Stora killen :-)

Alvin var på förskolan mellan 9-11 och det hade gått kanonbra, skönt!

När vi kom hem så kände jag på hans blöja - snustorr! Så bra tänkte jag med tanke på att han varit ute och lekt i en timme iallafall så de kan inte ha bytt blöja på länge.

Jag tänkte att jag därför skulle passa på och sätta honom på toaletten. När jag skulle ta av blöjan såg jag att han hade samma blöja som jag tog på i morse! (eller rättare sagt, han hade Libero som han hade på sig när han gick dit men där har jag Hemköpblöjor). Så antingen hade han varit torr sedan innan 9 eller så har de satt honom på toaletten på förskolan innan de gick ut och sedan tagit på samma blöja igen (jag har bett dem sätta honom på toaletten vid blöjbyten).

Häftigt!

Efter kiss i toaletten satte jag på samma blöja igen och så fick han lunch och sedan sova. Nu nyss vaknade han - med torr blöja! satte honom på toaletten igen så han fick kissa vilket han genast gjorde :-)

Hihihi så jäkla läckert!

Målet att han ska bli torr i sommar verkar absolut inte orealistiskt iallafall :-)

Kommentarer
Postat av: Lindisen

så duktig! så gör Inez oxå, oftast =) Hon brukar vila utan blöja här hemma och vara torr när hon vaknar. Men visst, det går i perioder. Vi tar det lite lugnt just nu under inskolningen. Hon ska få en potta hos dagmamman (som hon ska ta dit) och så ska hon erbjuda Inez potta när de andra barnen går på toa innan de går ut, innan vila och mat osv. Hoppas oxå på en torr unge till sommaren =)

2009-01-19 @ 14:23:41
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: rebecca

duktig kille =)

2009-01-19 @ 15:32:03
URL: http://medlem.spray.se/gurkpastej
Postat av: L.C.

Torr till sommaren lär ju inte vara några problem om han fortsätter vara så där duktig:-)

2009-01-19 @ 16:26:30
Postat av: PZ

va kul. hoppas det går utan problem fram mot sommaren :-)

2009-01-19 @ 18:11:18
Postat av: Anonym

Oj, vad häftigt!!

2009-01-19 @ 19:15:42
URL: http://tootz.blogg.se/
Postat av: Andaloal

duktigt av alleballe.

min har haft kackeripaus nu.innan gjorde han nr 2 på toa några gånger. fräckt då de lyckas. m,an blir stolt.

2009-01-19 @ 22:50:30
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: thinki.se

Redig han är.

2009-01-20 @ 09:41:18
URL: http://www.thinki.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback