Vårdcentralen

Idag är Victor hemma sjuk. Ja jag är också hemma än sålänge men ska gå till skolan snart. Jag håller på väntar på att Vårdcentralen ska ringa upp. Tänkte att jag ju får ta tag i det här med lymfkörteln. Jag börjar känna mig risig i kroppen igen, början till så som jag mådde då när jag var sängliggande en vecka.

*paus*

Så nu har VC ringt och jag har förklarat hela grejen så nu har jag tid där i eftermiddag och de ska ta prover först och sen har jag läkartid.

GUD så onödigt det här känns. Löjligt rent av :-/ en förkylning lixom. Ja, jag vet att lymfkörteln är lite väl stor men jag vet ju också att min kropp alltid låtsas, ger symptom på allvarliga grejer men det är aldrig något så frågan är varför jag ens bryr mig?

Hört om Peter och vargen? Så har det blivit med min kropp.

Nåja, nu ska jag iallafall dit idag, det skadar ju inte. Eller jo... jag missar skola och det kostar en hundring eller något sådant.

Nej nu ska jag gå till skolan!


***


Uppdatering 15:55:

Det är lugnt! :-)

Nu har jag varit till läkaren. Mitt CRP är under 8 nu och lymfkörteln som är svullen får lov att vara sån medan jag är förkyld tyckte hon. Hon blev inte oroad av det och tyckte att det går utmärkt att avvakta tills jag blivit frisk och det gått några veckor och om det DÅ inte går ner eller om det svullnar mer eller börjar göra ont så ska jag ta kontakt igen.

Hon klämde på magen också och mjälten håller sig där den ska, dvs bakom revbenen och är alltså inte förstorad så det var ju bra :-)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Och någon annan som kanske behöver en läkartid bättre får vänta...

2010-10-11 @ 11:34:29
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Knappast. Jag tror nog att VC klarar av att prioritera bland ärendena. Om någon behöver akutare hjälp så kan de söka sig till akutmottagningen tex.



Eftersom jag fick en tid IDAG så bedömer ju sköterskan att ärendet är så pass akut att det behöver kollas upp IDAG.



Dessutom kan man ju omöjligen avgöra i förväg vilken som hade behövt tiden bäst.

2010-10-11 @ 11:39:26
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Jenny

Lotta: det är väl knappast beckahs problem. Det är ju personalen på vc som måste bedöma det. Man kan ju inte hela tiden gå och tänka på att "andra kanske behöver", man måste ju ändå utgå från att vårdpersonalen kan ta det beslutet.

2010-10-11 @ 11:51:10
Postat av: Carola m 8

Peter och vargen är ju inte bra....så jag tycker det är bra att du tar tag i det och kollar upp:) Varför inte liksom? Grejen är ju den att det KAN vara nåt, men troligen inte.

Lycka till och krya p dig!!

2010-10-11 @ 15:19:14
URL: http://wetterholms.blogg.se/
Postat av: Martina

Men Lotta! Vad onödig du är!

2010-10-11 @ 16:00:33
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Bodil

Lotta - Jag antar att du inte käkar tre gånger om dagen, eftersom det ju finns det som behöver maten bättre?



Beckah - Skönt att lymfkörteln (och mjälten) var okej. Bara att hålla tummarna för att förkylningen drar också! Vitlök och honung (japp, blandat) ska tydligen vara helt outstanding. :D

2010-10-11 @ 17:51:17
URL: http://etne.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad bra att det inte var något allvarligt =)

Lotta: Alla har rätt till vård i sverige!

2010-10-11 @ 18:55:44
Postat av: Mia

Hoppas Victor blir bättre snart:)

E han förkyld?

Kram

2010-10-11 @ 18:57:13
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

mm Victor verkar ha samma skit som jag har :-/

2010-10-11 @ 19:01:17
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Alexandra

härligt att höra :)

2010-10-11 @ 19:01:39
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Carola m 8

Vad skönt:)

Nu vet du det och kan släppa det:)

Men krya på dig ändå!

2010-10-11 @ 20:34:35
URL: http://wetterholm.bloggplatsen.se/
Postat av: thile

Så bra vennen, bra du sjekket deg selv opp <3

Take Care og lykke til på skolen!



Krya på Victor =)

2010-10-11 @ 21:19:42
Postat av: Martina

Skönt att allt var bra. Inte meningen att skrämma upp dig men det förstod du nog :-)

2010-10-12 @ 14:34:53
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se

Klart jag fattade :-) det är hellugnt :-)

2010-10-12 @ 14:38:10
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback