Att göra i veckan

Igår fick Alvin testa att vara utan sovstunden på dagis för första gången (han har varit utan hemma nu sista tiden). Det gick jättebra. Fullt ös och sen medvetslös redan 17:30 igår ;-) efter middagen slocknade lilleman som en sten. Fick lura i honom välling och städa rent  honom och borsta tänder. Sen somnade han om lätt som en plätt i sängen kl 18:00.

Jädrar vilken skillnad det blir när man har hela kvällen barnfri :-) luuugnt hemma minst sagt.

Men sen vaknade han ju iofs 05:30 idag iställert hehehe. Lite väl tidigt så vi får se hur han klarar dagen utan att sova på dagis. Borde funka om man inte låter honom sitta stilla i soffan och sånt. Äta middag tidigt och sedan underhålla honom, helst ute.

**

Jag har äntligen fått lust att boa nu :-) listan över saker som ska göras innan Hoppsan kommer blev startskottet tror jag. Nu vill jag greja och dona, fixa! Få ordning hemma, göra allt på listan.

Tyvärr har jag inte en kropp som riktigt hänger med på noterna. Osmidig är en underdrift och smärta är något jag numera upplever varje sekund dygnet runt. Ibland mer, ibland mindre. Sen har vi sammandragningarna som gärna vill komma hela tiden sen ett par veckor tillbaka. Typ oftare SD än avslappnad mage... får allt mer förvärkar också, så jag måste koncentrera mig för att slappna av. Bra träning.

Det jobbigaste för tillfället är att det måste "saneras" efter semestern innan jag ens kan sätta igång med extragrejerna. Alltså det är så förbannat stökigt och smutsigt efter semestern och det kommer ta flera dagar att få till med min fysik innan jag ens kan börja med resten. Fixa sovrummet tex, det får hela tiden vänta för det är så mycket vardagsgrejer som måste göras. En lortig lägenhet, ett tvättberg osv plus att det kommer nytt varje dag - disk/tvätt/laga mat osv.

Därför är det jobbigt att hinna ikapp - iaf när man är väldigt höggravid.

Anyway...

Veckans andra tvätt är igång nu (hoppas på att få bort mycket innan tvättstugetiden på fredag) och här på morgonen har jag även diskat och städat bänkarna i köket + städat badrummet ordentligt och lagat de lösa delarna på tvättmaskinen.

Idag kan jag iaf ägna hela dagen åt hemmet, tyvärr krävs det så mycket pauser för att orka men ändå. Imorgon försvinner tid till att åka till Kinna. Barnmorskebesök och så har jag tid för att noppa ögonbryn och så :-) med lite tur får jag även posta första Traderapakleten för auktionerna går ut ikväll.  ikväll kommer även Alvins nya vagn :-) spännande!

Tisdag
Diska
Städa badrummet
Tvätta en tvätt
Hänga en tvätt
Vika all gammal tvätt som ligger ovikt + lägga in

Dammtorka
Plocka i ordning på golven
Sopa
Dammsuga
Skura

Skicka vinstmail (Tradera)

Onsdag
Diska
Fota till nya traderaannonser
BM-besök
Fixa ögonbrynen
Tvätta en tvätt
Vika en tvätt
Hänga en tvätt
Fixa säckarna med skänkeskläder till Rumänieninsamlingen (ringa dem)
Lägga upp traderaannonser

Torsdag
Diska
Tvätta två tvättar
Hänga två tvättar
Vika en tvätt
Dammsuga
Börja greja i ordning sovrummet

Fredag
Diska
Tvättstugan!
Fixa Victors rum
Fortsätta greja i sovrummet

Helgen
Hämta Victor i Göteborg

Någon/några gång denna vecka
Fixa nya datorn (program och skit)
Fixa gamla datorn (formatera om hårddisken och städa utsidan)
Ställa upp gamla vagnen på vinden
Gå med sopor
handla mat
Byta sängkläder
Packa BB-väskan
Skriva förlossningsbrev


Det är min önskan att veckan ska bli så här och att jag ska orka med allt men sen får vi se hur det blir i verkligheten. Det ÄR tygnre än vad man kan tro om man bara läser. Alvin är bara borta några timmar om dagarna och när han kommer hem är det svårt att få saker gjort, han är i vägen och/eller kräver uppmärksamhet och omhändertagande. När M kommer hem är det omöjligt att få något gjort för han stökar ner snabbare än en annan hinner städa. Plus att jag som sagt måste pausa hela tiden under de få timmnarna jag har varje dag.

Bara en sån sak som att diska. Det verkar väldigt enkelt men nää jag är precis så lång att magen hamnar ovanför diskbänken. Om jag står rak i ryggen har jag hela magen över disken, liiite svårt att jobba då. Så jag får luta mig lite framåt så magen försvinnder ur mitt arbetsfält, men att stå framåtlutad när man har en säck tung bebis hängandes där framme är typ det oskönaste man kan göra för ryggen. Så jag får stå och skifta fram å tillbaka hela tiden - tills det gör för ont, då får jag pausa.

Ja nu gnäller jag en massa, jag vet men det ÄR faktiskt sjukt jobbigt att göra saker med den här kroppen.

Anledningen till alla knasbokstäver och stavfel (värre än vanligt) är för att jag är ovan med nya datorn ;-)

Kommentarer
Postat av: klara

Tacka fan för att du har sammandragningar med den pressen! Är det inte på tiden att din karl börjar göra sin del av hushållsysslorna nu? Det verkar som att du gör precis ALLT hemma. Herregud, du är ju höggravid, du ska vila!

Delegera säger jag bara. Kram på dig.

2009-08-04 @ 09:21:28
Postat av: Beckah

Han jobbar 8 timmar + 2 timmar resväg om dagen så det försvinner mycket tid. Sen får han göra allt körande hemma. Jag vägrar köra bil. Han har huset också som han måste fixa med (fast det har varit lite dåligt med den biten) och så får han sköta utsidan här hemma med gräsklippning och sånt (fast där har det också varit väldigt dåligt). Så på veckorna när han jobbar är jag rätt nöjd med honom ;-) men på semestern och helgerna är det vansinnigt irriterande för då gör han lika lite fast han ändå är hemma (men stökar ner desto mer).



När jag kommer hem med Hoppsan tänker jag inte lyfta ett finger och klagar han över att han får göra för mycket då eller yppar ett ord om att jag är lat kommer jag bli VANSINNIG! Jag tänker inte hamna på akuten pga utmattning som jag gjorde när Alvin var 5 dagar. Men det hoppas jag han fattar (om inte annat när han läser det här - för det gissar jag att han kommer göra).

2009-08-04 @ 09:47:11
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Beckah

Det största problemet är väl egentligen att han inte kan fatta skillnaden på när jag gick hemma och sökte jobb för ett halvår sedan och när jag går hemma sjukskriven och höggravid nu ;-) men så kanske det är om man aldrig provat att ha så här stor mage, 20 extrakilon, hormoner, foglossning, sammandragningar osv. Man kanske inte fattar då?

2009-08-04 @ 09:49:32
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du verkar ha en latmask till karl. Skulle aldrig stå ut. Dax att ställa krav på honom kanske.

2009-08-04 @ 11:22:54
Postat av: T

"Det ÄR tygnre än vad man kan tro om man bara läser.".....

Min komentar till det är, Om du ens gör hälften av alla dom här sakerna så ska du vara stolt över dig själv Becka. Och jag hoppas din karl är det också. Glöm inte bort att vila, som din kropp behöver nu. Du kommer att hinna med allt som behöver göras. Kram till dig !

2009-08-04 @ 12:59:26
Postat av: Lisa

Snacka om kvinnofalla: "så får han sköta utsidan här hemma med gräsklippning och sånt". Det ar ingen vardagsstress direkt att skota tradgarden. Ingen svalter ihjal av att grasklipparen star stilla. Men att laga mat och sota ruljansen MASTE ju goras, hela tiden! Det gar inte att jamfora. Sen sager du ju att han ar dalig pa de fa bitar han faktiskt gor. M, Dags for ett forsvars tal! Varfor anser du att Beckah ska gora mer an dig? Varfor anser du att hon ska gora nagot alls nar hon ar hoggravid med DITT barn? Min man tog hand om ALLT! Sjalvklart att man vill gora det for sin gravida fru, tycker jag. Jag vill ha ett gastinlagg av M!:)

2009-08-04 @ 21:06:01
Postat av: Beckah

Tror inte han någonsin kommer svara dock ;-)

2009-08-04 @ 21:07:35
URL: http://beckahbitch.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback