BM - besök vecka 11+4

Jahapps ...börjar väl från början.

Kom dit strax före 09:00 och fick kolla blodtryck (103/63) och fastevärdet på blodsockret (4,9) och hb (129). Fastevärdet var alltså bra och mitt hb hade stigit sen sist *wiiie*, ska bara ta Niferexen varannan dag nu. Jag vägde samma (65) så det var ju skönt att se :-)

Sen fick jag dricka sockerlösningen. Svepte snabbt, GOTT att få något att dricka äntligen! Fattar verkligen inte varför vissa har så ont av lösningen?

Sen fick jag lägga mig i vilrummet. Läste en tidning och lyssnade på musik och sen kom min barnmorska in. Pratade en massa om hur det är osv. Fick veta att de fått nya direktiv att de inte "får" lyssna med dopplern innan vecka 15. Ni kanske hört att det varit rätt mycket sdnack om att ultraljud inte är så ofarligt och att man inte ska göra onödiga UL? ja alltså dopplern är ju också ultraljud men tydligen så är de ljudvågorna mycket värre än en ultraljudsapparat.

Hur som helst, så jag fick alltså inte lyssna på bebis men istället kände hon på min mage och hittade livmoderkanten ett par centimeter under naveln - där ska den inte vara i vecka 11+4 ...sååå hon satte upp mig på läkartid för ultraljud på tisdag nästa vecka för att kolla antal bebisar :-) fast jag tror fortfarande att det bara är en bebis faktiskt men att min livmoder känner igen detta med graviditet och växer snabbt.

Så nu har jag ett nytt datum att se fram emot!!! :-D

Uppdatering: foton från glukosbelastningen: http://beckah82.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1235516401&id=336273507



JUST JA! Glömde en grej! Hahaha blodsockret 2 timmar efter sockerlösningen var 6,6 så det var bra :-)


Kommentarer
Postat av: iida

oops, tycker själv att du är väldigt stor för o vara så kort gången..

2009-02-25 @ 12:34:45
URL: http://idamariaallansson.blogg.se/
Postat av: Qaroliine

guuud vad spännande!

2009-02-25 @ 12:54:12
Postat av: Rebecca

COOLT! tänk om det är två =)



Tänk tvillingar fan så sött =) dubbelt jobb men dubbelt mysigt. ;)

2009-02-25 @ 12:55:31
URL: http://alskadeliam.blogg.se/
Postat av: mitha

jag verkligen HATAR den där lösningen, kväljde mig flera gånger, Den påminner så mkt om den jag får ta innan jag ska göra mina tarmundersökningar URK Skönt att det gick bättre för dig!



WOOHOOO twins kanske hihi vore ju nice!



ha d gött

2009-02-25 @ 13:04:12
URL: http://www.himmelohelvete.se/wp
Postat av: pojkmaffia

hoppsan jag tror att det är 2 bebisar fortfarande! ska bli spännande o se om man fått rätt sen då ;)

2009-02-25 @ 15:17:07
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: Pernilla

usch jag avskyr verkligen den där sockerlösningen, tyckte den brände i halsen av allt socker och ja, bara äckligt. Spännande med UL nästa vecka och ännu mer spännande eftersom chansen/risken finns att det är två där i hihi, ska bli spännande att läsa hur det går på tisdag.

2009-02-25 @ 15:23:18
Postat av: vicky

Åh va spännande det skall bli och läsa på tisdag hur många barn det är! ;)

2009-02-25 @ 15:55:41
Postat av: Bodil

Spännande!!

2009-02-25 @ 16:29:57
URL: http://telefonsladd.blogspot.com
Postat av: Madde

Spännande.. tänk om de e 2 (lr kanske tom fler!). Här i usa måste alla göra de där testet och lösningen är smaksatt.. smakade som fanta. Inte alls äckelpäckel som vissa säger. Jag tror största anledningen till att de inte gärna lyssnar innan vecka 15 är att det är rätt vanligt att dom inte kan höra nånting innan dess och dom vill inte att man ska bli rädd att nåt är fel om man inte hör hjärtat slå. På mig lyssna dom runt vecka 10-11 å hörde hjärtat, men hon sa att de är väldigt ovanligt att höra så tidigt..

2009-02-26 @ 08:02:24
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Beckah

Nej saken var att hon hade lovat att lyssna och eftersom risken är stor att man inte hör så tidigt så skulle hon i så fall göra ett UL men nu hade de fått nya direktiv så hon inte ens fick försöka.

2009-02-26 @ 09:23:45
Postat av: Maria

Spännande att se hur många de är... Följer med spänning.

2009-02-26 @ 10:09:25
Postat av: Sandra

Tvillingar...???? Yey, va fränt det vore :-D

2009-02-26 @ 11:02:26
URL: http://zandrisens.blogg.se/
Postat av: Filura

Hihihihihihi, jag tror nog bara det är en. Men skönt att allt verkar bra, även om hon inte ville lyssna med dopplern!!

2009-02-26 @ 16:03:13
URL: http://www.mysfias.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback