ComBORT!
Jag har Com Hem - combo alltså tv, bredband och telefoni. har haft i massvis av år. Just nu har TV-bindningstiden gått ut, telefonen är inte heller bunden och bredbanet går ut i juni.
I går slarvade Alvin bort kortet till digitalboxen och jag ringde idag för att kolla möjligheterna till att få ett nytt.
För ca 2 timmar sedan ringde jag första gången och fick då veta att ett nytt kort kostar 350 kr. ISCH! nej tack sa jag och la på. Då fortsätter jag hellre leta mig blå efter kortet som SKA finnas någonstans här hemma.
Kom på en snilleblixt och ringde upp nu nyss och fick prata med en ny person.
Jag föreslog att jag kunde få ett nytt kort gratis mot att jag la ny bindningstid på mitt TV-abonnemang. Men nej nej det gick absolut inte och ett nytt kort kostade nu plötsligt 500 kronor. "Jasså" sa jag "för två timmar sedan kostade det 350 så det var ju väldigt märkligt". Jo men nu kostade det iallafall 500 kronor.
"jahapp men ska det vara på det viset kan jag säga upp TVn lika väl. Här erbjuder jag mig att binda upp mig igen men om det inte passar så säger jag hellre upp både TV och telefon för jag har ju knappast någon nytta av att sitta och betala TV-avgift varje månad för något jag inte kan utnyttja och jag tänker knappast KÖPA ett kort för 500, så jävla sjukt"
Jaha då får du väl säga upp det då, jag kopplar dig vidare till en kollega. svarade tjejen på andra sidan telefontråden.
Person nummer tre kommer in.
"hej, jag skulle vilja ha ett nytt kort till min digitalbox"
"jaha, men har du inget nu?"
"Jag hade ett men har en 1,5-åring så nu har jag inget längre. Min bindningstid har gått ut och jag erbjöd mig till din kollega att binda upp mig igen mot att få ett nytt kort gratis för jag har ingen lust att betala 500 kronor"
"ja, precis, jag tänkte också det att det här går ju att göra en liten grej med, vi har ju kampanj nu att man får 3 månader large för 99 kr i månaden och sen kan du ju välja tillbaka 8 favoriter som du har nu så skickar jag ett nytt kort som bör komma med posten på onsdag"
"Kanonbra, vad betalar jag i månaden idag?"
"idag betalar du 159 så det blir billigare men fler kanaler i 3 månader och sedan går du tillbaka till samma du har idag då om du vill"
"Okej, väldigt bra, tack så mycket"
:-D
Det verkar vara stor skillnad på personal och personal på det där företaget ;-)
men e du säker på att du inte får inbetalningskort på 500 spänn när nya kortet kommer då? för den sista sa ju inte att du INTE behövde betala, bara att det gick att göra en liten grej av det... vet många som blivit "lurade" på det där sättet....
Ha ha ha.
Visst är det lite roligt att de har så bristande rutiner?
Om alla hade samma regler att gå efter skulle alla säga samma sak och då skulle kunderna slippa förvirras.
Skönt att du fick ett nytt kort iaf .-)
Vi gjorde precis likadant när vår box gick sönder, vi ringde och binde upp oss igen och fick en ny box :-)
HAHAHAHAHA! Det där har vi oxå råkat ut för med ComHem, men inte om kortet, utan angående att dom bytade ut våra 8 favoriter utan att vi hade nåt att säga till om. Efter tre samtal med olika personer så hade vi helt plötsligt tillbaka alla våra 8 favoriter som vi ville ha och fick dessutom 3 månader Canal + kanalerna helt gratis, hahaha
ha ha. sjukt