Men JAAAAAAAAAAA

Men JAAA jag VÅGAR ta med mig Elmer till GeKås, hade ingen aning om att folk var så jäkla oroliga att jag inte klarar att fatta vettiga beslut om mina barn. Jisses!

Elmer sitter i sjal, eller rättare sagt beco-sele för den kan jag amma i medan han sitter kvar. Vi brukar vara där 2-3 timmar och han behöver alltså inte ens komma ur selen. Jag är vaccinerad mot svininfluensa och kan alltså inte smitta Elmer om jag håller händerna rena (jag har handsprit i skötväskan). Man kan inte andas in svininfluensa.

Han är helammad och på så vis har han ett visst skydd mot bassilusker. Att han är helammad och fritt ammad är ju också anledningen till varför han får följa med - var skulle han annars vara? Han är en liten bebis på 3 månader som måste vara med mamma! ...och mamma måste handla!

Barnvakt till en sån pytteliten bebis är helt uteslutet - Herregud! Förrutom första dagen på neo har jag och Elmer inte varit ifrån varandra - alls! jag tänker inte börja nu!

Elmer har förövrigt redan varit på GeKås!


Nog om det!

Glöm inte att rösta på BeckaHBitcH hos Kidzine. Gärna också på Geshiia :-) man kan rösta 1 gång per IP nr/dag fram till årets slut.



Förresten! Jag blev veckans blogg inne hos denna tjej:
http://lisapetri.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: LENA

Haha det var ngt nytt att den inte sprids genom luften och andningen. Det har alla inom sjukvården sagt till mig och jag har pratat med många och som många vet så är det ju genom luften de flesta förkylningar sprids, inte konstigt!!!

2009-12-08 @ 19:47:09
Postat av: Anonym

varför skulle du inte våga ta med honom???

2009-12-08 @ 20:15:11
Postat av: Anonym

viruset är luftburet, och kan på så viss smittas genom inandning. så vart har du fått ifrån att det inte "kan andas in"??

2009-12-08 @ 20:18:24
Postat av: Lina

Svininfluensan är en DROPPSMITTA! Den kan INTE smitta genom luften! http://sv.wikipedia.org/wiki/Smittspridning#Droppsmitta

2009-12-08 @ 20:18:48
Postat av: Angeliqa

Elmer är faktiskt 3 månader. Vet en tjej som var där med sin 3 veckors. Och då i öppen vagn.



Becka du är en av de få föräldrar jag vet som verkligen tänker till 2 gånger innan du "utsätter" dina barn för nåt.



2009-12-08 @ 20:21:45
Postat av: isa

Mamma måste handla. Så klart, skit i om ungen blir sjuk, mamma måste handla. På gekås av alla ställen. Vissa borde inte få ha barn.

2009-12-08 @ 20:42:06
Postat av: Hanna

tog oxå med alvin t gekås.. det e fan vad folk ska gnälla... SKÖT ERA EGNA JÄVLA LIV....

2009-12-08 @ 20:44:02
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se

"Mamma måste handla. Så klart, skit i om ungen blir sjuk, mamma måste handla. På gekås av alla ställen. Vissa borde inte få ha barn."



Näää fyyy och usch! Föräldrar som tar med sina barn till GeKås borde fan bli fråntagen sina ungar och sen tvångssteriliseras ;-)

2009-12-08 @ 20:48:25
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Trollis

Elias är en riktig Ullared pojke! Han var där som nästan nyfödd! Hihi.

2009-12-08 @ 20:50:46
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Lina

(känner mig som värsta stalkern nu)



Jag förstår inte hur du orkar Beckah. Jag läser din blogg dagligen, ibland håller jag med, ibland inte. Men, jag förstår inte hur folk kan vara så elaka.. Det är inget konstruktivt, inte ens något som inbjuder till debatt eller diskussion, utan bara rena personpåhopp.

Jag vet att jag är känslig, men jag tar illa upp (kan vara mina amningshormoner som spökar)när folk är så fruktansvärt elaka utan den minsta anledning. Jag menar, bara för att man inte håller med om något så är det inte okej att slänga ur sig vad för nått som helst!

Du måste vara otroligt stark som människa, och jag hoppas att du inte tar åt dig av det elaka som skrivs här.



Vet inte vad jag egentligen vill ha sagt med detta inlägget mer än att jag önskar att folk kunde tänka igenom sina kommentarer en gång extra innan man skickar.

2009-12-08 @ 20:59:03
Postat av: Anonym

Svininfluensan är en droppburen och luftburen dvs man kan andas in den om ngn nyser. Men att vara så drastisk att undvika att ta med sitt barn till Gekås är lite väl att ta i. Barn som ammas har ett bra skydd mot det mesta. Det hadde varit mer en hysteri att inte gå ut.

2009-12-08 @ 21:00:05
Postat av: Anonym

det finns andra sjukdomar än svininfluensan dock. Och som du själv skriver, amning är ett VISST skydd.

2009-12-08 @ 21:00:13
Postat av: Anonym

eh, är folk helt ur balans eller? Vsrt lämnar dom sina små bebisar/ små barn när dom är och handlar då? Vad spelar det för roll om man är på gekås eller på Ica Maxi runt hörnet. Herrregud.

2009-12-08 @ 21:04:08
Postat av: isa igen

Har du ingen barnvagn? Skojjar du? ALLA har väl för f*n en barnagn till si bebis? Fattar du inte att det är jobbigt att sitta i en sjal i så många timmar? Alltså, denna bloggen är mer och mer en underhållningsblogg. Jag blir bara mer o mer chockad för varje inlägg.

2009-12-08 @ 21:10:55
Postat av: BeckaHBitcH.se

Isa; är du så blåst på riktigt eller gör du dig till? tror du de flesta barn i världen ligger och skräpar i en flashig barnvagn eller tror du de sitter uppknutna i ett tygstycke på sin mammas kropp? och framförallt; hur länge har människan funnits (och alltså även bebisar) och hur länge har barnvagnen som uppfinning funnits?



HAHAHAHAHAHA dagens bästa tror jag!!! :-D :-D :-D

2009-12-08 @ 21:14:46
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Bodil

Haha, alltså. Jag läser kommentarerna du får, och vad säger man? Vilka jäkla nöt det finns. VARFÖR FORTSÄTTER NI LÄSA BECKAHS BLOGG OM NI FÖRFASAS ÖVER ALLT HON GÖR?! SKAFFA ETT LIV!!



Oj, sorry. Caps. ;)

2009-12-08 @ 21:15:54
URL: http://enmynta.se
Postat av: sandra

men härregud, hade beckah skrivit att hon skulle fixa barnvakt för att åka till ullared så hade väl nån idiot tyckt att hon var en dålig mamma som inte kunde ta med sitt barn....

Vem är sämst mamma egentligen? Den som vill ha med sitt barn överallt eller den som fixar barnvakt i tid och otid? En smaksak



Jag börjar tro att de som skriver elaka komentarer varje gång bara är ute efter att såra och trycka ner, oavsett vad beckah har skrivit om så har de vinklat det till något dåligt.



2009-12-08 @ 21:26:53
URL: http://morsandra.blogg.se/
Postat av: Fröken glas

Har röstat på din blogg, gillar den bara mer och mer! =)

2009-12-08 @ 21:56:21
URL: http://frokenglastankar.blogg.se/
Postat av: jannike

Men oj de va inte så jag menade, va mer liksom för att se hur andra gör. Va inte meningen att du skullr ta illa nupp, förlåt isåfall

2009-12-08 @ 22:02:04
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/
Postat av: jannike

De va verkligen inte menat som kritik eller påhopp.

2009-12-08 @ 22:05:07
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/
Postat av: Lina

Haha, det här är ju underhållning. Jag tror verkligen att du Beckah vet vad som är bäst för dina barn och att du inte gör något som är osunt för dina barn. Om Elmer förljer med dig på Gekås ett par timmar, so what!!Men det är ju lite kul att folk ska bry sig, verkligen. Och kommentaren om att han inte ska ligga i sjalen i flera timmar - Varför inte undrar jag då? som sagt, man slutar aldrig bli förvånad.

2009-12-08 @ 22:06:03
URL: http://pupplina.blogg.se/
Postat av: Malin - brandteknologen

Ja, stackars barn som blir uppsnurrat i ett lakan och dessutom måste ha kroppskontakt med sin mamma :P Jisses alltså...

2009-12-08 @ 22:54:48
URL: http://detbrinner.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, herregud, skaffa er ett liv istället för att hänga här på bloggen...

2009-12-09 @ 00:10:49
Postat av: Carolina - Vinn ekotofflor och valfri body/tröja i min Julkalender idag!

Nämen jösses... att folk inte kan låta dig vara, klart du vet hur du ska sköta dina barn, galet!! kram på dig!

2009-12-09 @ 10:30:33
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Anna

Lina: nej det är en luftburen smitta. står på länken du skickade.

2009-12-09 @ 12:35:28
Postat av: Maria H

Svininfluensan är luftburen och rekommendationen är att man undviker stora folksamlingar med småbarn. http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Influensa/Vad-ar-svininfluensa/Sa-smittar-svininfluensan/

2009-12-09 @ 17:00:46


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback