Alvins ord

Efter några dagars funderande och samlande så har jag en uppdaterad lista över Alvins ord. Jag tror jag fått med de allra flesta eller alla av orden han ofta använder. Sen har han ju en hel hög han bara sagt en eller ett par gånger men de har jag inte skrivit ned.


Mamma
Pappa
Thias (Mathias)
Dotto (Victor)
Poppo (Poppo är han själv)
Nej
Neeeejeeee (jätteargt nej)
Aj
Aaaajeeee (jätteargt aj, typ om man håller fast honom och

byter blöja och sånt)
Oj
titta
Där
Bil
Lappla (lampa)
Maa (mat)
Latte (vatten)
La (vill ha)
oka (åka)
Bo (bok)
Böja (blöja)
Bapapaaa (bolibompa)
Nana (LaLa från teletubbies)
Pisk (Fisk)
Mao (mjau/katt)
Off (vov/vovve)
Sko
Töa (tröja)
Hej
Hejdå
Bopp (snopp)
Baba (bada)
Teje (TV)
Ack (tack)
kaka
Klocka
Acka (jacka)
Gu-gu (gung gung)
Babá (banan)
Eppe (äpple)
Be-pi-pi (apelsin, clementin osv)
Bå (boll)
Aja/jaja (ajabaja)
Tutte (bröst)
Allå (hallå)
Guka (gurka)
Tittut
Buu (muu)
Kue (kudde)
Pippi (fågler)
Piss (chips)
Ditta (sitta)
Duut (slut)
Duta (sluta, oftast argt)
åtta (borta)
Bää (som fåret säger)

Meningar han plötsligt råkat kläcka ur sig klockrent:

-Vart é pappa?
-Nej jag vill inte
-Ska vi gå?


Kommentarer
Postat av: Rebecca

skoj massa ord Alvin kan =)



synd du inte kommer in på FL för där finns en tråd ang vilka ord ens lille kan.. uscha måste uppdatera min hemsida me ang Liams utveckling ord, vikt osv men jag bara inte orkar eller har lust just nu.. samma me BDB orkar inte angagera mig att kommentera allas foton heller så där är man ju uppe i massa bilder att kolla igen.. nehe nu ska vi iväg och käka grekisk mat =) hejssvejs

2009-01-24 @ 18:25:50
URL: http://medlem.spray.se/gurkpastej/
Postat av: thinki.se

Gillar Piss jag, hihi. Sötgosen.

2009-01-25 @ 14:36:46
URL: http://www.thinki.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback