Ultraljud!

Har varit iväg och mätt Hoppsan med UL :-)

Hen är +12% och väger 1104 gram så här idag i vecka 26+2.

Alvin mättes i vecka 20+ och var då motsvarade ca 5 dagar "större" än han skulle men han ökade på i slutet och blev väldigt mycket större än han skulle.

Vi får väl se hur det blir med Hoppsan om hen stannar på +12% eller blir lika stor som Alvin eller större. +12% är helt okej, inte speciellt stort alls. Ca 4 kg på beräknat datum ungefär får jag det till om Hoppsan fortsätter vara +12%.

Jag ska göra en ny viktskattning längre fram.

Här kommer 4 bilder på Hoppsans ansikte framifrån:


Kommentarer
Postat av: hesa

Vad mysigt med UL! -fasen vad jag saknar min mage ibland. :)

2009-06-05 @ 20:34:42
URL: http://lifeofhesa.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hur kommer det sig att du gjort tillväxtul i vecka 26?

2009-06-05 @ 21:11:21
Postat av: Beckah

Hur det kommer sig? ja, jag tyckte det var intressant att veta :-) helt enkelt.

2009-06-05 @ 21:37:55
Postat av: Mia

Men KÖNET då??? Kollade du inte nyfiken

2009-06-05 @ 22:02:17
Postat av: Beckah

Såg inget men hade jag sett hade jag ändå inte skrivit för pappan vill inte veta.

2009-06-05 @ 23:05:18
Postat av: maria

tredje barnet var lättast att få ut o gjorde minst ont ;) även fast han nästan vägde 5 kg ;)

2009-06-06 @ 08:51:26
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: Iris

Då tror jag att du vet könet, kom igen nu berätta :)

Då du gjorde första ul så var du helt besatt av könet, men nu ingenting, så det tror jag inte på.

2009-06-06 @ 09:49:47
Postat av: Beckah

Då vet jag väl könet då :-) Eller så vet jag det inte. Berätta skulle jag aldrig i helvete göra i vilket fall eftersom jag respekterar att Mathias inte vill veta och säger man till en så har man sagt till alla (i de flesta fall) :-)



Du och alla andra får vänta till september. ;-)

2009-06-06 @ 09:54:36
Postat av: Iris

Jadå jag har inga problem att vänta, men du hade inga problem förut att berätta att det var en tjej det var därför jag undrade varför du inte ville berätta nu.



Men själv är jag värdelös på att tyda ulbilder, jag ser knappt vad på bilderna :)

2009-06-06 @ 16:41:02
Postat av: Beckah

Berätta att det var en tjej? vaaa? Det har jag verkligen aldrig gjort! Jag har varken sagt bu eller bä. jag gissade precis som alla andra och jag tycker bilden jag fick ser ut som en snippa. Jag tycker UL-filmen jag fick är tvetydig och visar både en snopp och en snippa beroende på hur man vill se det.



Det har jag sagt hela tiden.

2009-06-06 @ 16:43:36
Postat av: Ewe

Kul :)

2009-06-06 @ 17:38:45
URL: http://www.frokendalarna.se/
Postat av: Mia

Minns oxå att du var ganska säker på att det var en tjej och ville höra om andra såg samma sak.

2009-06-06 @ 20:30:15
Postat av: Beckah

Då minns ni väl fel. Jag har aldrig sagt att jag varit säker på att det är en tjej. Jag har tyckt bilden jag fick ser ut som en snippa. Har ni sett filmen jag gjorde? Där jag både skriver och säger att jag ser en snopp.

2009-06-06 @ 20:51:44
Postat av: Sandra

Snippa eller snopp så ser det ut att bli en liten härlig unge, ser finurlig ut redan i moderlivet :-) Hoppas du fortsätter att må bra hela graviditeten!

2009-06-08 @ 11:11:47
URL: http://zandrisens.blogg.se/
Postat av: rebecca

Jag tycker det ser ut som en liten sötnöt. :)



Jo jag undrar är det okej om jag länkar från min blogg hit? jag kikar ju in här nästan dagligen och ja så är du ju även Victors mamma. :)

2009-06-08 @ 22:27:04
URL: http://geshiia.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback