Magen efter 3,5 vecka - bilder (känsliga varnas)

Nu är det 3,5 vecka sen min bukplastik. Jag fick ju en trevlig liten infektion, men i övrigt har det gått jättebra. Man kan se var infektionen satt och troligtvis kommer ärret bli mycket fulare där även senare, men det är okej. Det har läkt bra i övrigt.

Det ser lite äckligt och smutsigt ut bara för att jag håller på och tejpar hela tiden med kirurgtejp. Men det roliga är att märkena efter tejpen är värre än själva ärret hahaha. Samma sak med de bristningar som finns kvar på magen, de är också "värre" än själva snittet (utom där det var infekterat då). Det känns jätteskumt att de bristningar som att ovanför naveln nu sitter under naveln.

Lite löjligt, men det känns lite fint att ha kvar bristningen där under naveln som förut satt ovanför. Just den var den första jag fick. Jag fick bara bristningar när jag väntade Victor, inte en enda ny med Alvin eller Elmer och jag hade inte heller en enda bristning med Victor fram till beräknat datum, men gick över ARTON dagar och på de nästan 3 veckorna hann jag få typ en miljard bristningar. Den allra första, den jag har kvar, var, när den kom, formad precis som ett hjärta och det kändes som en gullig hälsning från bebisen i magen. Efter förlossningen, när magen säckade ihop så såg det ut som allt annat än ett gulligt hjärta dock ;-)

Oj så mycket pladder. Skulle ju visa BILDER!







Tejpränderna är värre än ärret!






HERREGUUUD så BLEK jag blivit på en månad utan solning :-(


***

Uppdaterat:

Eh ...kanske skulle ge lite mer info än bilder :-)

JO jag är helt smärtfri nu och använder magmusklerna som vanligt i princip. Jag reser mig från liggande med hjälp av magmusklerna (som en situps) och gör vad jag vill (men ska antagligen inte lyfta tungt). De senaste 3 dagarna har jag inte orkat ha gördeln heller, fast jag nog borde för magen blir lite trött i musklerna av belastningen, men jag har velat ha helt luftigt där såret är (jag tejpar såklart inte där heller, där infektionen håller på läker).

Det är lite ömt att ta på området, men en konstig känsla för jag har ju typ ingen känsel, men har det ändå. OMÖJLIGT att beskriva känslan, men det känns som när man är bedövad i munnen hos tandläkaren - om man skulle bita sig i kinden - otrevligt men ingen smärta - ja något sådant blir väl närmsta beskrivningen. Sen är ju inte hela området utan känsel, det är liksom fläckvis om vart annat, vilket gör det väldigt jobbigt att dra bort tejpar.

På låren har jag fortfarande svagt blått, hårt och ömt efter sprutorna jag fick ge mig själv första veckan.


Kommentarer
Postat av: thile

Det kommer bli nesten usynlig med årene, vennen min, jeg vet. Jeg lover deg:))

Ja, tejprandene er verre en arret.



Blir bra, vennen <3

2011-11-27 @ 20:32:20
Postat av: Martina

Hmm den känslan känner jag igen från året efter kejsarsnittet. Den där känslan av att inte känna något men samtidigt känns det ömt. Speciellt när man skulle klia sig på magen.

Man var nästan tvungen att vänta en stund efter kliningen för att se om kliet gick över, om man träffade rätt.... Ja en underlig känsla fick man.



Nu när du skrev om det var jag tvungen att testa att klia mig runt ärret och inser att det faktiskt inte känns så längre. Bara på några fläckar.

2011-11-27 @ 20:50:57
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Greta

Hej!

Har du dokumenterat dina bristningar oxå? Du verkar ju ta foto på precis allt...

Jag har varken räknat mina bristningar eller tagit foto på dem. Man får ju vara vig som en akrobat om man ska titta på en del som sitter på lite märkliga ställen. Kan du inte ta bort tejpresterna med lite barnolja, så ser det inte så "smutsigt" och fult ut?

2011-11-27 @ 23:14:07
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jo det går säkert att få bort, men det känns rätt bortkastat eftersom jag sätter på ny tejp direkt, så det enda som skulle hända är att det blir nya märken och att tejpen skulle fästa sämre pga oljan. Jag byter tejpen varje tilol varannan dag och duschar då och tvättar rent området, jag tycker det räcker bra.

2011-11-28 @ 07:24:45
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sofie

Oj vad fint! Det där kommer att bli kanon. Jag undrar ens om mitt var så fint efter så kort tid när jag blev snittad eller gjorde min bröst op? Då tålde jag inte tejpen så det var inte snyggt det heller. Nu syns mina ärr knappt längre.

Så det där kommer bli jättefint. :)

2011-11-28 @ 13:38:22
URL: http://minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
Postat av: Mia

Jag har läst nästan allt om din OP.

Det ser verkligen bra ut. Hoppas att allt läker som det ska.

Självklart så får man sig en funderare själv också.

Jag var ju tvungen att se över mitt mellanrum, tre fingrar på tvären, och ungen är snart två år. :-o

Men nåt jag tänkte på, om de syr ihop musklerna...

OM du blir gravid igen, vad händer då?

Många brukar ju säga "jag ska INTE ha fler", men säg bara om.

2011-12-03 @ 10:06:49
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Det går att vara gravid efter en tummy tuck. Det är inte optimalt, men det går. Det finns på youtube några mammor som lagt upp små filmklipp från varje vecka i graviditeten.

2011-12-03 @ 10:15:28
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: thinki.se

Åh så fint det har blivit! Beundrar!

2011-12-03 @ 14:52:19
URL: http://www.thinki.se/wp
Postat av: Mia

Okej, tack för svar. det var bara nåt som slog mig. =)

2011-12-03 @ 20:49:28
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Terhi Mäkinen

Du frågade förut efter nån som gjort en bukplastik och fått barn via kejsarsnitt... Jag fick min son 2008 med urakut snitt och har nu gjort en bukplastik för ett par dagar sedan samma variant som du. Kejsarsnittet VAR mkt värre iaf för mig. Så nu har du en åsikt från nån som kan jämföra av egen erfarenhet både och.

2011-12-13 @ 11:08:05
URL: http://haringen.se
Postat av: Marielle

Hejsan



De ser fint ut. Hur känner du dig då, är du nöjd??



Mvh Marielle

2011-12-13 @ 12:46:54
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag är nöjd :-)

2011-12-13 @ 21:30:57
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Jessica

Hej!



Måste bara säga att det är jättefint resultat, tror inte heller att ärren kommer synas mycket sen.

Skulle du inte kunna lägga upp en ny bild, så vi ser hur det ser ut nu?

Jag ska också göra en bukplastik och vill gärna se hur det ser ut efter ett tag.



Mvh Jessica

2012-02-08 @ 11:07:02


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback