Nära-döden-upplevelse

Ja det är en ordentlig överdrift men nog så hemskt ändå.

Här går jag och städar och sliter hund, svettas som en gnu och är röd i ansiktet som en babianröv av hettan. Längtar som fasen efter att få ta en kall dusch bara städningen blivit klar.

Så blir jag äntligen klar! Härligt! I samma veva stänger någon av vattnet! Panik! vad fan är det frågan om?! Ringder bostadsbolaget och blir kopplad vidare, hamnar hos olika telefonsvarare bara. På tredje försöket kommer paniken och tårarna. Jag MÅSTE ha vatten! Ni fattar väl att man inte kan stänga av vattnet en sån här dag??!!!

Herregud! Liiite förvarning tack så man åtminstone kan tappa upp ett antal flaskor i kylen! Men nejdå nejdå bara stjäl vattnet. är det ens lagligt? Vill de ha ihjäl folk eller?

Tänk om man har en bebis som ska ha ersättning eller någon stackars tant som måste ha vatten till sin medicin som hon MÅSTE ta eller varför inte; tänk om man är gravid i vecka 31, överhettad och utmattad och BEHÖVER svalka sig med en dusch?!

Nu, två timmar senare är vattnet äntligen tillbaka. jag vet, dagens I-landsproblem. Folk dör av vattenbrist på riktigt - varje dag och här sitter jag och gnäller över 2 timmar :-/ men det går ju knappast jämföra. är man van att ha vatten så är man då och kommer paniken även om det är löjligt i jämförelse.

Nu ska jag ta med mig Alvin och ta en dusch.

Kommentarer
Postat av: Julia

Det hände mig också för en tid sedan, hade precis kommit hem från öppnis och skulle göra välling och vattnet var borta.



Hampus skrek och jag fick panik och ringde hyresvärden som skulle kolla upp saken.



Jag lyckades lösa det hela med lite yoghurt men tusan vad arg jag var.

2009-07-02 @ 16:16:01
URL: http://grabbligansmamma.com/
Postat av: Lilly

Adda varandra via bloglovin?:)

2009-07-02 @ 21:43:32
URL: http://sojealous.blogg.se/
Postat av: Thess

Här gick ngn ledning sönder i början på veckan så vattentornen tömdes. Var utan vatten nästan en hel dag! Äckligt och hemskt

2009-07-03 @ 09:53:19
URL: http://morriis.blogspot.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback