Fredag, dagen före solen :-)

Usch vilken stressig dag det varit. Visserligen en hel del att göra men den största stressfaktorn har varit en omöjlig Alvin. Han har hängt mig i hasorna precis varenda sekund och gnällt och hittat på hyss, pillat på allt han inte får röra osv. Jag har inte kunnat göra ett j*la någe för han har krävt 150% uppmärksamhet.

Så jag bestämde mig för att ändra planeringen för jag har ingen lust att gå och vara irriterad på honom så här sista dagen. Jag hoppade över att städa på förmiddagen och gick ut med Alvin istället och lekte i vår nykomna snö.

Sen fick han en snabb burkmat till lunch och så nattade jag honom i sängen. Därefter fick jag äntligen lite lugn och ro och passade på att plocka i ordning, dammsuga, skura, dammtorka, städa toaletten medan han sov i 1,5 timme. När han vaknade fick han en flaska välling medan jag packade hans väska.

Fick tillåtelse av Alvin att diska hela stora disken sen också eftersom jag satte honom i sjal på ryggen. Victor kom hem i samma veva och fick hjälp att packa en liten väska till sig. Han behöver inte såmycket eftersom han kan gå hem när han vill och hämta kläder och så.

Jag skulle ju egentligen varit ill apoteket + handla några grejer, men som sagt, det har varit omöjligt så jag ringde och sa till Mathias att svänga förbi på apoteket, hoppas han gör det.

Nu är klockan strax 16 och jag tänkte laga lite mat. Vi kan inte lämna Alvin förrän 19 ikväll tyvärr så jag kan inte få något mer gjort innan sent ikväll. Victor tänkte jag skicka iväg direkt efter maten.

Japp, där står jag nu och detta är första kvarten vid datorn på hela dagen. Fredagsplaneringen jag skrev igår ser ut så här nu:

Kliva upp och göra Alvin i ordning samt käka frukost
Städa på förmiddagen tillsammans med Alvin
Göra lunch och äta med Alvin
Diska efter lunchen
Ta Alvin i vagnen och gå och handla lite på apoteket - imodium och alvedon och vätskeersättning.
Köpa fler batterier och ett lås till resväskan.
Gå hem och packa Alvins saker
Hjälpa victor efter skolan att packa lite saker
Laga middag till alla fyra.
Skicka Victor till Kicki vid 17-tiden
Åka och lämna Alvin hos hans farmor
Packa det sista på kvällen
Diska det sista, rensa kylskåp och gå med sopor
Duscha och göra allt klart inför lördag

Fick frågan vilka som ska åka. Det är jag och Mathias som ska åka iväg. Alvin ska vara hos sin farmor och farfar hela veckan, Victor ska vara hos min syster Kicki nu fram till onsdag och sedan hos min syster Angelica. Jag och Mathias kommer hem den 20 december, alltså nästa lördag. Resmålet är PuertoRico, Gran Canaria, alltså södra delen av Gran Canaria.

Har jag resfeber? Nä inte ett dugg, har inte haft tid att känna efter. Det kanske kommer ikväll när jag lämnat Alvin och kan slappna av! Det känns tungt att veta att jag ska vara utan min bebis så länge, klarar knappt att tänkaå det för då vill jag gråta. Vi (jag och M) nästan tjafsade om vem som skulle få natta honom igår sista kvällen men jag gav bort nattningen till Mathias eftersom jag skulle få vara med Alvin hela dagen idag och dessutom fick jag ju sova bredvid honom inatt.

Nåja, det ska nog bli bra detta men lillen börjar bli sjuk, det är största anledningen till att han varit så jobbig idag, nu har han fått Alvedon för han kändes varm. Det känns INTE bra. Jag har aldrig lämnat bort mina barn när de varit sjuka, jag vill ta hand om dem själv då...

Jag kanske skriver en rad ikväll annars så säger jag HEJDÅ sålänge, vi hörs om en vecka :-) Jag ska tänka på er när jag sörplar drinkar i solen ;-)

Kommentarer
Postat av: ☆ Camilla Nordin ☆

Ha så himla bra!

Vi har vart i Puerto Rico massor av gånger , det är så fint där!

2008-12-12 @ 16:31:49
URL: http://camomillan.blogspot.com/
Postat av: Sussie

hej!

Jag hoppas ni får det UNDERBART!!!



kram Sussie

2008-12-12 @ 21:23:56
URL: http://entrebarnsmammasvarld.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hoppas ni får en jättehärlig resa! :-)

2008-12-15 @ 08:44:21


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback