BM-besök vecka 20+6

Då har jag varit och träffat BM :-) vi pratade massa om förlossning och sådant. Jag längtar verkligen efter att få föda barn igen, det häftigaste som finns. Hon frågade om jag ville gå i föräldragruppen också och det vill jag jättegärna göra, trodde bara förstföderskor fick det.

Måste bara kolla om mina systrar har lust att passa Alvin de stunderna för annars går det inte.

BM mätte SF-måttet och vi lyssnade på hjärtljuden och så fick jag moderskapsintyget till försäkrningskassan. Tog lite prover också.

Min BM är lite kul för hon kallar Hoppsan för HON eller HENNE heeeela tiden och ursäktar sig för att hon säger fel :-) hon har bestämt sig för att Hoppsan är en flicka.


Så här ser det ut i vecka 21 (20+6, så 21+0=vecka 22 imorgon):

Blodtryck: 120/68
Hb: 129
Blodsocker: 5,4
Vikt: 71 (!!!) + 9 kg hittills.
SF-mått: 22
Hjärtljud: 156

71 kg vägde jag förresten i vecka 42+ när Victor föddes ;-)

Jämförelse SF-kurvor med alla barnen :-)


Kommentarer
Postat av: Elinor

Haha 71 kg väger jag nu. utan barn i magen.



bara en stor jävla skinn påse som hänger där å hånflinar åt mig..

2009-04-29 @ 09:16:04
URL: http://fundilera.blogspot.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback