sätta honom lika ofta och inte tjata och fråga hela tiden för att han skulle börja känna efter istället. Det blev ett par byten under dagen men ändå hyfsat. Vi fick en potta också, systersonens gamla för jag tänkte testa en ny grej.

Han har börjat säga till lite, han har börjat bry sig om kissiga kalsonger och han kan klämma fram kiss med flit när man sätter honom på toaletten. Han börjar ha kontroll.

Idag är blöjfri dag nummer 8.

Jag exprimenterar lite :-) Alvin går helt naken och i vardagsrummet står pottan. Jag har inte sagt till en enda gång hittills idag och inte satt honom. Jag vill att han känner efter själv.

Det går fantastiskt bra!

Hittills har han satt sig och kissat på pottan 3 gånger (noll gånger utanför kan tilläggas). Vi får väl se hur resten av dagen blir men det verkar lovande :-)

Kommentarer
Postat av: T r o l l i s

Vad duktig han är!

2009-05-07 @ 21:33:04
URL: http://www.thinki.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback