En dag på stranden :-)

Vi har haft en jättefin dag med en massa sol, bad, sand, lek och skoj :-)

Jag och syster S, systerson O, Alvin och Elmer kom till Åsa havsbad strax efter lunchtid och stannade till 16 vilket kändes väldigt lagom. Vi trodde barnen skulle tröttna, bli gnälliga och uttråkade långt före dess, eller rättare sagt, Syster trodde det men mina småkillar är väldigt väldigt lättsamma när det gäller sånt här. Lättroade till max :-) Elmer kan hälla sand mellan två byttor fram och tillbaka i en timme och fortfarande tycka att det är underhållande hahaha :-D

Såå vi hade det jättetrevligt med glada barn som inte klagade en enda smula. Även systerson O visade sig från sin bästa sida på alla sätt. Han kan vara lite ..."sprallig" ;-) men idag var han lugn och hjälpsam istället och lekte en massa med Alvin och höll Elmer i handen till och från bilen eftersom jag och syster hade för mycket att bära på och inga händer över :-)

Alla utom syster badade, O och Alvin var väl i mest hela tiden hehe. Det var 18 grader i vattnet men okej när man väl kom i.

Jag fick med mig två mycket nöjda och trötta killar hem. O underhöll de små på vägen hem vilket gjorde att de inte somnade i bilen - gött det ;-) så det blev att äta mat och sen i badkaret med dem när de kom hem. När kläderna åkte av tappade jag hakan ...polkagrisar! Det syntes absolut inget när vi var på stranden men hemma sen så visade det sig att båda bränt sig. Elmer var ändå insmord i 50 och 50+ och Alvin i 30. Fick smörja in Alleballe i Aloe-gel efter duschen och Elmer fick jag smörja in i hydrokortison. Förutom solbränna hade han fått en hel del små Elmerprickar och Mastocytomet på låret tyckte INTE om den här dagen. Det var rött, ilsket och bubbligt (små blåsor typ), eller ja, lilla mastocytomet på axeln var väl inte heller så nöjd *s*.

Nu sover iallafall prinsarna och lär nog sova gott i natt kan jag tro ;-)


Här kommer lite bilder (obs, det är min syster på sista strandbilden, inte jag. Jag är inte med på någon av dessa bilder hehe):






Vet inte om ni uppmärksammat det men nu för tiden är det inte några ordentliga ansiktsbilder och så på barnen. Det är ingen slump utan ett medvetet val. Något MMS-inlägg kan det väl bli där de syns på riktigt men inga riktiga tydliga bilder. Roligare bilder på barnen än dessa kommer jag inte lägga upp i bloggen utan håller dessa på Facebook där man måste vara vän med mig för att se dem.

Det kanske kan komma något undantag någon gång, vi får se, men Alvin börjar bli större nu och det känns mindre okej att dela med mig av allt när det gäller honom. Elmer får hänga med där, han är inte heller någon bebis längre och dessutom är det överhuvudtaget en hel del ur mitt liv jag valt att inte dela med mig av längre (uppmärksamma människor lär ha märkt detta redan sen bloggen öppnades igen).


Så nu vet ni :-)


****

Uppdatering:

Alvins röda la sig och ser inte alls så ilsket ut längre! Jag tror på Aloe-gelen ;-)

Om någon undrar:
Den heter Aloe99 och innehåller 99,9% ren kallpressad aloe vera och tuben är grön (fick frågan på Facebook).

Kommentarer
Postat av: Linda w L2K - Från botten till toppen...

Vad härligt ni såg ut att haft det!!!

2011-06-29 @ 21:42:02
URL: http://l2kw.blogspot.com/
Postat av: thile

Herlige, glade sommerbilder :) Jeg har full respekt for din avgjørelse, med dine to charmiser <3<3

Ha det fint, vennen.



Klem

2011-06-29 @ 22:16:41
Postat av: Anna *******

Lycka till på rättegången idag. Hoppas båda idioter åker skröt för det de ställt till med. Synd att de inte tänkte längre än näsan räcker och tänkte på sina familjer....

2011-06-30 @ 09:41:16
Postat av: Maria - med bebis i magen ?

vilken härlig dag :)

2011-06-30 @ 14:42:37
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: JOhanna

Jag tror att du gjort ett mycket bra val, det där med att inte lämna ut allt.

2011-06-30 @ 16:02:46
Postat av: Anonym

Tänkte efter de första bilderna fråga ifall du inte hade någon koll på hur farlig solen är, och svaret syntes ju tyvärr i de senare. Nästa gång: åk dit efter 15 eller innan 11. Eller ha t-shirt eller solskyddsdräkt på barnen.



För ingen vill väl att barnen ska få hudcancer? Solen är farlig, otroligt farlig. Glöm inte det. :-)

2011-06-30 @ 19:02:20
Postat av: Frida

Var har du köpt de där ljusblå badbyxorna? Jag tror att det är Elmer som bär dem, Lilla grabben med gul vattenkanna på första bilden. Skithärlig färg, sånna vill jag köpa till min dotter!



Mvh Frida

(bra val att hålla det privata lite mer... Privat! :-) )

2011-07-01 @ 15:26:39
Postat av: Jessica Jönsson

Ser riktigt härligt ut. Du kanske skulle satsa på solskyddsdräkt istället? Så dom slapp bränna sig menar jag. Skönt att gelen hjälpte

2011-07-01 @ 21:04:37
URL: http://jessicavarld.blogg.se/
Postat av: Kaiza

Jag gissar också på aloe veran, har en likadan och efter att jag bränt mig häromdagen och smörjt mig med den var det värsta borta dagen efter och det kändes inte lika mycket.

Det låter som ett bra beslut att vara lite mer restriktiv än du tidigare var.

2011-07-01 @ 22:21:08
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Lite svar:



Jag har FULL koll på hur farlig solen är. Jag har FULL koll på hur man klär barn i solen också för den delen.



Solskyddsdräkt till Elmer fanns med i packningen men jag valde att inte ha den, eftersom det, faktiskt, är MINA barn och MITT val.



Jag tycker att kräm med hög solskyddsfaktor (med så lite kemikalier som möjligt och ingen parfym osv) och att ha något på huvudet är fullt tillräckligt för några timmar på en svensk badstrand i juni. Undantaget är extremt känsliga barn vilket Alvin inte är och vilket jag vill se först om Elmer är.



Ingen av dem hade det MINSTA ont av eller problem med sin solbränna och BARN FÅR INTE HUDCANCER! Hudcancer kan man med lite otur få efter många år av överdrivet solande. Att någon gång då och då sola ger INTE hudcancer. Då skulle alla få hudcancer och få det redan som barn eftersom ALLA barn lyckas bränna sig vid ett eller annat tillfälle under uppväxten. Den större delen hinner bränna sig någon gång varje sommar. Som sagt - det ger INTE hudcancer.



Elmers badbyxor tror jag kommer från GeKås men är inte säker. Det är sådana med inbyggd "blöja" men de är inte köpta i år så de finns nog inte att hitta tyvärr :-/

2011-07-02 @ 10:58:10
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback