Familjen annorlunda

Lite reflektioner från gårdagens avsnitt av Familjen Annorlunda...

Jag kan inte hjälpa det ...jag blir rent förbannad på de överdrivet pedantiska trillingföräldrarna. Stackars barn.

När Alvin äter så som de tre gjorde så räknar jag det som en fantastiskt renlig middag. Möjligtvis att han äter så perfekt i början av middagen och om han är väldigt hungrig.

Gaffel och sked erbjuds - de är inget krav! Matglädjen går långt före bordsskicket och sen tror jag att just känna på på maten, kladda och äta med händerna är en mycket viktig och lärorik del av att lära sig äta.

Jag blev helt chockad när föräldrarna efter maten sa att de var överens om att INTe göra om det :-o  . Jag som tyckte att det gått helt suveränt och att trillingarna var jätteduktiga och städade vid bordet! genom att "aldrig" låta dem göra om det blir det ju att berätta för dem att de betedde sig illa, att de gjorde fel.

Nä fy fan rent ut sagt. Jag hoppas de SER själva hur korkat de behandlar sina barn nu när de ser sig själva på TV :-/

Kommentarer
Postat av: mian

reagerade precis sm du på trilling familjen!! stackars barn! min 14 månaders äter i huvudsak själv (man få hjälpa lite så hon får i sig ordentligt) och tycker det är roligt. det är ju viktigt för motoriken och för att de ska våga smaka på maten och lära sig vad det är! herregud, är det så jobbigt att spola av plaststolar?

2009-02-24 @ 12:18:47
Postat av: Anonym

jag reflekterade oxå på de, snälla, dom är 2 år och har inte fått äta själva hemma förräns nu!

bara för att dom är pedantiska ska inte barnen behöva lida för..

Jag tycker som du att dom skötte sej perfekt för o vara tre st och inte röja ner mer än det lilla dom åt.

och varför ska alltid barnen äta före familjen? bara för dom ska slippa hjälpa till när dom själva äter.. suck.

2009-02-24 @ 12:37:23
Postat av: lisa

tänkte på dig när jag såg det, att du skulle skriva om det. och jag håller fullständigt med dig! nu vet jag inte hur gamla dom är men jag tyckte dom såg så pass stora ut att dom borde ha fått lära sig/prova att äta själv för längesen. tycker synd om barnen. man måste nog släppa lite på sin pedantiska del om man ska ha barn

2009-02-24 @ 12:56:08
Postat av: malin

Jag tror iofs att det är väldigt lätt, att innan man haft tvillingar eller trillingar att ha åsikter om det ena eller andra..



Visst är det bra att barn får kladda.. MEN man orkar kanske inte med denna gegga 2-3 ggr per dag, när man har TRE små barn...



Nu såg jag iofs inte gårdagens avsnitt iom att fyran här strejkade:-( Så jag kanske inte borde yppa mig ;-)



Tycker dock den där trillingfamiljen verkar leva i ett totalt kaos.. Eller så har bara tv-teamet valt att vinkla det så...



2009-02-24 @ 13:17:34
URL: http://emigen.blogg.se/
Postat av: Beckah

2-3 gånger om dagen?



Asså, dessa barn är 2 år och detta var FÖRSTA gången de fick äta själva (förrutom på förskolan). ALLTID annars så sätts de på rad och matas med sked av en förälder. Alltid med egen mat och alltid före den RIKTIGA middagen med den RIKTIGA familjen, då får trillingarna inte vara med. Precis som om de inte tillhör familjen.



Nej att ha tre små barn som kladdar 3 gånger om dagen är kanske ingen hit men vem begär det? Det måste inte vara allt eller inget. Varför inte börja med en måltid per dag som de får äta själva?



Så extremt fint som de tvååringarna åt så är det ingen städning att tala om heller. De fick lixom inte ens bli kladdiga runt munnen!



Alvin sölar ner ungefär en miljard gånger värre än de tre gjorde tillsammans, och ja, flera gånger om dagen gör han det!



De är bara snobbiga och pedantiska och lata enligt min mening.

2009-02-24 @ 13:40:33
Postat av: pepsigirl

HÅller me ddig! jag reagerade också!



2009-02-24 @ 13:41:48
URL: http://pepsigirl.blogg.se/
Postat av: ida

det var jag som kommenterat men inte namnet kom inte med :)

2009-02-24 @ 14:30:42
URL: http://idamariaallansson.blogg.se/
Postat av: ida

du hade rätt. vi har vart på vinden varje dag, men ingen katt,men idag så var hon där och jamade hjärtskärande när vi öppnade dörren!

:)

2009-02-24 @ 14:46:36
URL: http://idamariaallansson.blogg.se/
Postat av: Linda L2K

Shit säger jag bara!!! Kollade på det där programmet lite förra veckan och reagerade redan då på att trillingarna åt innan resten av familjen. Men att dom inte ens får äta själva!!!! Helt sanslöst!!! Hur ska dom lära sig att äta själva om dom inte får försöka?

2009-02-24 @ 18:24:03
Postat av: Filura

Håller med dig FULLSTÄNDIGT! Herre gud!!! Kristin började äta själv när hon var 10 månader. Med händerna. Sked och sånt var inget krav från min sida heller! Det kom med tiden. Pappan var ju såååå tjatig att jag hade lust att klippa till honom!



Jag gillar faktiskt inte heller den där tönten som har 3 tvillingpar. Hon sa att när folk passar tvillingarna så är dom hysteriska när hon kommer hem, så får dom se hur stressigt hon har det. Men för jösse namn, det är ju hon själv som skaffat ungarna, inte hennes tonårsbarn!

2009-02-24 @ 21:10:22
URL: http://www.mysfias.se
Postat av: jecc

dom har stödfamilj till barnen och har haft det tufft men ni ska inte sitta och dömma det ni ser på tv.känner familjen som har hand om barnen ibland och det ni diskuterar har ni ingen koll på man ska inte tro allt man läser och ser

2009-02-24 @ 21:50:59
Postat av: mian

jecc - öhm, så barnen ska inte få lära sig att äta själva för att de är hos stödfamilj ibland? fattar inte resonnemanget. Om de nu haft det så tufft varför stället de upp i TV? och varför vill de inte göra barnen mera självständiga i så fall?

2009-02-25 @ 08:15:48
Postat av: en gloare

Så typiskt svenskt att döma utifrån vad man ser på tv - men det är ju så att allt man läser i tidningen och ser på tv är ju sant - not.

2009-02-25 @ 10:34:03
Postat av: Maria

Jag håller med dig Bechah, jag är förvånad över att man aldrig låtit sina 2-åringar äta själva. Hur gjorde de med de två större? Likaså förvånas jag över att hela familjen inte är tillsammans... Man slutar aldrig förvånas.

2009-02-25 @ 11:28:57
Postat av: sofi

Jag blev också irriterad på trillingföräldrarna. När min son som är 1 år ätit upp sin mat så kan jag plocka ner makaroner från taket här hemma ;) hehe..

2009-02-25 @ 20:25:46
URL: http://sofiiin.blogg.se/
Postat av: Mihmetcredo

Jag reagerade också på det där... tycker det gick jättebra för trillingarna att äta.... förstår inte vad som var så jobbigt?

2009-02-27 @ 21:36:25
URL: http://mihmetcredo82.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback