Inte en krona!!!

Kollade kontot nyss och nä, inte en krona har det trillat in!

Kan det vara så att BRITTA ångrade sig eller kanske till och med skänkte mina klädpengar till barncancerfonden istället? Antar att vi aldrig får veta hehe.

Jahapps...

Mitt modem är klart att hämta nu. Bara att sticka till Kinna och hämta det :-) skulle ju vara rätt bra också för då kunde jag hämta ugt mitt paket på Lindex också, yey! Får se om jag orkar pallra mig iväg.

Funderar på ett GeKås-besök här i veckan också :-) alltid skoj, eller nä ....inte alltid, inte när det är en miljard människor där samtidigt, vilket det är varje dag fram till jul typ, men men.

Någon som varit där i dagarna? är det okej precis när de öppnar?

Kommentarer
Postat av: Annsofi

Var där fredag för 1,5 veckor sen kl 9 på morgonen. Efter barnbidrag och vid löning då jag var där är väl ingen höjdare egentligen men tyckte inte det var alltför farligt ändå. Ingen kö att komma in och med barnvagnskörkort kör man lätt fram genom folkmängden ;)

2009-12-08 @ 10:53:16
URL: http://tildakvasthilda.blogg.se/
Postat av: Malin - brandteknologen

De har ju en köbarometer på sin hemsida, du kanske kan kolla på den och få en uppfattning?

2009-12-08 @ 10:55:26
URL: http://detbrinner.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se

Min erfarenhet av köbarometern är att den ljuger :-/

2009-12-08 @ 10:56:20
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Malin - brandteknologen

Kolla webbkameran då =) Såg att det fanns en sån också...

2009-12-08 @ 11:42:59
URL: http://detbrinner.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag var där för typ 2 v sen kanske, löning var det då.

'mycket folk.. pust.. vi kom två timmar efter öppning. Men gick att kolla iaf :)



http://ocultica.bloggsida.se/

2009-12-08 @ 11:44:41
Postat av: Annica

Tackar för tipset på Eden Baby! Beställde en Manduca från dem i går och nu har jag min lilla 6-månaders tös i den på ryggen! det var snabbt jobbat av dem!

2009-12-08 @ 12:17:21
Postat av: hanna

Varför hänga upp sig över något sådant, känns ganska omoget. Hittar ingen mening med det?

2009-12-08 @ 12:52:28
Postat av: jannike

Tar du med dej Elmer till Gekås. Är också sjukt sugen på att åka dit men vet inte om jag vågar ta med Alicia, och har ingen lust att lämna bort henne.

2009-12-08 @ 14:03:56
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se

Japp jag tar med Elmer. Han sitter skyddat i becon. jag kan amma och så utan att ta ur honom. Bara om blöjan behöver bytas men vi brukar bara vara där 2-3 timmar så det funkar att byta blöjan i bilen sen innan man åker hem. Tyvärr ser man många gråtande spädbarn i barnvagnar inne på GeKås med föräldrar som har fullt upp att shoppa och skiter i att ta upp barnen, bara gungar vagnen lite och hoppas ungen ska hålla käft typ. Plus att smittorisken är hög för småttingar.

2009-12-08 @ 14:16:35
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Tania

För det första är det inte att "hänga upp sig" på en kommentar i sin blogg. Beckah informerade ju bara om det många undrade över. Kom det egentligen in några pengar på kontot?



Nä... nu fick vi svaret här i bloggen och det stillade våra nyfikna sinnen.



Nåt jag kan fundera över är hur du själv tänker, hanna, när du skriver en kommentar som ABSOLUT INTE har någon mening alls. Vad du tycker om att Beckah tar upp ämnet om klädpengarna igen är väl helt irrelevant, eller? Det hade ju kanske räckt med att fråga "varför tar du upp det igen?" En enkel fråga som säkerligen skulle få ett lika enkelt svar tillbaka.



Tack för mig!



Förresten, Beckah, så ska jag till GeKås på lördag. Åker fredag kl 22 och är framme till öppning kl 7. :-)

2009-12-08 @ 14:18:46
Postat av: BeckaHBitcH.se

va kul tania! Jag åker med m<athias mamma så jag får anpassa mig efter när hon vill åka hehe men vem vet, kanske på lördag :-) tror dock det blir imorgon eller så snarare. har inte frågat än.

2009-12-08 @ 14:21:33
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: johanna

OJ, vågar du verkligen ta med Elmer? Nu, när det är sjukdomstider och han är så liten? Naturligtvis gör du som du vill, och han dör nog inte av risken att bli smittad/eller att bli sjuk, men lura dig absolut inte att tro att han är skyddad i en sjal. menar inte detta som kritik, vill jag förtydliga (eller känner mig tvingad att göra med anledning av dina ivriga försvarare här på sidan)

2009-12-08 @ 14:39:08
Postat av: BeckaHBitcH.se

Varför skulle han inte vara skyddad i sjalen? Jag tar med honom till mataffären minst en gång i veckan också för den delen. Också i sjal. Dessutom besöker vi ibland Öppnis, BVC och så har vi en som är på dagis, en som är i skolan och en som är på jobbet varje dag och drar hem grejer.

2009-12-08 @ 14:45:58
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Kolla ditt konto i morgon bitti... tänkte det kanske kunde vara ett bidrag till en BH på tradera eller nåt :-D ;-)

2009-12-08 @ 15:24:17
Postat av: Tes

Tänk att det va iaf så pass "viktigt" att du lägger du ditt kontonummer och kollar ditt konto efter dom där pengarna...

Samtidigt som du tjatar om att bidrag till enskilda peroner är så fel. Herre guuud, cancerfonden finns ju....



Nej här vänder vi inte kappan efter vinden...

2009-12-08 @ 16:14:38
Postat av: BeckaHBitcH.se

Tes; hahaha snacka om att tolka som man vill :-D

2009-12-08 @ 16:17:11
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Carolina - Vinn ekotofflor från Ecoloco i min Julkalender idag!

Nu är vinnaren av lucka 7 dragen och publicerad - kika in och se om det var du som vann ett par Crocs Original?!

2009-12-08 @ 16:29:49
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Maria

Vi var där för en vecka sen, kom dit vid 12.45 och det var en hel del folk inne men ingen kö in och bara en person framför oss i kassan, båda gångerna vi var inne =)

2009-12-08 @ 17:12:48
URL: http://o0misa0o.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag var på GeKås förra veckan (mån 30:onde). Var där strax efter öppning och då var det ingen kö, men ändock fullt av folk. Dock hade det lugnat ner sig framåt tretiden på eftermiddagen. Känns som om de flesta långväga gäster kommer direkt på morgonen och de mer lokala framåt eftermiddagen..

2009-12-08 @ 17:32:35
URL: http://jennyfunderar.blogg.se/
Postat av: Julia;))

Har du tagit sprutan?:O

ska ta idag, så behöver lite info:S så kommentera gärna i min blogg<3

2009-12-08 @ 17:57:46
URL: http://uaremine.blogg.se/
Postat av: Marie [Mamma till William]

Jag va där i lördags och det va ingen kö när vi kom dit vid 9-tiden, men det va sjuhelsikes mkt folk inne, och inget jag gör om inom en snar framtid :P

2009-12-08 @ 18:28:19
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men det förstår du väl att barn inte är säkra mot smitta för att dom sitter i en sjal? Det skulle väl vara om dom inte andas då iofs... Som sagt, det är upp till dig vad du vill göra med ditt barn, men att jämföra Ge-Kås med ica, bvc eller ÖF... Det är ju inte riktigt samma folkmängd det handlar om :)Dessutom, om man ska vara riiiiiiktigt noga, vi blev rådda av läkare att handla på tider då få är i butiuk om möjligt, samt att undvika Öf med vår snart 4 månaders dotter nu under svinistider.

2009-12-08 @ 18:38:30
Postat av: carro

Stilla min undran; på vilket sätt är en liten mer skyddad i sjal än vagn?

2009-12-08 @ 18:41:03
Postat av: BeckaHBitcH.se

Folk kan hosta och nysa rakt ner i vagnen. Skillnaden är dock minimal antagligen men det var inte därför jag tog upp barnvagnar utan jag nämnde dem för att folk låter bebisar ligga och skrika i vagnen för att få shoppa i fred.

2009-12-08 @ 18:44:14
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se

johanna; Med sjal blir det lite som att bära munskydd ifall du inte förstod vad jag menade. med vagn är det öppet och fritt.



Svininfluensan är har droppsmitta och är alltså inget man andas in. Sålänge jag som handskas med Elmer håller mina händer rena (har handsprit i skötväskan) så ska han vara relativt skyddad + att han helammas + att vi andra i familjen är vaccinerade.



Jag är inte så speciellt orolig. Inte mer än annars iallafall.



Var ska jag annars göra av honom? Han är helammad och fritt ammad - han måste vara med mig.



Förrutom första dagen på neo har jag och Elmer inte varit ifrån varandra - alls! jag är inte tänkt att börja vara det ännu heller.



Men har inte tänkt avstå från att handla för den sakens skull. Förövrigt har han redan varit på GeKås innan.

2009-12-08 @ 18:49:42
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: lia

Ska du till gekås är mitt tips att åka en vardag senare eftermiddag.

Har gjort så mina 3 senaste besök ( okt/nov/dec) och det har alltid varit lugnt trots "högsäsong" där.

2009-12-08 @ 19:07:06
Postat av: Anonym





-Var ska jag göra av honom annars???



Men Herregud!



Ja,han har ju en pappa som kanske kunde ställa upp och följa men .En kompis ,syster, farmor.Om någon åker med er och är med Elmer en timma eller två i närheten.Du ammar honom innan du går in.Tar med vagnen och personen som passar går en promenad med vagnen.

Fritt ammad? Ja men det betyder ju inte att du måste amma just när du är på Ullared.Känns som att utmana ödet.

Det är ju som sagt bara ett förslag för hur det skulle kunna gå till om man vill minimera risken....



2009-12-08 @ 19:21:12
Postat av: BeckaHBitcH.se

Hans pappa JOBBAR! Vaddå vagn? Vilken vagn? Elmer är ett sjalburet barn.



Barnvakt behövs inte då han HAR EN MAMMA! :-)



Oh my god vad folk ska överdriva.

2009-12-08 @ 19:26:33
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Skulle oxå vilja säga att alla är så upphängda på svininfluensan men det finns ju en del andra sjukdomar att bli smittad av i det folkhav som befinner sig inne på Ulllared.RH viruset är bara ett att nämna....

Jag var där helgen före novembers barnbidrag och jag kan säga att det gör jag aldrig om på en lördag.Aldrig.

Vi kom in ganska smidigt men kundvagnen gick inte att köra runt med utan man fick ställa den och gå tillbaka hela tiden för att lägga i saker man hittat.

När vi gick vid tolv så var det kö ända ute på parkeringen och då ringlade den sig många gånger om inne på lekplatsen och runt alla hyreshusen.Säkert minst två timmar för att komma in.

Jag skulle starkt avråda från det Ullareds besöket,och frågan är ju hur kallt det kommer vara när man ska stå där och vänta.

Hur mycket är det värt det??

2009-12-08 @ 19:32:46
Postat av: hanna

Tania

jag tänker inte hålla på och skriva massa svar till kommentarer angående vad jag tycker, jag skriver och tycker precis vad jag vill. Vill du fortsätta diskutera så säg till, det löser vi utan problem.

2009-12-08 @ 19:38:41
Postat av: Anonym

Du köpte väl en vagn innan han föddes?

En blå,som du la upp bilder på,har du glömt att du köpt den?

2009-12-08 @ 19:38:48
Postat av: LENA

Men oj vad du begränsar dig själv! Får Matthias ens vara med Elmer utan dig? Får ingen dra honom i vagnen? Nu börjar det kännas skumt! Klart att man kan lämna ifrån sig sitt barn kortare stunder, tror du är mer beroende än han av att amma. Klart man kan ha ett eget liv som inte inkludera amning, shit vad begränsat du lever. Ovanligt i ett land där jämställdhet prioriteras. Varför kan bara du som mamma har hand om eran 3månaders? förstår om du inte vill att vem som helst har honom men hans pappa, motsätter du dig att dem ska få umgås? ganska gammeldags att tycka att bara mamman ska vara med barnet. Antagligen så är du en tvättäkta hönsmamma ;)

2009-12-08 @ 19:56:44
Postat av: Himmelohelvete

haha men va ÄR det med människor här inne. Flertal verkar verkligen LETA fel på dig Beckah och jag blir så trött. Beundrar dig som bara kastar det av dig och det finns ju faktiskt inget annat att göra heller. Gud sikka människor. Ska man isolera sig totalt bara för att man har småbarn? Då kan man ju snart inte göra nåt då...nä åk du till Gekås och ta med Elmer och handla i lugn och ro=)



haha ja jag kan fan inte låta bli att skratta åt alla jävla patetiska människor som fan har nåt att gnälla på HELA tiden! Undrar om de verkligen har eget liv?



kram!

2009-12-08 @ 20:05:08
URL: http://www.himmelohelvete.se
Postat av: Lina

Men oj! Får man inte ens bestämma hur man vill göra med sitt eget barn?!



Klart du ska GeKås! Folk är så rädda för smittor hela tiden...

2009-12-08 @ 20:15:33
Postat av: BeckaHBitcH.se

"Du köpte väl en vagn innan han föddes?

En blå,som du la upp bilder på,har du glömt att du köpt den?"



Nej jag har inte glömt den, den står i hallen, det är en inomhusvagn som inte varit ute en sekund. Den används som avlastningsplats att lägga ner Elmer INNE. Den är på tok för gammal och ranglig för att släpa omkring med ute.

2009-12-08 @ 20:45:33
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: ida

Min mamma va på gekås förra året, på luciahelgen. Det var typ 0 människor där då. OCh luciahelgen.... är väl nu i helgen va? Jaa... då borde det va ganska lugnt! Särskilt på söndagen kan jag tro!

2009-12-08 @ 22:49:08
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com
Postat av: Anonym

Haha En inhomhusvagn...den var rolig den :))

2009-12-09 @ 07:41:34


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback