En hjälte på Barncancercentrum

Idag var det dags för Elmers återbesök på Barncancercentrum. Gå igenom de prover och undersökningar som gjorts sen senaste besöket för ett par månader sedan.

Jag visste redan att skopierna och biopsierna på tarmarna såg bra ut, så det jag väntade mig få veta, var resultatet av magnetröntgen och svar på blodproverna som togs i samband med den. Jag känner mig förvisso helt lugn, allt annat har sett bra ut och ungen har ju börjat växa igen - något ENORMT, men ändå - få det bekräftat.

Vi kom lite tidigt och mötte i ingången Leo och hans föräldrar :-D jag hade missat att de skulle dit idag :-) Leo hade tiden före Elmer, till samme läkare.

Vem Leo är? Ja, jag och hans mamma gick någon kurs ihop på Komvux för något år sedan (mina första 3 terminer på Komvux) så det är hur vi kom i kontakt från början och så har hon följt Elmer och mig här, läst min blogg.

Leo, hennes ljuvlige lille pojke är en stark och tapper hjälte! Stark och tapper är också namnet på bloggen där mamman skrivit om Leos resa.

Leo är jämngammal med Elmer (2 månader äldre) och i början av det här året fick familjen ett fruktansvärt besked - Leo hade cancer. En hjärntumör - PNET medulloblastom intill lillhjärnan och cancern hade spridit sig till ryggraden. Leo har kämpat mer än någon kan föreställa sig detta år fyllt av cytostatika och benmärgstransplantationER, oro, förtvivlan, hopp, stick, sladdar, slangar, operationer, provtagningar och undersökningar.

Idag hade jag alltså förmånen att få träffa den här lille hjälten och han är helt ljuvlig <3

Leo var där för att få svar på senaste röntgen, få veta om cancern var besegrad. Ens egna bekymmer bleknar ganska lätt bredvid en sådan tapper hjälte <3

Hur det gick för Leo idag, överlåter jag åt hans mamma att berätta när och om hon vill i sin blogg. Nog för att jag vet, men det är inte min sak att skriva.


Tillbaka till Ellebellen då. Först vikt och längd medan vi väntade på läkaren. 92,2 cm lång och drygt 14 kilo! Fick en kurva på vikt och längd utskriven och den är underbar att titta på. Hans kurvor pekar nu rakt uppåt!  Sist vi var på Barncancercentrum, för drygt 2 månader sedan var Elmer 88 cm och vägde 13,0 kg.

Sen dags att träffa läkaren. Jahapps? Näe, något svar på MR eller blodprover hade inte kommit till Göteborg utan fanns kvar i Borås! Jag har kört 14 mil idag för vikt och längd :-) - något jag kollade på honom här hemma själv för typ en vecka sen och fick ungefär samma resultat.

Tur att jag tycker det är så skoj att köra till Göteborg och ännu roligare att köra hem från Göteborg klockan 16:10 när absolut ingen annan också skulle köra hem samtidigt. Nejdå, det var helt tomt på vägarna *ironi* inte var det mörkt heller och det spöregnade inte. Nepp, allt var jättetrevligt faktiskt.

...men så tänker jag på Leo och känner mig glad över att åka hem med ett barn, vars sjukdomar hittills iallafall inte hotat hans liv och som hittills iallafall inte utsatt honom för cytostatika, transplantationer och allt sådant som Leo tvingats gå igenom. Jag är tacksam och full av beundran för hjältar som Leo.




Leo juli -09 och Elmer september -09  (lite kul att mammorna är födda juli -82 och september -82).


Sååå liten Leo bredvid klumpen Ellebelle <3 :-) 


Äntligen en Leo med hår på huvudet och för någon vecka sen började han gå också, lilla fina tappra killen.


Jättekul att få träffa er idag! <3









Kommentarer
Postat av: Angelica

Tack fina du, så kul att träffa er också!! <3 åh snart blir det ju igen...fast på betydligt trevligare ställe ...;-)

2011-11-29 @ 21:50:46
Postat av: thile

Krya på klem til Leo <3

En unødvendig lang kjøretur. Men viktig også!



Klem til charmisen Elmer <3



2011-11-30 @ 08:36:37
Postat av: Anonym

Det var inte roligt. Du fick alltså köra till Göteborg med Elmer för att mötas av beskedet att beskeden fanns i Borås. Bättre ordning kunde det vara. Jag hoppas att du i alla fall fick en ursäkt.

2011-12-01 @ 07:13:04
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nope inga ursäkter. Han skulle genast ringa Borås och få svaren faxade och sedan ringa mig. Samtalet har fortfarande inte kommit.

2011-12-01 @ 07:16:08
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Jag har också en Leo som är född juli 09 :)

2011-12-06 @ 01:40:59
Postat av: Moa

åh fy fan, PNET har jag läst om :/ hoppas det går bra för leo! och elmer också, förstås. inte ok att ni inte ens får en ursäkt när ni fått åka till gbg och sen är svaren i borås...

2011-12-09 @ 21:44:04
URL: http://dayviews.com/legobit


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback