Slangfri och utskriven :-)

Jag har spenderat morgonen på sjukhuset och är nu hemma igen, äntligen.

Kom tillbaka klockan 8 som de bett mig att göra men det var tydligen ingen tid huggen i sten, om man säger så :-) fick mest bara vänta och vänta och äta frukost. Jag tycker gröt är jättegott, men gör det aldrig någonsin själv, så man får ju passa på.

Halv 10 fick jag träffa kirurgen och han tittade lite och sen skulle han dra ut dränet och FY SATANS JÄVLAR vad det inte finns ord som beskriver hur ont det gjorde. Tänk en orm som ligger inslingrad mellan musklerna och huden, kors och tvärs över hela buken. Ormen är gjord av eld och nålar och så sliter du ut den slingrande ormen genom ett sår som är halvt ihoptorkat. Ja, det är väl det närmsta jag kommer att beskriva den svidande, brännande, stickande smärtan.

Första slangen var jag iaf inte beredd på hur ont det skulle göra, så det var bara smärtan i sig men andra slangen? Hua, benen skakade av rädsla eftersom jag då visste innan hur ont det skulle göra. Det gjorde liksom inte bara ont att dra ut slangarna utan en lång stund efteråt också.

Resten fick vara kvar, alltså inpaketeringen av hela magen. Jag tycker det är lite läskigt, jag har ingen aning om hur snittet ligger, alltså hur högt, vet inte ens om det blev ett uppåt mot naveln också, eller bara det från höft till höft. Det är läskigt med nya naveln också, att inte veta hur den ser ut. Tänk om den är JÄTTEFUL, jättestor eller helt konstig. 

Jag ska komma tillbaka nästa fredag och då ska tejparna och sånt tas bort (och stygnen?) och då får jag se hur det ser ut. Tills dess blir det katt-tvätt eftersom jag inte kan duscha. Blä :-/

Jag bad om att få fortsätta med medicinerna jag fått dessa dagar så det skrev han ut recept på. 100 st 1g Panodil (så slipper man ta 2 st 500 mg), 50 st 50 mg Diklofenak och 20 st 50 mg Tramadol och såklart mina innohep-sprutor.

TITTA så söta de är:




Jahapp, förutom det onda att ta bort slangarna så mår jag faktiskt bra idag. Det är stramt och tight att ha gördeln så hårt åtspänd, känns lite som i slutet av graviditeten när man inte får plats att andas ordentligt för att det är för trångt.

Vad gäller smärta så är det (med medicin) inga problem alls, jag har nästan mer ont i ryggen än magen eftersom jag måste gå krokigt och belasta ryggen fel, men värktabletterna biter ju på ryggvärken också så det är ingen fara :-)

Det känns inte som några problem alls att hämta barnen på dagis om några timmar, däremot är jag lite fundersam över själva bilkörandet när jag ska ta med dem hem till syster. Det ÄR lite krångligt att köra får jag erkänna och det beror mest på gördeln, den är liksom i vägen. Det är pillrigt att svänga, växla, gasa och bromsa när alla dessa grejer kommer i en snabb följd, så tätortstrafik är mycket värre än att köra på landsväg och därför borde det vara lugnt att köra till Borås, men det är en så dum tid på dagen när "alla andra" också är ute och kör. Vi får se hur det går.

Nu ska jag vila lite.

Kommentarer
Postat av: Linda w L2K

Vad skönt att höra att du mår så mycket bättre och att du har kommit hem!



Och shit va läskigt det lät att ta bort slangarna!!!!



Hoppas bilturen går bra sen!! <3

2011-11-04 @ 12:28:36
URL: http://l2kw.blogspot.com
Postat av: Karin

Skönt att operationen verkar gått bra och att du blivit av med slangarna. Du brukar ju vara påläst när det gäller mediciner men kan inte låta bli att be dig ta det lite försiktigt när det gäller kombinationen Tramadol och bilkörning.

2011-11-04 @ 14:02:54
Postat av: thile

Velkommen hjem, du tuffe tjejen min <3<3<3

Kan tenke det var ond :( og dra ut drenet.

Take Care, når du er ute i trafikken.



Tanker og styrke.

2011-11-04 @ 14:53:43
Postat av: thinki.se

Lilla du. Skönt att det är över nu.

Aj fyh sjutton, känner nästan hur det kändes när du beskrev slangarna där. Brr.



Styrkekraam.

2011-11-04 @ 20:31:25
URL: http://www.thinki.se/wp
Postat av: Karina

Några frågor:

* Varför hatar du pvk? Om du är nålrädd förstår jag inte hur du själv kan ta ur en pvk på dig själv.

* Vilka restrektioner har du fått av doktorn på saker du INTE får göra efter operationen?

* Får man köra bil när man äter så mycket mediciner som du gör efter operationen?

* Får du någon form av sjukgymnastik efter du tar bort gördeln? Eller andra övningar?

* Ångrar du dig?

LYCKA TILL!

2011-11-04 @ 22:20:30
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

* Varför hatar du pvk? Om du är nålrädd förstår jag inte hur du själv kan ta ur en pvk på dig själv.



Jag har inga problem med sticket i sig, inga problem med att det känns att sätta in den och ta ut den. Det jag ogillar är att ha något i blodkärlen. INUTI liksom! Läskigt bara tanken på det. Nu ger jag mig själv sprutor i låret och det är inte alls några problem.



_____________________



* Vilka restrektioner har du fått av doktorn på saker du INTE får göra efter operationen?



Han har inte sagt något.



_____________________



* Får man köra bil när man äter så mycket mediciner som du gör efter operationen?



Man får köra bil, det är upp till var och en att tänka och känna efter och göra en bedömning vad man klarar. Om det skulle hända något så skulle det dock inte vara till min fördel och mitt omdöme skulle ifrågasättas.



_____________________



* Får du någon form av sjukgymnastik efter du tar bort gördeln? Eller andra övningar?



Nej, det tror jag inte. Promenader och annan lugn rörelse är bra.



_____________________



* Ångrar du dig?



ABSOLUT inte. Men nu har jag inte sett resultatet. Det är möjligt att jag blir missnöjd med utseendet, men nu gjorde jag det ju för att sy ihop mellanrummet mellan magmusklerna och det borde ju ha blivit bra :-)

2011-11-04 @ 22:28:19
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback