Inte gravid

Kunde man känna sig mer ogravid? nej.

Inget illamående, magen har krympt och livmodern står stilla i växt. Brösten ömmar iofs lite men KÄNSLAN av att vara gravid är som bortblåst.

Edit: dessutom kan jag utan problem dricka kaffe igen.

Jag tror det hänt något ...ärligt alltså. Jag har aldrig känt så här när jag varit gravid förrut. Egentligen vill jag ringa och få det kollat men jag vill inte få det bekräftat! Men jag tror den är död.

Om en vecka har jag tid för glukosbelastningen, meningsfullt ...inte. Sen efter det ska jag "lyssna på hjärtljudet" som hon inte kommer hitta och så får jag göra UL och så kommer hon hitta ingenting eller ett för litet och numera dött embryo som bara ligger där och skräpar och vägrar komma ut av sig självt.

När jag fick missfall -01 så misstänkte jag inte så mycket. jag hade i princip inga symptom men det hade jag knappt med Victor heller. Embryot dog i vecka 5 och två veckor senare fick jag rosa på papperet och sen var det kört.

Det sjuka är att jag inte alls klättrar på väggarna av oro, jag oroar mig knappt alls, det känns mer som ett konstaterande att jahapp, jag är nog inte gravid längre.

Vid den här tiden med Alvin hade jag redan känt första fisksprattlet och detta trots att jag hade moderkakan i framvägg.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Men vännen.

Ring in så du får det kollat.



kram

2009-02-18 @ 10:29:04
URL: http://rullgardinsflikkan.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Har läst i din blogg lite tillofrån och tycker att du skriver så bra. Jag tycker att du ska ringa mvc NU. Inte ska du gå och vänta en vecka! Har du haft någon blödning? ont i magen? kramar från mig

2009-02-18 @ 10:30:01
Postat av: Anonym

Men asså hela min förra graviditet gick åt till att ringa dem stup i kvarten, så pinsamt. Ringde ju senast för en vecka sedan angående sammandragningar (de har slutat btw) så det känns lite tjatat. Är bebisen död så är den ju det nästan vecka också när jag har tid. Usch jag velar verkligen.

2009-02-18 @ 10:31:12
Postat av: Beckah

nej ingen blödning men massa sammandragningar för en vecka sedan och grymt ont i magen i helgen men jag är nästan helt säker att det var icke graviditetsrelaterat ont i magen, asså inte i livmodern.

2009-02-18 @ 10:33:24
Postat av: ida

Men :-( Hoppas att den finns kvar, även om du verkar rätt säker på din känsla.... Hoppas känslan är fel!

2009-02-18 @ 10:35:35
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com
Postat av: Lisseth

Men oj...så tråkigt om det är så....hoppas du har fel

2009-02-18 @ 10:41:46
Postat av: Elisabeth

Men man får vara jobbig, det är ju deras jobb att svara på telefonsamtal och att hjälpa folk!

2009-02-18 @ 10:50:21
Postat av: Linda L2K

Men Beckah gumman!!! Så där ska du inte gå runt och må ju! Ring in om du är orolig, det är ju det dom finns där för! Ta hand om dig/er!!!

2009-02-18 @ 11:49:45
Postat av: Jennie

Men det kan inte vara så att du är längre gången o att symtom försvunnit pga det då? Hoppas att din känsla inte stämmer/Jennie

2009-02-18 @ 12:52:18
URL: http://jenniemedtre.blogspot.com
Postat av: Beckah

Nej längre gången är jag inte. Enda gravidchansen är när vi åkte iväg på semester.



Jag kanske ringer i eftermiddag när de har telefontid. Beror på vilken BM som svarar om jag pratar med dem eller ej. Vill nog bara prata med min egen om detta för de andra är kassa.

2009-02-18 @ 12:55:33
Postat av: Heidi

Jag mådde inte heller illa länge.. och har inte känt att jag e gravid alls denna gången.. förutom att magen växer.. det kan vara så olika för varje gång. Tycker dock som de andra att du ska ringa och prata med din BM iaf.. oavsett. Hoppas du har fel att hoppsan inte finns mer.. Ring och prata med de nu så vet du iaf. Kram kram!!!

2009-02-18 @ 12:56:49
URL: http://vittsomsocker.blogspot.com/
Postat av: lilla jag

nej. vad tråkigt men kolla upp det så inte h*n busar med dig. kram

2009-02-18 @ 13:07:49
Postat av: Pernilla

Men usch vad jobbigt att du känner så, jag hade nog kollat upp det om jag vore du, just eftersom du har en "känsla" att det hänt något på riktigt. Annars så kan väl magen kännas mindre när den värsta svullnaden går ned och såhär tidigt är det ju ändå rätt ovanligt att känna rörelser, jag kände inte förrän i v 19-20 denna gången, tidigare i min första grav (moderkaka i framvägg bägge två). Denna graviditet har jag mått helt annorlunda från Ella, trots att jag är i v25 så glömmer jag bort hela tiden att jag är gravid, jag har knappt haft några symptom på hela tiden. håller tummarna för att det blir bra besked från BM

2009-02-18 @ 13:19:25
Postat av: Vaniljtopp

Nej men gumman...hoppas du får hjälp att kolla upp detta. Jobbigt att vänta i en vecka.

Åh vad ledsamt om det skulle vara så :-( Håller tummar och tår för att allt är bra med lilla "Hoppsan"



KRAM!!

2009-02-18 @ 13:32:01
Postat av: Lina

håller tummarna för att allt är bra KRAM

2009-02-18 @ 13:50:29
URL: http://flasarn.blogg.se/
Postat av: PZ

Usch vad tråkigt att känna så. Du måste ju bara få veta. Jobbigt att gå och tänka på det oavsett.

många kramar.

2009-02-18 @ 15:29:37
Postat av: Caroline

Oj, jag håller tummarna jag också som alla andra, hoppas du får ett bra besked.

2009-02-18 @ 18:56:40
URL: http://mammanmedstortc.blogg.se/
Postat av: Emma med Noah o Thias

Jag hade kramper i min mage , men tänkte inte mer på det. Sen gick det ju som det gick med min liten i v 16 så .... :(



TYcker du ska ringa in och kolla upp det. Hoppas allt är som det ska =)

KRamar från oss

2009-02-18 @ 19:54:29
URL: http://morgonstjarna.webblogg.se/
Postat av: Helena med Eskil

Åh nej! :-( Hoppas din känsla är fel, Beckah! Stor kram!

2009-02-18 @ 20:22:04
Postat av: Rebecca

Man kan ju känna sig ogravid efter ett tag i början. Hade jag varit som du hade jag kollat upp det, så vet du sen =) Allt är säkert som det ska, hoppas det iaf. Lycka till!

2009-02-18 @ 21:17:54
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: lisa

som alla andra hoppas jag att allt är som det ska!

2009-02-18 @ 22:16:18
Postat av: Johanna M

Jäg vill också påminna om att man kanske känner att symtomen försvinner efter ett tag. Tror det var så vid min första graviditet, jag undrade om det verkligen fanns någon därinne. Jag hoppas allt är in sin ordning, ska hålla en tumme eller två för dig! :-)



2009-02-19 @ 09:32:56
Postat av: Filura

Alltså! Mina symptom försvann oxå, då var jag i vecka 13, blödde dessutom lite grann brunaktigt. MEN, jag gick inte omkring och funderade, jag åkte direkt till gyn-mott och kollade om bäbisen levde. Och visst gjorde den det. Men man ska inte gå omkring och vara orolig, det mår inte bäbisen bättre av! Åk in och kolla upp det är mitt råd!

2009-02-19 @ 16:32:25
URL: http://www.mysfias.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback