Orgasmic birth

Karin om Svar på en bra kommentar :-):
"Har du sett det här http://www.expressen.se/sex/1.1505138/tabu-orgasmen-som-fas-vid-forlossning ??? var inte det nåt sånt du diskuterade när du blev avstängd från familjeliv?"


Svar:

Karin; nej det var absolut inte orgasmic birth som diskuterades när jag blev avstängd. Att vända förlossningen till något positivt, smärtfritt och njutninsbart är enbart positivt, något jag själv strävar efter. Sen att några kvinnor dessutom får orgasm är väl inte mycket att hänga upp sig på - gött för dem lixom :-) det är ju inte det som är poängen med orgasmic birth. Jag planerar själv att läsa in mig på ämnet massor inför min förlossning och har bestämt mig för en smärtfri förlossning utan smärtlindring annat än naturlig (andning, bada, massage, osv).

Vi får väl se hur det blir i september.

Det som diskuterades då jag blev avstängd var en snusk-äckel-mamma som satt och onanerade medan hon ammade och föräldrar som knullade medan mamman ammade sitt barn och det är en HELT annan femma! Det är både sjukt och vidrigt.

Kommentarer
Postat av: Anne

"Det som diskuterades då jag blev avstängd var en snusk-äckel-mamma som satt och onanerade medan hon ammade och föräldrar som knullade medan mamman ammade sitt barn och det är en HELT annan femma! Det är både sjukt och vidrigt."





TOTALT VIDRIGT, USCH!

2009-03-21 @ 19:21:45
URL: http://annemoije.blogspot.com/
Postat av: Madde

Min granne blev förlöst av sin man.. han hypnotiserade henne och hon sa att de va en jättehäftig upplevelse. Absolut inget för mig men du kanske vill läsa om det?! http://www.hypnobirthing.com/ lr sök på 'hypnobirth' på google :)

2009-03-22 @ 06:21:12
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback