Blaj och planering

Tänkte göra en veckolista, eller rättare sagt, behöver göra en :-) insåg det när jag såg Geshias veckolista i hennes blogg. Trots att vissa tycker det är så trist att läsa ;-) hehehe men listorna och siffrorna om barnmorskebesöken osv är ju helt och hållet för min egen skull så jag fortsätter med dem :-) kan ju förvisso finnas de som inte tycker det är trist också. I vilket fall kör jag på med mina listor och siffror :-)

Hemmet rasar i hop på nolltid precis som vanligt. Man kunde inte tro att vi bara varit hemma några dagar. Jisses. Massor att göra. Mathias är inte direkt den mest städgalnaste heller. Han gillar att laga mat, baka, koka saft, bygga, greja och fixa¨, göra en massa grejer men att städa efter alla dessa saker är minsann inte lika skoj ;-)

Alvin är 2 år - så han är naturligtvis exakt likadan. Drar fram sjuuukt mycket grejer men inte en enda sak kommer tillbaka på sin rätta plats.

Sen har vi mig då som gärna skulle vilja göra allt det där roliga men har så mycket tråkig städning och diskning i vägen att det aldrig blir av. Inte ens städ och disk blir ju av i den takt det skulle behövas. kanske det går bättre om man listar upp allt.

Fortsätt gärna svara på frågor i inlägget om mina besökare. Jag kommer svara på alla frågor inom en snar framtid i ett samlat inlägg.

Här kommer veckans lista då (den ändras/uppdateras hela tiden):

Onsdag
BM-besök
Plocka ihop leksaker och sån "skit"
*borta hela kvällen*


Torsdag
*borta hela dagen*


Fredag
Plocka ihop leksaker och sån "skit"
Sopa golven
Dammsuga
Skura
Tvätta en tvätt
Hänga en tvätt
Städa badrummet
Byta sängkläder

Diska
Gå med sopor
Gå med papper till pappersinsamlingen

Städa bänkar och hyllor osv

Lördag

*borta hela dagen typ*


Söndag
Vika tvätt och lägga in i skåp
Tvätta en tvätt
Hänga en tvätt
Plocka i ordning
Dammsuga
Städa bänkarna i köket
Diska
Gå med sopor


Måndag
Tvätta
Hänga tvätt

Sopa
dammsuga
Skura

Tisdag

Plocka i ordning leksaker
Sopa
Dammsuga
Skura
Städa badrummet
Plocka i ordning på bänkar i köket
Diska

Kanske inga svåra saker precis hehe men så är det ju faktiskt så att jag har en tvååring att passa också och så är det sommar och vi vill gärna iväg till sjön och havet (bada, åka båt) under den här tiden med då Mathias har semester. Ja plus det faktum att jag är gravid i vecka 33 och allt är ganska jobbigt, även att tvätta en tvätt ;-)

Jag ska försöka undvika att flytta fram listan allt för många gånger utan gå tillbaka hit och uppdatera istället ;-)

Kommentarer
Postat av: rebecca

Jag som känner dig på ett annat sätt eller vad man ska säga tycker om listorna så behåll det och siffrorna tycker jag är intressant faktigst, kul att se. :) + att listorna/dagens outfit/siffror m.m. är bra utfyllnads inlägg. ;)

2009-07-16 @ 09:57:49
URL: http://geshiia.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback