Regn, semester och gnäll

Kunde det inte ha regnat liiiiite till?

Vi befinner oss i Säfsen och varje dag känns som en enda lång "vad gör jag här?"

Det var såklart ingen hemlighet att det inte fanns jättemycket att göra om man är höggravid och/eller har en liten tvååring med sig men ändå. Regnet har ju totalt förstört allt. Annars hade vi ju kunnat hyra båt ocvh varit med Mathias och fiskat, vi hade kunnat gå trevliga promenader, varit ute och grillat, badat vid badplatserna och låtit Alvin leka på lekplatserna. Men nej. Regn fick vi ...och mer regn.

För Mathias fungerar det ju bra ändå eftersom regn inte stör hans intresse - fisket, så det känns bra att det finns NÅGON nytta med att vara här iallafall, så han kan fiska en massa, blir väldigt lite fiske nu för tiden sen vi kom in i hans liv ;-)

Bra för mig med så har jag både TVn och datorn heeelt för mig själv om kvällen när Alleballe sover och M fiskar ;-) utan dessa saker vette sjutton vad jag hade gjort.

Vi har försökt underhålla oss en del, gått nån liten promenad, varit ute och gungat med Alvin osv men det är otroligt jobbigt med regn och regnkläder och vid minsta lilla uppehåll kommer istället jordens alla knott och äter upp en. En sak är säker - foglossning och gummistövlar är INTE en bra kombination. Jobbigt värre.

Idag var vi i en bakarstuga och köpte stenugnsbakat bröd som påminde lite om tunnbröd. Då längtade jag hem till Jämtland och tänkte att om vi hade åkt den trippen vi tänkte från början (till Strömsund) så hade Dundermarknaden börjat nu och vi hade förmodligen hunnit med att åka till Östersund och besökt både Storsjöbadet, Jamtli och Frösö Zoo vid detta laget.

Iofs är denna stugan extremt mycket bättre än stugan vi skulle hyra där - som bestod av 4 sängar och inget mer. Här har vi både TV, kök, öppen spis, dusch och 6 sängar att välja bland. Lite skillnad :-) Iofs finns ju en hel hög folk jag känner i Ström som man hade kunnat hälsa på också, förrutom att bo i en klen stuga.

Nåja, vad är väl en bal på slottet? Denna veckan är iallafall en miljard gånger bättre än nästa vecka som blir rena DÖDEN! Redan på söndag kväll (när vi kommer hem) så kommer Alvins farmor och farfars hundar hem till oss. Ja, två av dem iallafall och ska vara hos oss i typ 10 dagar. Jag HATAR ATT PASSA HUNDARNA! Fyyy fasen vad pestigt det är, jag hatar hatar hatar. Jag äter hellre bajs typ.

Farföräldrarna fyller båda femtio i år och firar med en solsemester bara de två tillsammans så hundrarna är uppdelade på deras barn för passning och då fick vi flickhundrarna.

Bla bla bla nu har jag surrat klart och gnällt av mig lite :-)

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag förstår dig. Regnet har tyvärr förstört många semestrar. Här regnar de för fullt och de gör man blir deprimerad..

2009-07-09 @ 21:04:05
URL: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: carro

Har inte hundarna det bättre hos någon som vill ha deras sällskap?

2009-07-09 @ 21:12:56
Postat av: Beckah

"har inte hundarna det bättre hos..."



Ärligt talat? Vem bryr sig? Var det viktigt att tänka på vart monstren har det bra?! Ta å tänk på mig istället. Det är MIG och inte hundarna det är synd om för att de ska vara hos mig.



Vad trodde du? Att folk står i kö för att passa äckliga håriga hundar som bajsar och kissar inne, geggar ner i soffor och sängar med smuts som fastnar i pälsen, gå på sjuttioelva jobbiga promenader och plocka lika många bajskorvar i påsar? och en massa annat skoj och allt detta helt gratis i över en vecka? Hahahaha ja men då kan du ju höra av dig när du hittar de som vill det.

2009-07-09 @ 21:44:48
Postat av: T r o l l i s

Håller med dig om regnet. Trist värre.

Tur du har datorn där uppe.



Stooor kraaam.

2009-07-09 @ 22:38:48
URL: http://www.thinki.se
Postat av: matilda

kan du inte säga ifrån hundpassaningen? jag ahr gjort det denna sommar och nästa med. Eftersom jag är gravid denna sommar och kommer ha tre barn nästa sommar.

2009-07-09 @ 22:59:29
Postat av: Anonym

kan ni inte bara säga nej nästa gång dom vill ha hundpassning? eller kanske du kan bli helt plötsligt superallergisk mot hundar... ;)

eller låt mattias helt ta ansvaret för dom, det är väll hans morsas hundar?

eller varför kan hon inte lämna dom på ankis hund, det är väll ett pensionat va?

ni har ju två barn hemma och du är jättegravid, varför ställer ni upp på detta? ni har all anledning att slippa tycker jag...

2009-07-10 @ 09:20:16
Postat av: Milla

Ingen hundmänniska där inte :) Fniss!

Jag hatar dem inte, men jag vill inte ha nån för allt i världen! Tycker det är rätt så menlösa djur i jämförelse med katter, som är självständiga, intelligenta och företagsamma.



Gummistövlar och foglossning går ABSOLUT inte.. märkte jag typ redan i vecka 18-19 nånstans. Det går ju bra att ta på sig dem, men av.. Fredrik kämpade och jag skrek! ;) Nu skulle jag aldrig våga ens försöka med mina kluns-fötter.. det blir till att klippa loss dem.

2009-07-10 @ 10:00:34
URL: http://www.ganskahomemade.se
Postat av: carro

varför passar du djur när du uppenbarligen avskyr dem? skit i det istället, fan vad du är rälig och barnslig.

2009-07-10 @ 11:26:03
Postat av: Malin i Trelleborg

Usch ja! Det är verkligen inte skoj när man blir "påtvingad" att vara hundvakt. Känner med dig!

2009-07-10 @ 11:48:26
Postat av: Beckah

Carro; varför? Ja om du på allvar tror att vi hade något val så är du inte så värst smart. Vi är tvugna av massvis av anlednmingar. Det finns inga alternativ, de andra två barnen har också tagit en/ett par hundrar var, farföräldrarna ställer alltid upp med hjälp, skjuts, barnvakt, pengar what ever när vi behöver något så då är man tvungen att ge igen när tillfälle bjuds, även om det är VANSINNIGT SJUKT JOBBIGT så gör man det. Man säger inte nej. Även fast vi i detta fallet inte ens blev tillfrågade utan bara fick veta att vi ska ha hundarna punkt slut.

2009-07-10 @ 16:39:41
Postat av: N.

Nyfiken på vad det är för hundar, alltså ras?

2009-07-10 @ 21:29:13
URL: http://yummymummy.blogg.se/
Postat av: Beckah

Amerikansk Cockerspaniel

2009-07-10 @ 21:35:53
Postat av: Anonym

Hellre har man en hund än en massa katter!! är ju nästan samma sak! och hundar är mycket mer sällskap

2009-07-10 @ 23:16:10
Postat av: Beckah

Vad hade KATTER med saken att göra? Jag vill inte ha katt heller. Jag har INGA djur, just eftersom jag inte vill ha några djur. Alls. Men skulle jag vara tvungen att välja på att passa 2 katter eller 2 hundar är det ju LUGNT katterna jag hade valt! De klarar sig själv. Mat+städa låda är allt man behöver göra medan man är kattvakt. Jäkligt mycket smidigare än äckelhundar.

2009-07-11 @ 07:24:52


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback