HJÄLP! Nu gör vi ett ryck!





För 1 år sedan startade jag en insamling hos Barncancerfonden.

Syftet var inte bara att få in pengar till Barncancerfonden till forskning, information och föräldrastöd, utan för att uppmärksamma en grupp andra sjukdomar - histiosjukdomarna. En grupp ovanliga, men svåra sjukdomar, som krossar familjer och förvandlar barn till änglar.

Jag ville främst lyfta fram de två största sjukdomarna i den här gruppen sjukdomar:

Langerhans cellhistiocytos (LCH) - som min Elmer föddes med
Hemofagocyterande Lymfohistiocytos (HLH)


Under året har jag sett många barn förlora kampen, barn som grott vingar. Senast häromdagen förlorade Histiofamiljen ett litet barn, en Histiohjälte. Precis innan jul.

Ryan blev knappt 13 månader gammal och nu får hans familj "fira" jul utan sitt älskade lilla hjärta. Ryan kämpade mot HLH, genomgick en stamcellstransplantation och vann kampen. Det var vad familjen fick veta, bara dagar innan Ryan grodde vingar och lämnade kvar en trasig liten kropp här på jorden. Ett skal utan liv i.


Sov gott Ryan (HLH) ♥

MER FORSKNING BEHÖVS! MER RESURSER FÖR ATT FORSKNINGEN SKA KUNNA FORTSÄTTA!

I Sverige är det Barncancerfonden som stödjer forskningen kring Histiosjukdomar. Anledningen är att Histiobarnen hör till barncancer. Behandlingen är den samma med cellgifter, kortison, benmärgstransplantationer och det är barncanceravdelningarna som tar hand om dessa barn. Ny forskning stödjer också teorin att LCH, den största av sjukdomarna i gruppen, faktiskt ÄR en Cancer.

Barn ska inte dö!


Sov gott Haley (LCH)


Genom att stödja Histiohjältars insamling blir Histiosjukdomarna uppmärksammade och Barncancerfonden får in pengar till Barn med Cancer och Histio. Det är MÅNGA familjer där ute som under året förlorat sina barn och nu får "fira" jul utan sina barn för första gången.


Vi BEHÖVER ett botemedel! Ett botemedel så att barn får stanna kvar på jorden hos sina föräldrar.

Barn som RyanNevaehKarleigh, Ellisyn, Abby, Liam, Matthew, Andrew, Haley, McKenzieAamari, Chloe, DeCota, Taey, Joseph, AnthonyMolly, Megan, Sue, Ella, Justin, Connor, Ben, Brendan, jennifer, Rocco, Jaxon, Saajhira, Steven, Brayden, Daniel, Kael, Cade, Madilyn, Ella och alla andra Histiohjältar.



Målet som är satt för Histiohjältar är 25.000 kr och slutdatumet är 31 december. Just NU har vi kommit upp i 21.215 kr.


http://www.barncancerfonden.se/8047





http://www.barncancerfonden.se/8047



Det är väldigt lätt att ge ett bidrag och varje liten krona räknas. Så gott som ALLA har 20 kronor att avvara för barn med Cancer och Histio. 20 kr är en chipspåse, ett halvt cigarettpaket, en läsk, en godispåse, eller något annat litet, som de flesta kan tänka sig att låta bli och istället stödja de sjuka barnen.

Man kan skänka genom SMS, kortbetalning och direktbetalning - HÄR, direkt på sidan!


Vem är med???! Kom igen nu, vi gör ett sista ryck för att må målet, det SKA gå :-)

STOOOORT tack på förhand! ...och ett STOOORT tack till alla som redan skänkt en eller flera gånger under året ♥


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 


Vill du länka till det här inlägget? Underbart :-D använd den här länken:

http://beckahbitch.blogg.se/2011/december/hjalp.html



♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 

Klockan är nu strax före 11. Om de 288 personerna som besökt min blogg hittills idag hade skänkt 20 kr var hade vi nått målet med råge. En tanke bara...

Kommentarer
Postat av: Tess W

Jag har precis satt in 20 kronor till insamlingen!

Utmanar alla att göra detsamma!



Stora kramar Tess W

2011-12-08 @ 11:35:29
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

HÄRLIGT :-D

2011-12-08 @ 11:44:22
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: MansonDust ~ 4-barnsmamma <3

Nu har jag skänkt 20:- :)

2011-12-08 @ 12:50:12
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: Catarina

Jag har precis bidragit med en slant.

Jag passar på att utmana er andra att göra detsamma.

Kan jag kan ni, en liten slant tror jag de flesta kan undvara för en god sak.

2011-12-08 @ 12:58:21
Postat av: Ida aka Eedaaa

Skänkte precis 20 kr <3

2011-12-08 @ 15:15:18
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: Lina

Skänkte 50 kr. Och ska länka till insamlingen.



TACK för att du delar med dig Beckah och för att du påminner oss om hur viktigt det är att skänka & hjälpa.

2011-12-08 @ 18:45:59
URL: http://yiyah.blogg.se/
Postat av: Felicia - 2 barnsmamma

God Jul Elmer & Hailey!

Har skickat in lite slantar till insamlingen.



/Felicia

2011-12-09 @ 13:38:04
URL: http://bakandemorsa.blogg.se/
Postat av: linda

jag är skeptisk till att pengar man samlar in verkligen går till det ändamålet. fick höra att det var en man som skänkte 2000kr till cancerfonden o sen tog han reda på hur mkt som verkligen gick till det o det var 200 kr. det andra gick till löner o allt annat. tycker det e fruktansvärt!!

2011-12-09 @ 16:41:25
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Självklart går en del till löner och administrativa kostnader osv. Hur skulle det annars se ut?



Jag har dock mycket svårt att tro att det är en så stor del som du anger, men även om så skulle vara fallet så ser jag inget hinder i det. Om han skänker 2000 kr går 200 kr till forskning. Skänker han 0 kr går 0 kr till forskning och då går forskningen inte framåt. Mycket enkel matematik.

2011-12-09 @ 16:53:15
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

<3 Du&Haielys mamma vet att jag messar in ett bidrag då och då. Jag har verkligen INTE gott om pengar, men kan jag så kan ALLA som har pengar på mobilen avvara åtmisntone 20 kronor. Jag ska uppleva min 9:e julafton utan min lilla dotter som dock avled p.g.a Plötslig Späd Barns Död, förkortas PSD på svenska, och SIDS på engelska. Självklart stödjer jag även forskningen kring PSD för att så FÅ barn som möjligt ska dö av det. INGEN ska behöva "fira" jul utan sina barn om det med hjälp av forskning kan förhindras. Forskning kostar PENGAR, och VARENDA krona räknas! <3

2011-12-10 @ 19:12:07
Postat av: Ida

Nu har också jag bidragit till alla små kämpar därute! Alla bäckar små!!!!!!!

2011-12-10 @ 20:41:03
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback