VIDRIGA SVIN

Jag blir så jävla förbannad att jag inte vet vad och familjeliv.se s jävla regler hindrar mig från att berätta för människan att hon är totalt jävla blåst och förtjänar stryk tills hon pissar blod!

Jävla idiot!


I en tråd om att låta en femveckors ligga och skrika för sig själv i 25 minuter så kommer det in en jävla fitta och berättar om följande tortyr av sin bebis:

"jag och sambon körde 5-minuters metoden istället efter att sonen blivit 4 veckor gammal. Han fick alltså skrika i sin säng vid läggdags ca 5 minuter, sedan gick någon av oss in, tröstade, vaggade och när han lugnat sig lade vi ner honom igen och började han skrika igen så väntade vi ytterligare 5 minuter o.s.v. "

Ursäkta men vad fan är LÄGGDAGS när det handlar om en nyfödding?

Bebisen gallskriker av ren och skär dödångest, han tror att han blivit övergiven och  kommer att dö, det är rena tortyren. Han har NOLL förståelse för vad som händer! Han gallskriker i panik, efter 5 minuter (som för honom är en evighet) kommer mamma och tar upp honom, sedan blir han rått övergiven och lämnad ensam med sin panikångest IGEN ...och igen och igen. Till slut när hela kroppen är helt utmattad av skräck och törst och trötthet och svett och hunger efter mammas bröst och mammas kärlek så tystnar bebisen och somnar med ett trasigt sorgfyllt hjärta.

Varje kväll, om och om igen, till en dag då han ger upp, han frågar inte längre efter hjälp för han vet att hans åsikt inte är något värd, han vet att ingen kommer, ingen bryr sig, han frågar inte efter mamma längre för han vet att mamma skiter i honom.

Inte ens idioten som utvecklade femminutersmetoden skulle tyckaatt det här är en god idé. Metoden är utvecklad för barn som är MINST 5 MÅNADER gamla och har grava sömnstörningar där INGET annat funkar.

5 minutersmetoden går ut på att vara konsekvent. Aldrig någonsin ge sig eller lyssna på barnet, låt barnet skrika, spy, bajsa ner sig eller vad som helst, bara städa rent  det absolut nödvändigaste och plocka aldrig någonsin upp barnet. Låt det skrika tills det ger upp.

Tänk att det verkligen finns sådana monster som utsätter en nyfödding för detta! En nyfödding som inte har något annat att ta till än sitt skrik. Rop efter närhet, trygghet och bröstmjölk.

FY FAN!





tråden:
http://www.familjeliv.se/Forum-3-20/m39869110.html

Kommentarer
Postat av: thinki.se

Stackars liten.

2009-01-06 @ 20:05:47
URL: http://www.thinki.se
Postat av: BitchigaBea

Fy det skär i hjärtat på mig att läsa sådant. FY FAN!!! Nej precis som du skriver en 4 veckors har inte SOVTIDER! Dem förstår ju fan inte att mamma/pappa kommer tillbaka. USCH o FY!

2009-01-06 @ 20:06:37
Postat av: mitha

:( usch va hemskt

2009-01-06 @ 20:19:44
URL: http://himmelohelvete.se
Postat av: Helena

Ja, fy i helvete vad ledsen och arg man blir!!!

2009-01-06 @ 20:26:00
Postat av: camilla

Ja att folk kan, stackars lilla bebis kanske är mer hunrig eller bara vill ha närhet.

2009-01-06 @ 20:37:37
URL: http://camilla.blogg.se/
Postat av: Katja

Förstår inte hur man kommer på tanken att låta en så liten bebis bara ligga och skrika sig hes. Hade aldrig fått för mig att låta min 4 veckors tös ligga ensam och skrika!

2009-01-06 @ 20:46:25
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Anonym

om du är en sån jäkla bra mamma kan du väl vårda ditt språk?

2009-01-06 @ 20:51:33
Postat av: oxå präktig

om du är en sån bra mamma kan du väl tänka på att vårda språket!!!!

2009-01-06 @ 20:52:59
Postat av: oxå präktig

om du är en sån bra mamma kan du väl tänka på att vårda språket!!!!

2009-01-06 @ 20:53:48
Postat av: oxå präktig

om du är en sån bra mamma kan du ju tänka på att vårda ditt otrevliga språk

2009-01-06 @ 20:54:24
Postat av: Alx

det är ju för fan sjukt!

2009-01-06 @ 21:18:14
URL: http://rudebilly.blogg.se/
Postat av: Fina Matildas mamma

Ja visst är det hemskt. Blir så ledsen när jag tänker på alla barn som får ligga och skrika sig till sömns.

2009-01-06 @ 21:42:30
URL: http://finamatilda.blogspot.com/
Postat av: Emma

usch ja, hemskt

2009-01-06 @ 21:56:03
URL: http://enligtemma.wordpress.com
Postat av: BitchigaBea

oxå präktig: Vadå vårda språket?? E du dum i hela huvudet eller???? Bruden fattar ju fan inte att hon misshandlar sitt barn. Hon knäcker barnet i sin trygghet helt. Tycker absolut inte att Beckah har utryckt sig fel jag har lust att skriva fan så mycket mer hårda saker!

2009-01-06 @ 22:06:43
Postat av: lisa

fruktansvärt :( när det handlar om nåt här tycker inte jag att man behöver vårda språker för man blir så jävla arg!

2009-01-06 @ 22:27:04
Postat av: Bea

USch, man vill ju knappt tro att det är sant! Har verkligen inte mycket över för fem-minutersmetoden annars, och efter de här blir jag ju bara mer övertygad om att det är en väldigt osympatisk metod. Så små barn behöver ju oändligt massa närhet och ömhet, precis som barn i alla åldrar!

2009-01-07 @ 08:54:40
Postat av: rullis

mig gör det inget om jag blir avstängd

2009-01-07 @ 09:00:24
URL: http://rullgardinsflikkan.blogspot.com
Postat av: Hippiemamman

Fy f'n!!! Man blir ju så ledsen när man hör såna här saker! Jag fattar inte vad det är med vissa människor. Har de ingen föräldrainstinkt alls? Jag tycker att lite grundläggande kunskap i anknytningsteori och spädbarnspsykologi vore ett krav för att få med sig barnet hem från BB typ... Läkarna och barnpsykologerna är ju eniga om vad spärdbarn behöver, men ändå är så många inne på det här med självständiga barn...bebisar...nyfödingar!! :-(

2009-01-07 @ 10:01:09
URL: http://hippiemamman.wordpress.com
Postat av: L

det är ju som att dom tror att det är hundar dom uppfostrar. med en hund kanske det funkar att säga "ligg kvar där och var tyst". det är ju inte riktigt samma sak med en bebis... bebisen skriker ju för fan av en anledning.

2009-01-07 @ 11:45:48
Postat av: Helene - frisk mamma

Naturligtvis är det psykisk barnmisshandel det handlar om.

För hur ska det här lilla spädbarnet kunna lita på människor i framtiden, när han i en ålder där han är helt hjälplös, blivit sviken av sina föräldrar så till den grad att han slutat att försöka göra sig hörd?

Där varje desperat rop bemöts med ett konsekvent ignorerande.



Du har mitt fulla stöd Beckah.

2009-01-07 @ 12:14:23
Postat av: ida

jag har inga barn, men även jag förstår att man ska inte ha 5minuters reglen på såna små barn! dom behöver närhet hela tiden och skriker dom ska man givetvis plocka upp dom..

2009-01-07 @ 12:45:24
URL: http://www.metrobloggen.se/iidaa
Postat av: Julia

Stackars barn! En del borde inte få ha barn..

2009-01-07 @ 13:25:04
URL: http://ungmamma89.blogspot.com
Postat av: Kicki

Ett barn som känner sig trygg, vare sig det är en spädis eller äldre, har inga problem med att somna själv! 5 minutersregeln gör definitivt inte ett barn tryggt!!!

2009-01-07 @ 18:48:10
URL: http://ettermyreblaj.bloggagratis.se
Postat av: Lindisen

man hoppas ju det inte är sant alltså! i det här sammanhanget behövs fanimej inget vårdat språk! fan va arg man blir. Lilla lilla bebis som är så hjälplös, så liten, helt ny till världen.... snyft

2009-01-07 @ 19:46:13
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: linda

E nyfödd är absolut för tidig för detta.



MEn jag har aldrig varit en större anhängare av denna metod.

Jag söver mina barn genom att ligga bredvid dem. :-)

Men sen böörjade jag inte köra med något förrän de var över året, och då flyttade de från vår säng till en egen stor.



Troligen en bekväm mamma som levt sina dar långe ensam och fick en smärre chock av vilken tid det tog med barn. För att vara lite fördomsfull. :-D

2009-01-08 @ 09:40:56
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: Sofie

Herregud! Gråter när jag läser det här...vill åka och hämta den lilla bebisen....

2009-01-08 @ 10:09:56
Postat av: Marie

Hejsan!



Ja ursch ja det gör ont i mitt mamma hjärta att någon kan göra så mot sitt nyfödda barn, helt otroligt. Jag förstår inte heller hur den mamman resonerar och tror att en ett nyfött barn ska kunna rutiner från start? Barn behöver mat, värme, ömhet, kärlek och bara doften av sin mamma intill sig den första tiden. Ohh det gör ont i hjärtat mitt nu hur ska jag kunna släppa detta och sluta tänka på den stackars bebisen??





Kram Marie Abbes & Norahs mamma =)

2009-01-08 @ 10:41:53
URL: http://mittalltingenting.se/
Postat av: Ewe

Fy va hemskt! :-(

2009-01-08 @ 17:39:23
URL: http://www.frokendalarna.se/
Postat av: Jill

Asså.. är det inte skrämmande om man bloggar så mycket om FL som du faktiskt gör?!

2009-01-08 @ 19:12:41
URL: http://rokkajill.blogg.se/
Postat av: Emma

Bra skrivet, måste säga att jag håller med om det mesta. Men jag blir lite fundersam, hur är det egentligen du förespråkar att man går tillväga med en nyfödd i den här situationen?



2009-01-08 @ 19:19:32
Postat av: Eva

Jag håller faktiskt med inlägget Jill har här liiite mkt familjeliv här, kanske borde ta en paus därifrån så slipper du störa dig på att alla är olika, jag har också lagt märke till att du inte kan ta någon kritik om det är negativt men det måste man nog kunna göra om man lägger ut sina åsikter som du gör, många gånger kanske du har bra värderingar men du förstör det intrycket många gånger när du väljer att uttrycka dig på en ganska låg nivå.

Jo man vet ju vad du kommer att skriva om detta! Men det är ju mångas personliga uppfattning om dig och om du då vill bli arg så bli det, men det verkar då som om ditt liv bara fokuseras på nätet, lite synd.

Men det är bra att du vågar stå för mkt av det du tycker! Men snälla bli lite mer ödmjuk nu menar jag inte just i detta fallet om 5-min metoden mer i allmänhet.

2009-01-09 @ 11:40:30
Postat av: Tina

Usch ja, jag blir tårögd. Men så är jag inget big fan till några metoder överhuvudtaget. Och metoder på en nyfödd bebis är väl snarare att kalla för misshandel. Och du behöver inte vårda ditt språk inför någon. Din blogg - ditt sätt att uttrycka dig på, och att läsa är frivilligt, precis som med alla andra bloggar. Kram.

2009-01-09 @ 12:43:58
URL: http://www.fejdan.com
Postat av: Lina

Oj, lugna ner dig. De gjorde det väll inte för att vara elaka?

2009-01-09 @ 19:42:11
URL: http://absolutlinan.blogg.se/
Postat av: Anna

Har inte läst tråden på FL, dock sett rubikerna men kan lungt säga att det är fel att köra 5mm på en nyfödd baby som inte ens vet skildnad på natt och dag ens.Själv har vi aldrig kört 5 mm på nåt av våra barn. Här samsover vi gott om nätterna. Perfekt för då ha vi samma "vakna upp tid" på morron.

2009-01-10 @ 12:41:37
URL: http://baminidolce.blogg.se/
Postat av: Elin

usch vad lessen jag blir=((( Tyvärr verkar det finnas många såna här idioter på familjeliv. Jag har aldrig tyckt om 5 mm. Jag låter mina barn sova hos mig och jag låter dom i bland somna i famnen på kvällen eller så ligger jag hos dom i sängen. Ett barn behöver trygghet!!! inte ligga och skrika livrädda för att föräldrarna inte orkar eller vill ha lugn och ro. Då skulle man nog inte skaffat barn i såfall.

2009-01-12 @ 15:17:03
Postat av: Linaek

Jag blir lika upprörd och jag vill slå in den spiken som fattas i skallen på folk som låter sina nyfödda bebisar skrika sig till sömns.

Vem i hela världen kommer påen sådansak som att låta sin nyfödda få en sådan start i livet

2009-01-13 @ 22:37:38
Postat av: wivi

Håller fullkomligt med dig! Hur kan man göra så mot en nyfödd? Fruktansvärt!

2009-01-14 @ 09:43:12
URL: http://popbajare55.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback