Smarta människor är kul

Är det bara korkade människor som sitter hemma på dagarna? Okej mammalediga, alla vet ju att bebismammor har mosiga hjärnor som inte funkar helt felfritt, men resten? :-)

När jag satt hemma med Alvin hade jag ofta TVn på medan det var sådana där ring-in-och-gissa-program.
Jag samlade några idiot-favoriter som jag måste dela med mig av:


Programledaren: "Hur många år går det på ett millenium"
Inringande man: "Ja, det är väl hundra, va?"

*

Programledaren: "Vilken färg får man om man blandar blått och gult?"
Inringande kvinna: ".....eh....nä, det kan jag inte"

*

Programledaren: "Vaaad kan det vara? Något i skogen...något man kan gå på. Ja. Ring in och gissa"

Kategori: "utan"
ST_GLÖS

*

Programledaren: "Ja ring in nu det här är ett program utan dess like"
(Eh...ja eller så finns det 10 till exakt likadana i femman, trean, sexan osv...)

*

Programledaren: "Passa på nu! Det är bara  en och en halv vecka kvar till jul" (den 17 december)
(Va?)

*

Programledaren: "Hur många vokaler är det i ordet "äta"?"
(lååång tystnad)
Programledaren: "Är du kvar? Du svimmade väl inte?"
Damen som ringt in: "Jag vet inte om jag kan det där"
Programledaren: "En två eller tre kan vi ju säga iallafall"
Damen som ringt in: "En"

*

Programledaren: "Hur många HALVlekar är det i en fotbollsmatch"
Inringande dam: "Hm....tre."

*

Programledaren: "Vad hette de första människorna på jorden"
Tjejen som ringt in: "Jesus och Maria


Kommentarer
Postat av: Hanna

haha ja än är inte den siste idioten född...

2009-12-04 @ 12:15:49
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: Veronica (Lupin84)

haha.. ja sånt där e lite kul...

2009-12-04 @ 12:16:39
Postat av: Madde

Hehe, ett skrämmande faktum. Jag läser till lärare, i föreläsningsalen i PED1 som alla läser gemensamt för både förskola-gymnasielärare så frågade våran föreläsare hur många vokaler det finns i alfabetet. Folk började tissla och tassla runt mig så säger någon. JAG vet inte, fler hakar på. SKA man veta de? SJÄLV satt jag och gapade trodde alla visste att vi hade 9 vokaler :-S . Men tydligen inte. FOLK visste inte ens vad vokaler var för något. Tycker att ska man bli lärare bör man ju kunna såna enkla grunder.

2009-12-04 @ 12:55:37
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Jessica

Elak much?

Tror man får brain freeze när man helt plötsligt hamnar i tv=)

2009-12-04 @ 13:13:08
URL: http://jeslan.blogg.se/
Postat av: thile

Hahaha, kul.....

2009-12-04 @ 13:56:33
Postat av: Fröken glas

Förhoppningsvis får de bara lite panik när de hamnar i tv, men roligt är det likafullt!

Hahahaha :)

2009-12-04 @ 14:31:57
URL: http://frokenglastankar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Undrar vem det är som har problem? Eh? vaddå jag kan INTE alla halvlekar i fotbollar, Jag vet knappt vad en vokal är, det där med decenium och millenium är det många som blandar ihop, konstigt??? jag är allmänbildad men allt lägger jag fan inte på minnet sånt som är tråkigt definitvit inte, däremot minns jag massa ekvationer från skolan. Tror du det handlar om intelligens om man inte kan små skit saker? Jag kan nog skriva en heldel som jag är utbildad om som du inte kan, inte tycker jag du är dum i huvet för det. Fan vad lågt! alla får dessutom oftast hjärnsläpp av att bara vara med i tv. Så smart är inte du, har inte fått den uppfattningen alls av dig, ha undrar hur du klarade Mensa IQ test och när gjorde du det? förlåt mig men jag stör mig såååå mkt på att du tror dig vara så mkt smartare än andra, använd den rätt i så fall. Detta är patetiskt. Vart visar det sig att du alltid är smart förutom logiken på ett IQtest. Det är minne, logik och matematik som man bara behöver vara bra på och är du över intelligent så brukar man oftast har problem i sociala sammanhang. Hellre normalbegåvad och vara bra på det mesta än vara jätte bra på matte och stora problem i annat. Snälla kliv ned från dina höga hästar! Tycker du snarare gjorde bort dig genom att skriva så om andra, kan inte tänka mig att någon direkt tyckte det var kul....

Var du en sån där mobbare oxå i skolan eller??? som skrattade åt andras okunskap??? Du är ingen ödmjuk eller fin männsika inte genom detta sätt du öppet visar för andra, besviken blir man på sånna människor...

2009-12-04 @ 15:14:43
Postat av: BeckaHBitcH.se

Anonym; tack för dagens garv :-D du förgyllde hela min helg nu tror jag :-)

2009-12-04 @ 15:30:16
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Vem har sagt att Beckha har gjort Mensatestet. Vissa tar till vad som helst för att hävda sig. Om det är det enda att ta till om andra saker inombords brister. Ensamhet och bitterhet kanske.

2009-12-04 @ 19:51:07
Postat av: BeckaHBitcH.se

En hint: gissa hur jag fick mitt mailalias: [email protected] eller hamnade bland medlemspresentationerna på http://mensa.se hehe :-) Inte för att jag förstår vad den stora grejen är? vaddå HÄVDA sig? Med en sån struntsak? Skulle inte tro det.

2009-12-04 @ 20:41:16
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Karro

Men alltså jag förstår inte varför vuxna människor inte kan svara på detta. Barn är mycket smartare än vissa vuxna de borde kunnat dessa. Svårare frågor är ju med i vi i femman. Svenska folket KAN bara inte vara så oallmänbildade. De måste som tidigare sagts här bland kommentarerna vara att de får nån slags kortslutning i hjärnan över chansen att vinna och pressen över att inte svara fel.

2009-12-04 @ 21:12:19
Postat av: Eisa

hahahahaha fan vilket roligt inlägg. Och den långa arga kommentaren här nedan var också underhållande.

2009-12-05 @ 20:50:46
Postat av: sonjaponja

hahaha va! det här var jättebra!



och jo du hävdar dig visst att du är med i mensa. (kan dock inte se vad detta inlägg har med det att göra) du nämner det det då och då och är tydlig med din mensa-mailadress.



MEN VARFÖR SKULLE DU INTE!!!! Herregud! Klart du ska nämna och kunna skryta med det!



Jag skulle gjort precis samma sak . och skulle nån säga att jag hävdade mig skulle jag säga att det är en av mina meriter. trots att min intelligens kanske tagit lite socialt manér från mig ;) (vilket jag inte sagt att det har i ditt fall, men hade jag varit mensa tror jag det hade varit så:))

2009-12-05 @ 20:56:14
URL: http://burriburr.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback