Ortopedteknik ...och det närmar sig :-/

Idag har jag varit till ortopedtekniska avdelningen i Borås och provat ut en stödgördel att ha efter operationen.

JÄTTETJUSIGT blir det ;-) Jag vet inte hur länge jag kommer att behöva använda den efter operationen, men det blir väl någon vecka.

På tisdag ska jag till sjukhuset och träffa planeringssköterskan, lämna blodprover, prata med kirurgen och narkosläkaren och så blir jag inskriven.

På onsdag ska jag komma tillbaka på morgonen och så är det dags för operation. Själva operationen tar någon timme. Sen gissar jag att jag får gå (hahaha ÅKA!) hem på torsdag. Då är jag ihopsydd, ihoptejpad, svullen, iproppad lite piller mot smärta och försedd med mysiga dränageslangar rakt ut ur magen (Googla så får du se hur fräscht det ser ut).


Hua så nära det är nu! :-o


Gördeln jag provade ut idag ska sys till lite så de skickar den till sjukhuset i Skene så den finns där nästa vecka, jag fick inte med den idag. Så här ser den ut:




Kommentarer
Postat av: Carro

Jag hade gördel i ca 10 veckor.

Och 4 drän. 1 vid varje ljumske och 2 på venusberget.

2011-10-26 @ 22:22:23
Postat av: Martina

Det blir nog lagom varmt under den där kan jag tänka mig. Tur att det är "rätt" årstid att bära den på. Det hade ju kunnat vara full sommar och 30 grader ute :-)

2011-10-26 @ 23:27:16
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag önskar dig lycka till med operationen. Inte för att jag vet vad delade magmuskler egentligen är - men jag antar att man måste operera för att det inte skall uppstå problem - bråck t.ex. Stämmer det?

Men hur hinner du med dina studier i allt detta? Orkar man plugga efter ett sådant ingrepp? Och att lyfta barn kan ju inte vara aktuellt på minst 4 veckor?

2011-10-27 @ 07:28:21
Postat av: stina

Men carro, du vet väl att beckah alltid vet bäst? Jag hade också min gördel i närmare 10 veckor men eftersom beckah vet hur allt går till så är det väl en vecka som gäller, det blev väl säkert fel för oss..

2011-10-27 @ 14:43:15
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Du är inte den skarpaste kniven i lådan va, Stina?



Jag skrev Jag vet inte hur länge jag kommer att behöva använda den efter operationen och så la jag till en gissning "men det blir väl någon vecka".



Jag skrev att jag INTE vet. Är det 10 veckor så är det tio veckor. Är det 10 månader så är det 10 månader. JAG VET INTE och har aldrig påstått mig veta.

2011-10-27 @ 16:09:24
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Hanna

Vad kostar en sådan operation?

2011-10-28 @ 21:59:09
Postat av: thile

Lykke til vennen min. Jeg tenker masse på deg, vet du. Glad i deg ♥

2011-10-29 @ 15:02:59


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback