Vem ägde vem egentligen?

Vad tyckte jag nu om debatten?

Mona var lika nervös och pinsam som vanligt. Hon bara spydde ur sig en massa ord, babbel som egentligen inte betyder något alls för det enda hon ägnade sig åt var att attackera, ljuga och gnälla om alliansens politik istället för att hålla sig till att presentera sin egen.

Reinfeldt ägnade istället tiden åt att presentera sin politik och berätta VAD de tänker att göra och hur det ska finansieras. Han höll sig lugn, saklig, ärlig och presenterade siffror och fakta.

Mona snackade bara en massa skit, bara en massa ord, utan att ge några besked. Fina ord om allt hon tycker är fel och dåligt men utan att berätta hur hon tänkt ändra felaktigheterna. Vilken idiot som helst kan väl rabbla upp allt i samhället som inte fungerar, det är väl ingen konst? Men att rabbla upp dem och samtidigt berätta vad man ska göra åt saken och dessutom kunna FINANSIERA idéerna - DET klarar verkligen inte Mona.

Precis som vanligt är det bara en massa tomma ord och löften som helt saknar verklighetsförankring och finansiering.

Pinsamt Mona! Hon svarade inte på en enda fråga utan försökte finta bort allt med snack - en ganska dålig idé när man är en så kass retoriker som hon :-) En sådan som Mona borde ta och ha med sig lite mer fakta, raka svar, ärlighet och verklighet när hon går iväg på debatt ;-) det här är ju inte första gången hon skämmer ut sig.

Reinfelt ägde debatten genom att låta bli att stå och snacka en massa tomma ord - det han sa betydde istället något. Men det är klart, är man bara tillräckligt korkad så lyssnar man ju hellre på fina ord och tomma löften bara för att det "låter bra" det krävs ju att man kan tänka för att genomskåda detta ;-)

Vad tyckte ni? Förklara :-)

Kommentarer
Postat av: iidaa

förstå mig rätt.

men de märks ganska tydligt vilka politiker du inte gillar, du snackar väldigt negativt om dom du inte gillar, men rosar dom du gillar..

märks tydligt :)

Men alla har vi olika åsikt, tyvärr såg jag inte debatten, hade missat de totalt..

2010-09-12 @ 21:37:15
URL: http://hobbyflatan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag skulle vilja veta av vilka orsaker du röstar blått?



Jag skiter i om de röda partierna har dåliga talare och helt fel ansikten utåt, för det kan jag hålla med om. Jag bryr mig inte om vem som står och snackar. Huvudsaken är väl ändå Grundpolitiken som sidorna har. Eller ska man kanske rösta efter vem som har bäst peronlighet och är bättre på att tala? Det är så man blir lurad att lyssna på idioter. Finns många sådana exempel bakåt i tiden. Vi kan ju börja med Hitler...

2010-09-12 @ 21:40:24
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Elin i Malmö

Nu fick jag tyvärr bara se den första halvan sen vaknade barnen och fick nattas om, men vad konstigt det är när man redan vet vad man ska rösta... JAg ska nämligen rösta rödGRÖNT och jag tycker som du om duellen...fast tvärtom. Jag tyckte det var Reinfeldt som bara babblade och inte hade något konkret att komma med.

Kan det vara så att man hör det man vill höra? Att man redan är för "färgad" av sina åsikter för att ta åt sig av vad den "andra" sidan säger?



Sen är jag inget Mona Sahlin fan precis... Tycker det ska bli riktigt tradigt att få henne som statsminister (;-) ), hon är så grå, tråkigt och laaaam!

2010-09-12 @ 21:48:48
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag gillar det gamla arbetarpartiet - det gamla Socialdemokraterna men tyvärr är det partiet borta för länge länge sen. Idag finns bara något stort rött som stinker av tomma löften och som vill tvinga ut folk i bidragsberoende istället för att stötta dem att få ett jobb.



Jag röstar blått för att vi behöver ett fungerande samhälle där de som kan ska sträva efter jobb, att alla ska känna att de betyder något och är värdefulla - att alla fyller en roll.



Att man ska kunna gå i skola med inrikting på att lära sig ett yrke för att kunna få jobb - UTRAN att tvingas läsa akademiska ämnen, alla passar inte till det! De måste ju också få en chans!



Jag röstar på Folkpartiet. Barnen är vår framtid. Svenska skolan har under Göran Perssons tid bara rasat. Våra barn är ouppfostrade, förslappade och uttråkade. Lärarna mesiga, rädda och har tappat sin status helt. det här MÅSTE ändras och vi har fått igenom massor av bra saker på det här området nu under de senaste 4 åren men vi har samtidigt haft en finanskris (som vi klarat oss bra ur pga ansvarsfull ledning med en bra regering).



I skolan behövs resurser, respekt, KUNSKAP - Utbildning och skola värdig ett land som Sverige.



Vi tappar jämfört med andra länder och det är både hemskt och pinsamt. Om sverige ska ha en chans i framtiden måste vi satsa på skolan och barnen. Det är PRIO ETT för mig. Även om jag gillar den liberala synen och många andra sakfrågor hos Folkpartiet så är ändå skolan det allra viktigaste.

2010-09-12 @ 21:49:03
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: sussan

jag kollade inte debatten, tycker alla lovar saker hit o dit som aldrig blir av i verkligheten, det låter bra men genomförs aldrig

2010-09-12 @ 21:49:43
Postat av: Elin i Malmö

Tillägg: jag tycker Reinfeldt bara radade upp en massa saker de INTE skulle göra...

2010-09-12 @ 21:50:02
Postat av: Camilla

Jag röstar Rödgrönt.

Jag tycker inte det ska vara avgörande VEM som leder partiet, jag röstar på innehållet.



I det samhället som nu är så känner INTE sig alla värdefulla!

De sjuka som står utan nån som helst inkomst känner sig helt värdelösa...

De arbetslösa som har haft Akassa för länge och därmed får den minskad de känner sig inte värdefulla när de helt plötsligt inte har tillräckligt med pengar för att kunna försörja sin familj.



Den politik som har varit de senaste 4 åren har i mina ögon gjort gapet mellan de som har jobb och stabil ekonomi och de utan arbete och som inte kan jobba pga sjukdom större än nånsin.



2010-09-12 @ 22:04:08
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag håller med dig till fullo! Vem fan vill se Mona som sveriges statsminister. Tyvärr funkar det inte alls så att man bara kan rösta på "grundpolitiken" Statsministern har en oerhört stor roll över politik som grundpolitik

2010-09-12 @ 22:11:50
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Precis - Det ÄR kopplat till person, det går inte enbart rösta på politiken.



Kolla bara på Göran Persson - ett KLOCKRENT exempel på detta.

2010-09-12 @ 22:13:26
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Erika

Hej!

Jag tycker att Mona gjorde bra ifrån sig i duellen. Det är viktigt att man ser bakom de borgerliga partiernas politik, för det mesta de säger låter ju egentligen ganska bra. Man måste förstå att barnens framtid kanske inte kommer bli bättre av att den grundas helt på hur mycket föräldrarna tjänar.



Självklart blir man lite självisk när man har barn och tänker på sina egna. Men är man ingen höginkomsttagare som har råd med sjukvård, skolmat och skolor med bra lärare, kommer det slå tillbaka på barnen eftersom det på grund av skattesänkningar blir en VALFRIHET att lägga sina pengar på detta.



Om du till exempel får cancer, och inte har råd att betala flera hundra tusen, kanske miljoner för behandling, då är det kört. Skatter behövs för att vi ska kunna ha den subventionerade vård vi har.



Det finns mycket mer att säga, och så mycket som gömmer sig bakom Moderaternas tomma ord såsom "Bara ett arbetarparti kan fixa jobben". De tänker inte på arbetare som starka, utan som svaga.

2010-09-12 @ 22:27:18
Postat av: Sandra

Jag kunde inte missa din kommentar om att Socialdemokraterna tvingar ut folk i bidragsberoende. Är du medveten om att antalet socialbidragstagare har ökat under Moderaternas styre?

2010-09-12 @ 22:50:47
URL: http://mousy.blogg.se/
Postat av: Annette

"Men det är klart, är man bara tillräckligt korkad så lyssnar man ju hellre på fina ord och tomma löften bara för att det "låter bra" det krävs ju att man kan tänka för att genomskåda detta ;-)"



Med den kommentaren var det du som blev pinsam.

Här dumförklarar du ju alla som röstar Rött.

2010-09-12 @ 23:07:51
URL: http://annetteskriver.blogg.se/
Postat av: Elin i Malmö

Annette: Jag röstar rödgrönt (miljöpartiet) och läste också den kommentaren men tog faktiskt den inte som en dunförklaring, utan som ett skämt. Där är ju tom ett " ;-) " med i den meningen :-) Man måste ha lite humor med i debatten juh ;-)



2010-09-13 @ 10:38:40
Postat av: Cdot

Jag vet inte hur jag ska rösta i år och är frusterad av det. Det du skrev ovan angående skolan och våra barn håller jag verkligen med om. Måste läsa på om folkpartiet ;-)

2010-09-13 @ 10:39:07
Postat av: Elin i Malmö

Annette: Jag röstar rödgrönt (miljöpartiet) och läste också den kommentaren men tog faktiskt den inte som en dunförklaring, utan som ett skämt. Där är ju tom ett " ;-) " med i den meningen :-) Man måste ha lite humor med i debatten juh ;-)



2010-09-13 @ 10:39:38
Postat av: Anonym

Okej, jag har tyckt att du och jag har tänkt ganska lika fram tills detta inlägg, missförstå mig inte, jag respekterar andras åsikter till fullo men samtidigt kan jag inte förstå hur du kan rösta på den sida som ideologiskt representerar det amerikanska politiska styrelsesättet: privatiseringen som bland annat innebär att sjukvård ska betalas för. Den som står utan dyr sjukförsäkring hamnar utanför. För jag anser att sjukvård är en av de viktigaste beståndsdelarna inom politik.

2010-09-13 @ 11:09:28
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Tack Elin i Malmö som förstått :-)



Nästan alla jag känner röstar rött så det är knappast så att jag dumförklarar dem ;-)



Däremot dumförklarar jag folk som inte genomskådar enkla retoriska knep lite grann kanske :-)

2010-09-13 @ 11:37:45
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: saramedm

anonym; menar du att du på allvar tror att alliansen är för ett sjukvårdssystem som det i USA?

jösses

2010-09-13 @ 12:09:14
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

det finns VÄLDIGT många osanna myter om högerpolitiken hehehe :-)



Lite roligt men samtidigt läskigt att folk går och tror på sån skit.

2010-09-13 @ 12:24:22
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Jag röstar på Folkpartiet. Barnen är vår framtid. Svenska skolan har under Göran Perssons tid bara rasat. Våra barn är ouppfostrade, förslappade och uttråkade. Lärarna mesiga, rädda och har tappat sin status helt. det här MÅSTE ändras och vi har fått igenom massor av bra saker på det här området nu under de senaste 4 åren men vi har samtidigt haft en finanskris (som vi klarat oss bra ur pga ansvarsfull ledning med en bra regering).



I skolan behövs resurser, respekt, KUNSKAP - Utbildning och skola värdig ett land som Sverige"



Oj oj oj så ofta jag hör det här. Att lärarna måste "få tillbaka makten i klassrummet" och annat trams. Det handlar inte om hårdare tag, det handlar inte om fler regler och förbud, det handlar inte förslappning!

Jag känner inte alls igen mig i bilden många målar ut om skolan, och jag JOBBAR i skolan. Jag har varit i och runt skolvärlden i några år nu och som sagt så känner jag inte alls igen bilden av nån slags "flumskola". På MINA lektioner förekommer i alla fall inget "flum"... Jag tror på en bättre lärarutbildning, högre status i yrket och mer pengar till fler lärare.

2010-09-13 @ 15:12:12
URL: http://livetparanchen.blogg.se/
Postat av: Annette

Så man kan skriva vad som helst om folk, bara man lägger till ;-) efteråt?



Tycker du kör med det ofta Beckah, antyder att folk som inte tänker som du är korkade, men som sagt, det kanske är okej så länge man gör flirtgubbar efter.

2010-09-13 @ 15:26:27
URL: http://annetteskriver.blogg.se/
Postat av: Rayanfilippa

Hello!I enjoyed looking around Your web-site! Keep up this great resourse! With the best regards!

2011-05-12 @ 14:37:02
URL: http://rayanfilippa.blognext.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback