Asså vissa föräldrar!

En tjej (som inte verkar torr bakom öronen för fem öre) inne på familjeliv.se startade en tråd för att fråga vilka som tänkt väcka sina ETTÅRINGAR för att de ska få vara med vid tolvslaget.

Typ ingen nappade eftersom de flesta med sans o vett inte väcker en bebis mitt i natten och sliter upp den för att den yrvaken ska vakna upp mitt i värsta "kriget". Snacka om galen upplevelse för en bebis som inget fattar av händelsen.

Hon däremot ska absolut slita upp sitt stackars barn eftersom HON vill ha sin man och sin dotter vid sin sida när det nya året kommer. Egoist -javisst, hallå eller?!

Folk kom med inväningar liknande de jag skrivit ovan alltså att en ettåring inte fattar och inte har något utbyte av det hela och att ska man tänka på barnets behov främst så låter man barnet få sin nattsömn.

Men nej o nej, inte hennes ettåring inte, nääää för MINSANN! Hennes barnläkare har sagt att hennes dotter är speciell förstår ni, jajemensan. Hon har papper på att dottern är tidig i utvecklingen (hennes egna ord). Hon är ett år och går och pratar och förstår jättemycket.

Som om inte ALLA får höra att deras unge är speciell :-D *s* Hennes unge ÄR speciell, absolut, precis lika speciell som min och grannens och alla andra ungar. ALLA barn är speciella och ALLA barn är tidiga med något, sena med något och helt medelmåttiga med något.

HAHAHAHAHA Ja så jag måste ju vara helt blåst som inte alls kopplar tidig utvekling med att slita upp ungen ur dens viktiga nattsömn för att titta på färgprickar på himlen och lyssna på höga smällande ljud helt yrvaken.

Men det är klart...jag kanske BORDE väcka Alvin, trots allt började han ju faktiskt gå när han var 7,5 månad och det är tydligen kriteriet för att vara mogen och ha ett utbyte av att vara med vid 12-slaget :-D

Samma mamma skulle förresten även slita upp ettåringen klockan 5 på morgonen och ut och åka pulka om första snön kom på natten... hennes egna ord.

ja ...jag säger då det. Nåja, folk får väl göra som de vill sålänge barnen får mat, kärlek, kläder, sömn (Ooops!) och har det gott.

Kommentarer
Postat av: Jonsy

Amen to that! Vilken vettig människa väcker en ettåring inför tolvslaget? Låter inte riktigt klokt tycker jag. Störa sömnen för dem för något de ändå inte har någon som helst glädje av - kanske rent av blir rädda för? Nej you go girl. Gott nytt år! Mvh, J

2008-12-31 @ 21:06:33
URL: http://jonsy.se
Postat av: Elin

Jag är mamma till en son som är 19 månader. Jag kommer absolut inte väcka upp han för att han ska se några raketer. Även om det skulle vara mysigt för mig att ha både han och min sambo nära mig när det blir nytt år, han trots allt min son inget utbyte av det alls. Det kan bli så istället att han inte alls vill sova och jag får vara vaken, blir trött för att han vägrar somna om.

Vissa föräldrar förstår man sig inte alls på och man kommer aldrog att göra det heller...



Gott nytt år!

2008-12-31 @ 21:58:06
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: thinki.se

Här sover 3 barn, så det där med tolvslaget är absolut inget viktigt här iaf...Blir mindre o mindre viktigt för mig...Det är typ som en vanlig kväll med skillnaden att man är ledig torsdagen efter...

2008-12-31 @ 23:20:54
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Sussie

Det låter ju inte riktigt klokt att väcka ett litet barn för att få en sån (hemsk) upplevelse! För det är klart att barnet förmodkligen blir jätterädd eftersom den inte vet vad det handlar om!

Här hemma hade vi bara en 9 åring vaken, dom andra två sov..men jag tittade på fyrverkerierna från deras sovrumsfönster, ifall dom skulle vakna och få panik så ville jga vara nära till hands.

Dom andra gick ut och skålade =)



GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!

2009-01-01 @ 08:41:34
URL: http://entrebarnsmammasvarld.blogg.se/
Postat av: Maria

Men hallå...

Jag vet inte men jag skulle aldrig väcka ett barn som sover om det inte var för ett läkarebesök eller dyligt.

Inte äns för nyårsfirande.

Här sova våra barn.. Så sött!!



Gott nytt år på dig!!

2009-01-01 @ 16:13:54
URL: http://mariamaroskas.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Sjuk mamma!



Skulle jag kunna få en länk till den tråden? Måste ju läsa av ren nyfikenhet!

2009-01-05 @ 22:11:27
URL: http://sarali76.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback