Spaghettikorv!

Det här gjorde jag för ett par veckor sen :-) Ville bara dela med mig:





Var självklart tvungen att testa detta tips från Facebook som cirkulerade då för några veckor sedan  :-)


Jag stekte korven först så den fick lite yta och insidan blev mjuk så det blev lättare att sticka in spaghetti.

Jag la dem i kallt vatten som jag kokade upp. Genom att de hängde med från början luckrades spaghettin upp snabbare och koktiden blev kortare = mindre sönderkokt korv.

Kokade lite mer spaghetti vid sidan av och hade röd karamellfärg i kokvattnet.

Kommentarer
Postat av: e-beth

Förra hösten var jag barnvakt åt mina två små brorsbarn ett par dagar och gjorde just sådär med spagetti i korven, blev succé kan jag ju säga!:-)

Har även gjort minihamburgare och korv med bröd i miniformat (prinskorv med små hemmagjorda korvbröd.

2011-10-21 @ 09:31:40
Postat av: Johanna

Såg ut att uppskattas! :-D

2011-10-22 @ 10:07:11
URL: http://trissmamman.se
Postat av: Fia

Dödsbra tips, ska jag komma ihåg till nästa gång jag testar. Det blev poppis här men jag bara trädde spagettisarna rakt genom med en gång. Blir säkerligen godare att göra som du gjorde och karamellfärgen var inget jag tänkt på heller. :)

2011-10-25 @ 17:38:31
URL: http://lusth.org
Postat av: Tina - Minnas mamma

Men ÅH så smart! Det här ska jag komma ihåg!!

2011-10-26 @ 09:15:35
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Ninni

haha smidigt :D

2011-10-26 @ 17:17:24
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback