Jävla idiot

En jävla idiot är man också...

Alvin vaknade tidigt, bytte blöja och gav välling och försökte sova med honom en sväng igen. Plötsligt vaknar jag av att han spyr ner sängen. Trevligt. Vet inte om det är magsjuka eller om han spydde för att han har hosta av förkylningen, gissar det senare.

Jahapp. Duscha av pojken och samla ihop sängkläderna. jag drog ur kudden ur örngottet och hivade in hela paketet med sängkläder i maskinen och körde igång.

En stund senare blir jag fundersam var min mobiltelefon tagit vägen?  FUCK! Den hade jag ju lagt i kudden, alltså i örngottet! brukar ha den där när jag sover men i förvirringen och stressen över spyan så glömde jag att den låg där.

Ringde mobilen. Död. Får väl se hur den ser ut när maskinen tvättat klart. KUL - inte!

Någon som har en mobil till övers till en fattig mamma som nu är utan?

Kommentarer
Postat av: j

Du har ingen drulle försäkring?

2009-02-19 @ 09:17:21
Postat av: Ja

Så har jag oxå gjort fast med dotterns mobil:-)

2009-02-19 @ 09:26:39
Postat av: linaek

Min mobil hamnade i toan.

Tömde den på kiss, spolade av den. Hårfönade den. Sen fick den ligga på tork 1 vecka. Allt detta för att jag var en idiot och lagt alla nummer på telefon.Kännde mej helt handikapad utan alla nummren. Mobilen funkade och nu har jag lagt alla nummren på sim kortet.



Nyligen så råkade min son hälla en kanna vatten över en tv han fått av oss. Nypris 18 000 kr



Den stod på tork i 14 dagar och nu funkar den.



Du kommer kanske få en super ren baktreie fri mobil

när den fått torka.



Lycka till

2009-02-19 @ 09:51:02
Postat av: lilla jag

ojdå. testa o ta ut o torka "kortet" det är ju oftast det som innehåller det viktigast.

2009-02-19 @ 09:53:39
Postat av: Lina

vilken otur :(



Jag har en mobil över, en gammal motorola dock har jag bara en laddare till den..

2009-02-19 @ 11:12:29
URL: http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Linda L2K

Shit!!! Du får ha mobilen under kudden ist för i fodralet nästan gång. ;-)

2009-02-19 @ 11:26:08
Postat av: Beckah

L2K hehe jo fast jag har ju mobilen i kudden för att inte Alvin ska hitta den s. Blir en DYR månad detta. Två par glasögon att laga plus en mobil att fixa. Nu ligger den på elementet, fåt hoppas det funkar men sim-kortet är byebye.

2009-02-19 @ 11:29:36
Postat av: ida

oj.. hoppas verkligen du får den att fungera igen!

2009-02-19 @ 11:31:18
URL: http://idamariaallansson.blogg.se/
Postat av: donna

mobil? nemas problemas

2009-02-19 @ 12:18:17
Postat av: Kicki

Jag har ju min gamla ericsson w610i... du kan få låna den tills du har råd att ordna ny... bara att komma förbi o hämta den =)

2009-02-19 @ 14:06:44
URL: http://ettermyreblaj.bloggagratis.se
Postat av: Linda L2K

Okej, då är jag med. Och oj, glömde ju bort det där med glasögnonen med. Stackare!!!

2009-02-19 @ 14:14:42
Postat av: Filura

Ooooooh shit vilken osis. Har inga gamla mobiler som ligger och dräller tyvärr.

2009-02-19 @ 16:28:24
URL: http://www.mysfias.se
Postat av: Anonym

Sätt på ugnen, 50 grader och lägg in mobilen för torkning. Ta ur batteri och sim kort först.

2009-02-19 @ 17:13:43
Postat av: Tania

Jag kan bjussa på ett nytt kort men då blir det ju nytt nummer och du förlorar alla kontakter. Hör av dig. Du vet vart jag finns!

2009-02-19 @ 17:32:10
URL: http://tanttania.blogg.se/
Postat av: Beckah

jag ska kolla med Telia om de kan tänka sig att skicka ett nytt kort med samma nummer om det går. det är ju abonnemang och så är det bundet till typ mars nästa år :-/



Himla trist!



Skulle precis ringa Mathias och fråga om han kunde handla och komma hit hah! det gick ju bra när hans nummer är på sim-kortet (och finns inte på nätet). Så handikappad man blir.



Hur gjorde folk förr? ;-)

2009-02-19 @ 17:35:34
Postat av: Undrande igen

Det är M jag menar, när jag frågar hur du sätter dina barns bästa främst när du blir tillsammans med honom igen efter han utövat våld på din son??



Men du svarar ju inte ....

2009-02-19 @ 17:52:37
Postat av: j

BECKAH, Nytt vitt SIM kort kommer du få. kanske får betala 50kr. min man blev rånad På Tivoli. men nr var borta.. (på vissa abb. kan man göra en "back up2 med sina kontakter i

2009-02-19 @ 17:59:43
Postat av: Snexig

Gör som de skrivit ovan.. plocka isär mobilen så gott det går, och låt torka. Värt ett försök ;-)

(Fungerade iaf. för min lillebror som glömde sin mobil i badbyxorna när han hoppade i sjön..) ler

2009-02-19 @ 19:33:26
URL: http://snexig.webblogg.se/
Postat av: PZ

tråkigt både med Alvin och mobilen. Hoppas det löser sig. behöver du en mobil så kan du höra av dig på mail eller nåt. Vi brukar ha en hög äldre modeller liggandes.

2009-02-20 @ 19:30:52
Postat av: T r o l l i s

Fyh vilken OTUR :o(

2009-02-23 @ 22:12:43
URL: http://www.thinki.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback