BF-dagen blev dagen D

Nu har jag fått besked från Borås!

Det blev inte vad jag hade hoppats men det blev något iallafall. Något att räkna ner till och se fram emot. På BF-dagen den 8 september skall jag in på bedömning om igångsättning klockan 09:00 i Borås.

Naturligtvis kommer jag vägra åka hem (lägga mig ner på golvet och skrika typ) så det kommer bli igångsättning, punkt slut. precis som det blev med Alvin fast de var tänkt att skicka hem mig.

Fram tills dess har Hoppsan 14 dagar på sig att hitta vägen ut frivilligt om hen vill slippa påtvingad vräkning.

14 dagar är tungt och jobbigt men jag tror jag kan fixa det. En dag i taget ska det gå. Jag får helt enkelt ta mer hjälp hemma. Inte av Mathias för han gör faktiskt allt han kan nu mera, men jag har ju fler familjemedlemmar häromkring som jag dels kan gå iväg till för att få andrum och dels kan dra hit för att få hjälp.

14 dagar kvar! Nedräkningen har börjat!

Min sista tid som TVÅ-barnsmamma:

Tis - 25/8 - IDAG
- tvätta en tvätt & hänga den
Ons - 26/8 - 38+0 - fixa Victors dator
Tor - 27/8 - Dammsuga om Victor hjälper mig plocka i ordning
Fre - 28/8 - Möte angående Victor, här hemma - tvätta & hänga en tvätt
Lör - 29/8 - Victor ska iväg på kalas - Vilodag
Sön - 30/8 - Victor och Mathias ska ha heldag på Liseberg - ta hand om Alvin själv hela dagen


Mån - 31/8 - Tid hos BM för kontroll kl 13:30
Tis - 1/9 - Tvätta & hänga en tvätt
Ons - 2/9 - 39+0 - Dammsuga
Tor - 3/9 - Städa badrummet
Fre - 4/9 - Victor tandläkaren - Tvätta och hänga en tvätt
Lör - 5/9 - Städa i ordning för kalas
Sön - 6/9 - Min födelsedag. Fyller 27 år - Hålla kalas!


Mån - 7/9 - Möte ang Victor med skola osv
Tis - 8/9 - BF-DAGEN. Bedömning i Borås kl 09:00 - igångsättning


Har försökt fylla alla dagar med NÅGOT nu, för att dagarna ska få någon mening och för att det ska hända lite här hemma. jag kanske försöker laga mat ibland också. Sen tillkommer ju Alvin och Victor-omhändertagande och sånt.

Kommentarer
Postat av: Linda L2K

Usch va jobbigt!!!! Massor med kramar till dig!!! Skönt att du fick en tid iaf!

2009-08-25 @ 16:08:45
Postat av: mitha

WIIHOOO va gött o få ett slutdatum! Hoppas så på att de INTE skickar hem dig!



heja Hoppsan du får ju faktiskt titta ut tidigare med;-)

2009-08-25 @ 16:19:06
URL: http://himmelohelvete.se/wp
Postat av: Sara

Tänk om hen födds 090909 :)

2009-08-25 @ 17:39:08
Postat av: Lindisen

åh vad spännande!!!!!!!!

2009-08-25 @ 17:47:05
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: mian

skönt att kunna se ett slut ändå va?

men jag håller tummarna lite för att hoppsan vill ut lite tidigare än så så du slipper sättas igång. det är ju sagt var inte så kul det heller med gel och dropp och nålar..

2009-08-25 @ 18:27:40
Postat av: Beckah

Dropp och nålar blir det inget av :-) ska jag sättas igång får de försöka med gel. Funkar det inte så väntar jag lite till. En annan metod som är okej är om de kan göra en hinnsprängning men något dropp med värkstimulerandse kommer jag inte be om eller gå med på :-) det är det inte värt.

2009-08-25 @ 18:29:22
Postat av: Bodil

Vad skönt med ett datum! Håller alla tummar på att de inte bråkar om en eventuell igångsättning, utan att Hoppsan får komma ut på utsatt BF. 8 september klingar fint tycker jag!

2009-08-25 @ 19:11:24
URL: http://enmynta.se
Postat av: ida

Skönt att ha ett slutdatum, förstår att du måste vara helt slut! :-)

2009-08-25 @ 19:26:38
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com
Postat av: Lina

Nej, akta dig för droppet, det var hemskt! Skönt med ett datum iaf! Jag fick med bedömning på min BF-dag.

2009-08-25 @ 20:29:28
Postat av: jennie

Åh vad spännande ..Tror hoppsan kommer att komma av sig själv nu..Har vart så med mina två senaste..haft tid för igångsättning ( psykiska skäl) men bara ett par dar innan har förlossningen startat spontant...

2009-08-25 @ 20:40:27
URL: http://jenniemedtre.blogspot.com
Postat av: Elin

gött för dig!!!

hoppas att kroppen orkar slappna av nu, så kanske hoppsan kommer innan det :-)

2009-08-25 @ 21:59:23
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Marie

Du är så otroligt FIIIN med ditt gigantiska klot till mage! Fin frilla, fin retrovagn... och finemang med ett slutdatum för Hoppsan. Vi är SÅ nyfikna om det är en liten kille eller tjeja i magen. Och vikten förståss! KRAM från en som gillar din roliga blogg.

2009-08-25 @ 23:03:36
Postat av: Hanna

Du får se till att bli ordentligt påsatt av din kille! Mina förlossningar har startat 1-2 timmar efter vi haft sex... Naturlig igångsättning alltså! Känner så väl igen mig i dina symptom och HUR jävla jobbigt det är på slutet att vara gravid. ALLT är jobbigt... Hade du karpaltunnelsyndrom i båda händerna förra gången? Jag fick det i slutet av min 3:e graviditet och kan känna av det än idag. Tänk vad vi havande kvinnor får slita med våra kroppar. Kram på dig och unna dig mycket vila och frossa i godsaker!

2009-08-25 @ 23:08:37
Postat av: Hanna

Förresten, vad fick du ge för den fina vagnen? Letar med ljus och lykta efter en sådan barnvagn JAG hade när jag var liten. Hade varit jättekul att använda till sina egna små bäsar. Bra att du köpte vagn för jag tycker barn ska sova ute så mycket som möjligt. Frisk luft=friska barn!

2009-08-25 @ 23:11:22


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback