Mammas filmjölkslimpa

Min mamma har inte många ljuspunkter men här är en :-) hennes filmjölkslimpa! YUM YUM!

Mamma bakade ogärna och sällan men just den här limpan kunde hon och det är det godaste brödet som finns. Tänkte dela med mig av receptet här:

1 liter filmjölk
3 dl sirap
1 påse malda brödkryddor
2 tsk bakpulver
3 tsk bikarbonat
ca 12 dl rågsikt

Blanda väl, häll i smord långpanna

Gräddas i mitten av ugnen

100 grader i 35 minuter
150 grader i 30 minuter med ugnsluckan på glänt

Serveras med smör och ost - då är den som godast. Kanske till och med lite kaviar under osten om man gillar det.


Kommentarer
Postat av: Lindisen

i min blogg har jag ett liknande recept, men brödet ska va inne ca 100 min på 150 grader, ingredienserna är liknande och det är supergott! finn under fliken pyssel o recept

2008-11-16 @ 21:03:22
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: B

Det där är supergott! Måste baka någon dag tror jag...

2008-11-16 @ 21:51:42
URL: http://telefonsladd.blogspot.com
Postat av: Ingela

Tackar för bra recept, testadse nu på morgonen och brödet blev JÄTTEGOTT :)

2008-11-17 @ 09:29:52
URL: http://www.busbebis.se/wordpress
Postat av: jelina

haha jag HAR SAMMA REAKTION SOM VICTOR, KAN MAMMA BAKA ? :O

eller rättare sagt, går dt att äta?^^

2008-11-17 @ 19:58:49
Postat av: lisa

nu har mitt bröd varit inne i 35 min på 100 grader... det är likblekt.

2008-11-17 @ 20:35:42


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback