Blöjfri dag 5

Första dagisdagen utan blöja...

"Det har inte alls gått bra idag" fick jag veta när jag hämtade Alvin. Han hade inte kissat på toaletten en end gång fast de satt honom där.


Jag hittade honom ute och fick denna info. Tog med mig Alvin in för att hämta smutstvätten. Där inne fanns bara två byten smutsiga + att han hade kissat i det han hade på sig så tre missar då. Det kallar inte jag "inte alls bra".

Bytte kläder och tog hem honom. Alvin berättade med arg röst "näää kissa" och hytte med fingret? ööh? När vi kom hem kissade han ner sig två gånger på kort tid innan det stabiliserade sig och sen var han torr resten av eftermiddagen och kvällen.


En mycket märklig grej var att hans rumpa var helt RÖD! Inte sårigt röd utan eksem-röd. Svårt att förklara men han har problemhud och får ofta sån här torr röd hud på armar och kinder, har aldrig sett på rumpan innan men nu är hela skinkorna röda upp till svanken. Röda torrfläckar.


Som om de antingen skurat rent honom med något superstarkt medel eller låtit honom ha bajs eller kiss för länge? (det var en bajskalsong och en kisskalsong med hem från dagis).


Jag fattar ingenting?


Jo en sak fattar jag och det är att Alvin ska vara hemma resten av veckan så han får träna blöjfrihet i lugn och ro. jag får fundera på hur jag ska göra med dagis och blöjorna.


Kommentarer
Postat av: T r o l l i s

Huga då. Hoppas det röda försvinner. Jobbigt att ha ont. Tack för grattiset i dag.

2009-05-04 @ 22:25:09
URL: http://www.thinki.se
Postat av: jessica

Det tycker jag låter bra,att han ska vara hemma alltså:-)

2009-05-05 @ 08:22:16
URL: http://jeslan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Han kanske glömmer bort på dagis med alla kompisar. Vår dotter fick ha blöja några veckor extra på dagis innan vi tog bort den oxå.

2009-05-05 @ 08:33:27
URL: http://vinterbebis.wordpress.com
Postat av: hellan

Nej, usch vad tråkigt att läsa!! :( Tyvärr känner jag ofta att dagispersonalen är väldigt "lata" när det kommer till blöjbyten bland annat. Ofta har Alex nästan fasttorkat bajs då jag hämtar honom från dagis och de är ute. Jamenar, det slår aldrig fel; han bajsar alltid strax efter mellis.. Jag har varit på dem endel så det har blivit bättre; men vaffan hur skönt är det för småttingarna att först och främst gå med bajs/kiss i blöjan hur läng som hellst, sedan få typ svedd hud av detta. Morr.

Like you'r job i so hard?

2009-05-05 @ 09:22:06
URL: http://lifeofhesa.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag mins när jag var liten och kissade på mig ibland så blev jag alltid röd på skinkorna han kanske har lätt för att bli det? Om inte annat skulle jag bli sur på dagis personalen för dom är så lata med att byta byxor direkt när han kissat på sig! Lycka till

2009-05-05 @ 12:28:54
Postat av: mitha

hej



som vinterbebis skriver så kanske han behöver ha blöja lite längre på dagis. Där är de så fullt uppe i lek hela tiden att de inte kanske tänker på att de är nödiga!



Hoppas det röda går bort fort=)

2009-05-05 @ 12:53:59
URL: http://himmelohelvete.se/wp
Postat av: Lindisen

=( tyvär kände jag på mig at tdet skulle bli så... fan att inte personalen kan samarbeta lite!!! blir helt upprörd.

hoppas det snart blir bättre, kram

2009-05-05 @ 16:56:08
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ska han vara hemma tills han helt säkert är blöjfri? Varför isf?

2009-05-05 @ 19:32:08
URL: http://rallyascona.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback