Snabb försämring. WTF?! :-o

Alltså, det är inte ens lustigt längre ...han ser ju inte klok ut!

Okej, jag ser ju själv att det antagligen bara är virusprickar, men ändå! Det är ju märkligt med det där röda bandet över fötterna? Känns som att det skulle vara någon specifik sjukdom som har detta karaktäristiska utslag? Men är säkert inte så iallafall.

Han har fått mer på benen fast fortfarande glest, absolut inte som på fötterna. Lite på armbågarna också. Ingen annanstans. Ingen feber (37,4).

Gissningsvis så kliar det för han var extremt gnällig, fick Tavegyl, lugnade sig och somnade.




Kommentarer
Postat av: Gina

precis så där såg Tuva-li ut i somras...fast över hela kroppen...Är höst och vår blåsor... prickarna försvinner inom några dagar... Jag är 95% säker...vill inte säga 100 % då jag vet elemer har bakomliggande sjukdom =)

2011-03-18 @ 12:48:03
Postat av: Gina

kolla handflatorna åxå...brukar även bli där och ibland runt munen och under hakan...lillan fick från topp till tå + att hela munnen var full i blåsor =(

2011-03-18 @ 12:49:14
Postat av: Anonym

Min yngsta dotter på 1,5 år såg ut sådär när vi var i Thailand för en månad sen. Prickar överallt. I händerna och under fötterna. Efter 5 dagar var dom borta.

2011-03-18 @ 13:15:52
Postat av: Therese

Klart han somnade när han fick Tavegyl...

2011-03-18 @ 13:16:26
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja visst är är antagligen korkad för jag vet inte alls om att Tavegyl gör en lugn och trött. Nejdå, jag har noll koll och vet inte vad jag pratar om. SUCK.

2011-03-18 @ 13:19:52
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Såg själv ut sådär över hela kroppen när jag fått en kraftig allergisk reaktion på något jag ätit. Dock kliade det något fruktansvärt. Kan även se ut så om händerna då jag är atopiker.

2011-03-18 @ 13:30:21
Postat av: Thess

Ett långskott, han verkar inte ha ont i halsen? Nu såg ju inte dotterns prickar helt likadana ut, de var "bara" som sandpapper och såg inte ut som blåsor, men hon hade scharlakansfeber. Utan feber.

2011-03-18 @ 13:38:19
URL: http://morriislajf.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nope. bara fötterna, lite på benen och pyttelite på armarna

2011-03-18 @ 13:42:47
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: sara

Allergisk reaktion?

Men samtidigt med hans hud så kan väl antikropparna reagera utna yttre påverkan`?

2011-03-18 @ 14:00:11
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja, mina tankar börjar faktiskt också gå åt det hållet men då brukar det nog inte komma smygande, började ju igår.

2011-03-18 @ 14:05:16
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Daniela

Virusprickar är det högst antagligen inte. De brukar inte finnas under fötterna. Höstblåsor möjligtvis. De kan vara lite varstans. Min dotter var full av små små prickar över hela kroppen, framför allt under blöjan, hon såg inte klok ut där. Är dock inte säker på att höstblåsor "ska" klia. Men det finns alltid regler med undantag. :-)

2011-03-18 @ 14:15:37
Postat av: Sanna

Säger det igen... extremt likt min psoriasis som blossar upp varenda gång jag får lite feber eller känner mig sjuk!

Blossar upp över hela kroppen....



Stackars liten, hoppas det går fort över.

2011-03-18 @ 15:04:44
Postat av: Anonym

Äter han penicillin eller var det brorsan? Vissa barn får sådana prickar av PC.

2011-03-18 @ 15:30:09
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ingen av dem. Alvin fick recept så vi kunde hämta ut om det behövdes men det har inte behövts.

2011-03-18 @ 15:34:10
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Linda

Troligen inte, men...

min dotter ser ut sådär under blöjan. Visade sig

vara svamp efter att ha varit blöt förlänge efter en dag på fsk...

2011-03-18 @ 16:20:05
URL: http://eldgrisen.blogspot.com
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Som jag skrev i en kommentar till förra inlägget ser det precis ut som det gjorde på min dotter. Höstblåsor!

2011-03-18 @ 16:23:33
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skulle åkt till akuten. Satt mig där. Sagt att jag åker ingenstans innan ni hjälpt min lelle pojk.



Ser ut att klia .

2011-03-18 @ 17:45:25
Postat av: Lotta Rhodin

<3 <3 <3 Hoppas det lägger sig&går över snabbare än det kom! Kram på er!

2011-03-18 @ 18:10:16
Postat av: Annika

När mina söner hade höstblåsor fick de utslag på händerna först. När det sedan spred sig till handflator och fotsulor började man ju fundera! Till sist fick de onda blåsor i munnen, men utslagen verkade inte bekomma dem. Skulle ju kunna vara det om han får utslag på händerna och blåsor i munnen inom kort, men med Elmer så känns det som det kan vara vad som helst...

2011-03-18 @ 18:30:23
Postat av: Anonym

Nu snurrade jag visst ihop det, de fick blåsor i munnen först, men bara någon enstaka. Det blev värre efter nån dag och då hade de även fått på händer och fötter. Rätt ska vara rätt!

2011-03-18 @ 18:33:50
Postat av: Tina

Det här är första gången jag vågar mig på en gissning vad det kan vara Elmer drabbats av. Han är ju aningen speciell den lille krabaten, därför är det ju extra svårt att ställa korrekt diagnos.

Det här är naturligtvis inte heller en korrekt diagnos, bara en amatörmässig gissning.



Men hursomhelst. Min son såg på pricken likadan ut som Elmer. Både med "blöjeksemen" och dessa prickar som han fått nu.

Efter många om och men kom det fram att han var överkänslig, allergisk mot en hel del saker. Både födoämnen samt luftburna partiklar. Likaså magen, den rasade fullkomligt mellan varven. Diarré som hörde mer till vardagen än normal avföring. Majsvälling var den enda vällingen han tålde. Det krävdes mycket tjat från min sida innan han testades och det framkom vad han var allergisk mot.



Kanske det är så att Elmer är allergisk, också?



Hursomhelst så tycker jag synd om honom som ska behöva ha det så här. Lider med dig också för jag vet att det värsta som finns är när ens barn inte är friskt.



Hälsningar Tina

2011-03-18 @ 20:18:59
Postat av: Emily

Allergiskreaktion? Jag brukar själv se ut så där när jag fått i mig något jag inte tål. Brukar blossa upp på föttera då. Äter han några mediciner?

2011-03-19 @ 00:14:37
Postat av: maria

stor kram till er beckah. får ni aldrig en lugn stund?

2011-03-19 @ 08:31:59
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

<3 <3 <3

2011-03-19 @ 08:49:57
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lillan

Ett fruktansvärt långskott, men min ene grabb har en konstig allergi. Han tål inte citronsyra, alltså E330 och det finns i massor av mat och tillbehör, tex som i en sådan enkel sak som margarin.



Vi har fått testa fram detta själva, för inga prover visar något, men vi vet av erfarenhet att det är det nu (han är 25 år) Utslagen påminner mycket om varandra och började när han var liten.



Bara ett långskott som sagt, och har säkert inte alls med saken att göra!



Hoppas att ni får lugn och ro med alla sjukdomar snart!

Kram

2011-03-19 @ 10:41:07
Postat av: Alexandra

sådanna får jag när jag duschat. Vet inte va de e. Dom sa at de kan vara stressexem, men jag vene.

2011-03-27 @ 16:32:52


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback